• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸به گزارش هرانا علی بهرام‌پور …

  • کد خبر : 127862
  • 16 بهمن 1401 - 1:00
‌🔸به گزارش هرانا علی بهرام‌پور …

    ‌🔸به گزارش هرانا علی بهرام‌پور، نویسنده و مترجم بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری اخیر، از سوی دادگاه انقلاب و نیز دادگاه کیفری قزوین در مجموع به هشت سال و چهار ماه زندان محکوم شده است. اتهام‌های او، از جمله «اغوا و یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد […]

 

‌🔸به گزارش هرانا علی بهرام‌پور … 344665001675546202

 

‌🔸به گزارش هرانا علی بهرام‌پور، نویسنده و مترجم بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری اخیر، از سوی دادگاه انقلاب و نیز دادگاه کیفری قزوین در مجموع به هشت سال و چهار ماه زندان محکوم شده است.
اتهام‌های او، از جمله «اغوا و یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» عنوان شده است.
@VahidHeadline

🔸شماری از زندانیان سیاسی در زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از ناکارآمدی حکومت در کمک به زلزله‌زدگان خوی، خواهان کارزاری برای «کمک حداکثری» مردم به این زلزله‌زدگان شده‌اند.
در این بیانیه، که در کانال تلگرامی سندیکای شرکت واحد منتشر شده، با اشاره به وضعیت نامناسب شهروندان در خوی، آمده: «مردم از یک سو گرفتار زلزله های متعدد، سرمای طاقت فرسا و کمبود نان و غذا و چادر شده و از سوی دیگر گرفتار حکمرانی ناکارآمدی هستند که با سنگ اندازی مانع کمک‌های انسان دوستانه داخلی و بین‌المللی می‌شود وآنها را از حداقل‌های اسکان در سرمای زیر صفر درجه همچون کانکس محروم می‌دارد.»
زندانیان سیاسی از شهروندان خواسته‌اند با کمک به اهالی خوی به «تقویت جبهه مردم» کمک کنند و «تسلیم حاکمیت در برابر اراده آنها» را رقم بزنند.
جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، امیرسالار داوودی، محمد شریفی مقدم، رضا شهابی و مصطفی عبدی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.
@VahidHeadline
این زندانیان نوشته‌اند که پس از گذشت یک هفته، بیش از پنجاه درصد مردم خوی ماشین‌خواب هستند، پنجاه هزار نفر شهر را ترک کرده‌اند و ده‌ها هزار نفر خیابان‌نشین و «فاقد دریافت هرگونه کمک‌های دولتی» هستند.
@VahidHeadline

🔸معاون وزیر خارجه ایران بار دیگر گفته است که کشورش حاضر است در چارچوب توافق گذشته، مذاکرات هسته‌ای را ادامه دهد.
علی باقری‌کنی در گفت‌وگو با «پرس تی‌وی» گفته ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد.
روز گذشته وزیر خارجه ایران مدعی شد «طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است، ازجمله اینکه اصرار فراوانی برای مذاکره مستقیم با ایران دارد.»
@VahidHeadline

🔸نیروی انتظامی اعلام کرده شهرام حیدری، رئیس پلیس اطلاعات جوانرود پس از مدتی بستری در بیمارستان، بر اثر شدت جراحات درگذشته است.
بنا به اعلام منابع رسمی آقای حیدری بیست و نهم آذرماه ۱۴۰۱ در درگیری و تعقیب و گریز با خودروی «قاچاقچیان» مجروح شد و پس از بستری در کرمانشاه به بیمارستانی در تهران منتقل شد، اما پس از ۴۵ روز جانش را از دست داد.
@VahidHeadline

🔸شصت‌وپنجمین مراسم اهدای جوایز آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط که به «گرمی» شهرت دارد، یکشنبه ۵ فوریه در سالن «کریپتو دات‌کام» لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
این مهمترین رویداد صنعت موسیقی جهان است و آکادمی جوایز خود را در ۹۱ شاخه گوناگون به چهره‌ها و گروه‌های برتر سال اهدا می‌کند.
در این دوره تعدادی از هنرمندان ایرانی نیز در میان نامزدها هستند که موجب اهمیت بیشتر مراسم برای هنردوستان ایرانی شده است.
شری نوروزی، خواننده ایرانی‌تبار که با نام هنری اسنو آلگرا فعالیت می‌کند، نامزد بهترین اجرای سنتی موسیقی «آر اند بی» شده است.
امسال ترانه «برای» ساخته شروین حاجی‌پور نیز در یکی از بخش‌های جانبی آکادمی برای دریافت جایزه رقابت می‌کند.
«فندنگو اَت دوال» (به انگلیسی : Fandango at the wall) نامزد دریافت بهترین آلبوم موسیقی جاز لاتین شده است.
صهبا مطلبی، نوازنده و آهنگساز ایرانی، در قطعه‌های مختلف این آلبوم تار نواخته است و همراه یا سایر هنرمندان در این افتخار سهیم است.
@VahidHeadline

🔸ارتش ایالات متحده روز شنبه بالن چینی مظنون به جاسوسی را بر فراز اقیانوس اطلس هدف قرار داد و سرنگون کرد. بنا بر گزارش‌ها عملیات بازیابی قطعات بالن سرنگون شده در سواحل کارولینای جنوبی جریان دارد.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.