• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸سازمان حقوق بشر ایران روز جم …

  • کد خبر : 127764
  • 15 بهمن 1401 - 11:30
‌🔸سازمان حقوق بشر ایران روز جم …

    ‌🔸سازمان حقوق بشر ایران روز جمعه ۱۴ بهمن در گزارشی با اشاره به موارد متعدد شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به صورت و چشم معترضان چنین ارزیابی کرده که اقدام مأموران حکومت، «سیستماتیک» و «هدفمند» بوده است. ارزیابی این نهاد مستقر در اسلو نروژ بر مبنای روایت‌هایی است که مجروحان و آسیب‌دیدگان اعتراضات […]

 

‌🔸سازمان حقوق بشر ایران روز جم … 570138001675497602

 

‌🔸سازمان حقوق بشر ایران روز جمعه ۱۴ بهمن در گزارشی با اشاره به موارد متعدد شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به صورت و چشم معترضان چنین ارزیابی کرده که اقدام مأموران حکومت، «سیستماتیک» و «هدفمند» بوده است.
ارزیابی این نهاد مستقر در اسلو نروژ بر مبنای روایت‌هایی است که مجروحان و آسیب‌دیدگان اعتراضات اخیر بازگو کرده و گفته‌اند که مأموران امنیتی به شکل «هدفمند» صورت و چشم‌های آن‌ها را نشانه گرفتند.
سازمان حقوق بشر ایران همچنین یادآوری کرده که شلیک به صورت و چشم افراد شرکت‌کننده در تجمعات اعتراضی ماه‌های اخیر در بیشتر شهرهای ایران گزارش شده است و مجموع این موارد احتمال سیستماتیک بودن اقدام مأموران امنیتی را تقویت می‌کند.
@VahidHeadline

🔸رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در پاسخ به رادیو فردا ادعای قوه قضاییه جمهوری اسلامی مبنی بر عدم اعتصاب غذای فرهاد میثمی، فعال مدنی، را تکذیب کرد و گفت که وزن او به خاطر این کنشگری به حدود پنجاه کیلوگرم رسیده است.
آقای خندان ضمن شرح چگونگی حرکت اعتراضی فرهاد میثمی در زندان اوین گفت که اعتصاب او از دهم مهر ماه امسال با خودداری از خوردن عمدتاً غذاهای جامد آغاز شد و طی این مدت به جز چند روزی که در پی انتقال به انفرادی با ضرب و شتم حتی از خوردن آب و داروهایش نیز سر باز زد، از مایعات استفاده می‌‌کرده است.
وی با اشاره به نامه فرهاد میثمی که در آن عبارت «امساک در خوردن غذا» را به کار برده است، گفت که خود آقای میثمی از به کار بردن اصطلاح اعتصاب غذا «ابا دارد» و می‌گوید این اقدام او اعتصاب غذا نیست.
@VahidHeadline

🔸وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که هشت تن از مقامات ارشد شرکت پهپادسازی «پرآور پارس» از جمله فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران را به همراه دو ناو جنگی جمهوری اسلامی تحریم کرده است.
@VahidHeadline

🔸مرکز تحلیلی تهدیدات دیجیتال مایکروسافت پس از تحقیقاتی اعلام کرد که حملات سایبری اخیر به مجله طنز فرانسوی «شارلی ابدو» گروه ایرانی «نپتونیوم» بوده است که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا با عنوان «ایمن‌نت پاسارگاد» شناخته می‌شود و تحریم شده است.
@VahidHeadline

🔸یک مقام آمریکایی خبر داد که سفر دیپلماتیک وزیر خارجه آمریکا به چین تا تصمیم‌گیری نهایی واشینگتن در واکنش به کشف یک بالن چینی در آسمان ایالات متحده، به تعویق افتاده است.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، تصمیم به لغو این سفر درست چند ساعت پیش از پرواز آقای بلینکن به پکن اتخاذ شد؛ اقدامی که ممکن است ضربه دیگری به مناسبات تیره‌شده آمریکا و چین بزند.
لغو این سفر مهم در شرایطی است که دولت چین ادعا می‌کند بالن کشف‌شده بر فراز تاسیسات حساس در غرب آمریکا، صرفاً یک سفينه پژوهشی هواشناسی است که از مسیر عادی خود خارج شده است.
دولت آمریکا اما این بالن را یک «ماهواره جاسوسی» خوانده است.
@VahidHeadline

🔸درآمدهای بودجه دولت روسیه از محل صادرات نفت و گاز در ژانویه سال جاری به کم‌ترین میزان از اوت ۲۰۲۰ رسیده و در صورت ادامه این وضعیت، پیش‌بینی می‌شود که این کشور با ۷۸ میلیارد دلاری کسری بودجه مواجه خواهد شد.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127764

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.