• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸با گذشت یک هفته از انتقال سا …

  • کد خبر : 127824
  • 15 بهمن 1401 - 18:00
‌🔸با گذشت یک هفته از انتقال سا …

    ‌🔸با گذشت یک هفته از انتقال سامان یاسین، خواننده رپ و معترضی که حکم اعدام او به تازگی نقض شده، از زندان رجایی شهر به مکانی نامعلوم، تاکنون مقام‌های سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه توضیحی در ابن مورد ارائه نکرده‌اند. در همین حال برخی منابع ضمن انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال این خواننده رپ […]

 

‌🔸با گذشت یک هفته از انتقال سا … 047505001675521003

 

‌🔸با گذشت یک هفته از انتقال سامان یاسین، خواننده رپ و معترضی که حکم اعدام او به تازگی نقض شده، از زندان رجایی شهر به مکانی نامعلوم، تاکنون مقام‌های سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه توضیحی در ابن مورد ارائه نکرده‌اند.
در همین حال برخی منابع ضمن انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال این خواننده رپ به بند ۲۰۹ زندان اوین متعلق به وزارت اطلاعات برای بازجویی‌های مجدد، نسبت به «احتمال شکنجه دوباره او به منظور اخذ اعترافات اجباری» هشدار دادند.
@VahidHeadl

🔸میرحسین موسوی خواهان قانون اساسی جدید و تشکیل مجلس موسسان «برای نجات ایران» شد
@VahidHeadl
میرحسین موسوی، از رهبران «جنبش سبز» که در حصر به سر می‌برد، خواستار برگزاری همه‌پرسی «آزاد و سالم» در ایران و تدوین قانون اساسی جدید شد.
آقای موسوی در بیانیه‌ای، نوشته حوادث «خونبار» ماه‌ها و سال‌های اخیر ایران نشان می‌دهد که «اجرای بدون تنازل قانون اساسی، به عنوان شعاری که ۱۳ سال پیش بدان امید می‌رفت، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت».
میرحسین موسوی در بیانیه تازه خود به صراحت نوشته که «ایران و ایرانیان نیازمند و مهیای تحولی بنیادین‌اند، که خطوط اصلی‌‌اش را جنبش پاک زن، زندگی، آزادی ترسیم می‌کند.»
آقای موسوی در بیانیه خود سه پیشنهاد مطرح کرده است؛ «نخست، برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم در مورد ضرورت تغییر یا تدوین قانون اساسی جدید. دوم، در صورت پاسخ مثبت مردم، تشکیل مجلس مؤسسان مرکب از نمایندگان واقعی ملت از طریق انتخاباتی آزاد و منصفانه و سوم، همه‌پرسی درباره متن مصوب آن مجلس به منظور استقرار نظامی مبتنی بر حاکمیت قانون و مطابق باموازین حقوق انسانی و برخاسته از اراده مردم.» متن کامل: @kaleme
@V
ahidHeadl

🔸۳۸۰ کنشگر حقوق زنان در نامه‌ای از فرهاد میثمی خواسته‌اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
این کنشگران در این نامه خطاب به این فعال سیاسی گفته‌اند که «زنده ماندن مقاومت است» و «به خاطرِ آینده‌ای که به تک‌تک اراده‌هایی چون اراده‌ی تو نیاز داریم، می‌خواهیم به اعتصاب غذایت پایان بدهی.»
@bidarzani

🔸در ادامه موج درخواست خروج فیلم‌های خارجی از جشنواره فجر، یک شرکت فرانسوی نیز اعلام کرد که درخواست حذف فوری فیلم‌هایش از این جشنواره را به مسئولان و شرکت‌های همکار داده است.
@VahidHeadl

🔸در پی بازنشستگی اجباری دست کم ۹ استاد دانشگاه تهران مرکز، یکی از این استادان از اقدام صورت‌گرفته با عنوان «اخراج محترمانه» نام برد.
سوسن صفاوردی، استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز، گفت که بازنشستگی دسته‌جمعی استادان این دانشگاه، بدون آمادگی قبلی و در تماس از دفتر رئیس این دانشگاه در حالی صورت گرفته که دروس آن‌ها هنوز روی بُرد دانشگاه بود.
استاد دانشگاه تهران مرکز از این اقدام دانشگاه با عنوان «تسویه» و «پاک‌سازی» نام برده و گفته که این رویه در سال‌های گذشته و پس از انتصاب رئیس جدید دانشکده که بر لزوم تدریس توسط «افراد انقلابی» و«پیرو ولایت فقیه» تاکید دارد، شدت بیشتری گرفته است.
خانم صفاوردی که همسر محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی‌نژاد است در ادامه تاکید کرده که مبنای این سیاست، انتخاب افراد «بله‌قربان‌گو» و «تبعیت‌پذیر» است.
@VahidHeadl

🔸در پی انتقادها از استخدام دختر و داماد وزیر بهداشت ایران در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی، رئیس این دانشگاه در نامه‌ای به سازمان بازرسی اعلام کرده فرایند استخدام جواد رضایی و ندا عین‌اللهی به قبل از وزارت بهرام عین‌اللهی، وزیر کنونی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برمی‌گردد.
بهرام عین‌اللهی پیش از رسیدن به وزارت بهداشت در همان دانشگاه علوم پزشکی بهشتی مسئولیت داشته است.
@VahidHeadl

🔸خبرگزاری رویترز به نقل از «چهار منبع آگاه» خبر داد که ایران در هفته‌های آینده بازسازی بزرگ‌ترین پالایشگاه ونزوئلا را آغاز خواهد کرد.
به گزارش رویترز ورود ایران به تعمیر پالایشگاه پاراگوانا در غرب ونزوئلا بر اساس قراردادی میان شرکت‌های دولتی نفت دو کشور است که انتظار می‌رود به زودی امضاء شود. ایران با این طرح ۴۶۰ میلیون یورو کسب خواهد کرد.
@VahidHeadl

🔸در حالی که پرواز یک بالن بزرگ چینی بر فراز خاک آمریکا تنش میان پکن و واشنگتن را بالا برده و سفر وزیر خارجه ایالات متحده به چین را تنها ۴۸ ساعت مانده به پرواز لغو کرده است، اکنون پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، می‌گوید یک بالن مشابه دیگر این بار در حال عبور از آسمان کشورهای آمریکای جنوبی شناسایی کرده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.