• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸روزنامه «لیبراسیون» در گزارش …

  • کد خبر : 127704
  • 14 بهمن 1401 - 1:00
‌🔸روزنامه «لیبراسیون» در گزارش …

    ‌🔸روزنامه «لیبراسیون» در گزارشی از محدودیت‌های شهرداری نوفل‌لوشاتو برای برگزاری هرگونه مراسم یا نصب عکس و پوستر در مورد اقامت روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در این شهرک خبر داد و نوشت که شهرداری نوفل‌لوشاتو برای همیشه نام روح‌الله خمینی را از این بخش حذف کرد. این روزنامه سراسری چاپ پاریس نوشت: «شبح […]

 

‌🔸روزنامه «لیبراسیون» در گزارش … 332696001675373402

 

‌🔸روزنامه «لیبراسیون» در گزارشی از محدودیت‌های شهرداری نوفل‌لوشاتو برای برگزاری هرگونه مراسم یا نصب عکس و پوستر در مورد اقامت روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در این شهرک خبر داد و نوشت که شهرداری نوفل‌لوشاتو برای همیشه نام روح‌الله خمینی را از این بخش حذف کرد.
این روزنامه سراسری چاپ پاریس نوشت: «شبح آیت‌الله خمینی دیگر برای عذاب دادن نوفل‌لوشاتو بازنمی‌گردد».
@VahidHeadline

🔸چند روز پس از رد پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه ترکیه به زلزله‌زدگان خوی، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد مشابهی از طرف جمهوری آذربایجان را هم رد کرد.
خبرگزاری «آپا» جمهوری آذربایجان از قول یک منبع وزارت خارجه این کشور گزارش داد که جمهوری اسلامی اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان خوی را نمی‌دهد.
@VahidHeadline

🔸نور نیوز،‌ سایت خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی می‌گوید آذربایجان به پیشنهاد ایران برای مشارکت در «فرآیند تحقیق و بررسی حادثه‌ی اخیر در سفارت این کشور در تهران» پاسخ نداده است.
«نورنیوز» در توییتی پیشنهاد ایران را «سخاوتمندانه و برادرانه» و تصمیم مقام‌های آذربایجانی را «شگفت‌آور و ابهام برانگیز» دانسته است.
@VahidHeadline

در حالی از ‘تصمیم شگفت‌آور در رد پیشنهاد سخاوتمندانه’ نوشتتد که:
🔸کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه گفته است که مذاکرات احیای برجام به بن‌بست رسیده و «مسئولیت این وضعیت کاملا به گردن ایران است. ایران فرصت را غنیمت نشمرد و با وجود ارائه بهترین پیش‌نویس ممکن، متنی را که هماهنگ‌کننده اروپایی پس از ماه‌ها مذاکره برای بازگشت به تعهدات برجام داد نپذیرفت.»
@VahidHeadline

🔸وزیران امور خارجه و دفاع بریتانیا پس از دیدار با همتایان استرالیایی خود با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جمهوری اسلامی خواستند به اعدام و سرکوب معترضان پایان دهد.
آنها با محکوم کردن مجازات اعدام در هر شرایطی، اعدام «سیاسی» علیرضا اکبری، شهروند ایرانی-بریتانیایی، را «با شدیدترین لحن ممکن» محکوم کردند.
@VahidHeadline

🔸روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار گزارش مفصلی درباره اعتراضات در سیستان و بلوچستان نوشت: با گذشت چهار ماه از آغاز اعتراضات، معترضان همچنان در خیابان‌ها هستند و مقامات با خشونت و ارعاب به آنها پاسخ می‌دهند.
واشنگتن‌پست با تحلیل بیش از ۱۰۰ ویدیو و عکس، مصاحبه با شاهدان عینی و ناظران حقوق بشری، و همچنین بازبینی داده‌های جمع‌آوری شده از ١٧ هفته اعتراض، از همکاری سپاه و لباس شخصی‌ها در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات، بازداشت‌های خودسرانه، برخورد فیزیکی فله‌ای، و شلیک به سوی غیرنظامیان در سیستان و بلوچستان خبر داده است.
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از محدودیت گسترده عرضه دلار توسط آمریکا در عراق طی ماه‌های گذشته خبر داد تا با آنچه که مقامات عراقی «پولشویی افسارگسیخته به نفع ایران و سوریه» توصیف کرده‌اند، مقابله کند.
این گزارش می‌افزاید عراق با افت ارزش پول ملی مواجه است و این موضوع می‌تواند به خشم عمومی از دولت و اعتراضات خیابانی منجر شود.
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از پیشرفت نظامی اسرائیل در تولید نسل جدید و پیشرو پهپادهایی خبر داده که قادر به حمل بمب‌ و مهمات به وزن یک تن خواهند بود؛ بمب‌هایی که با استفاده از جاذبه زمین و بدون صدا و دود عمل می‌کنند و به همین علت غیرقابل ردگیری‌اند و ممکن است تا لحظه اصابت هیچ‌کس متوجه آنها نشود.
@VahidHeadline

🔸در پی تصمیم برخی کشورهای غربی برای تعطیلی موقت کنسولگری‌هایشان در استانبول به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، وزارت خارجه ترکیه سفیران ۹ کشور را احضار کرد.
وزیر کشور ترکیه، بسته شدن کنسولگری کشورهای اروپایی و آمریکا در استانبول را «جنگ روانی غرب علیه صنعت گردشگری کشور» خواند و گفت در حالی که ترکیه در سال ۲۰۲۲ با جذب ۵۱ میلیون گردشگر خارجی، ۴۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده و امسال نیز جذب ۶۰ میلیون گردشگر را هدف‌گذاری کرده است، کشورهای غربی در تلاش برای ضربه زدن به صنعت گردشگری ترکیه هستند.
@VahidHeadline

🔸ایالات متحده موافقت فیلیپین برای ایجاد چهار پایگاه نظامی در این کشور را به دست آورده تا امکان نظارت بهتر بر فعالیت چین در منطقه دریای چین جنوبی و اطراف تایوان را داشته باشد.
با این توافق، آمریکا توانسته است زنجیره‌ای متشکل از متحدان خود را برای زیر نظر داشتن چین ایجاد کند که از کره جنوبی و ژاپن در شمال تا استرالیا در جنوب گسترده است.
@VahidHeadline

🔸شل، غول نفت و گاز، پس از افزایش قیمت انرژی در سال گذشته در پی تهاجم روسیه به اوکراین، سود سالانه بی‌سابقه‌ای را گزارش کرده است.
سود این شرکت در سال گذشته میلادی، ۳۹.۹ میلیارد دلار گزارش شده که این میزان دو برابر سال قبل از آن و بالاترین میزان سود در تاریخ ۱۱۵ ساله این کمپانی نفتی است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.