• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌ 🔸روز جمعه ۱۴ بهمن، مردم زاهد …

  • کد خبر : 127741
  • 14 بهمن 1401 - 18:00
‌ 🔸روز جمعه ۱۴ بهمن، مردم زاهد …

    ‌ 🔸روز جمعه ۱۴ بهمن، مردم زاهدان برای هجدهمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان در سنندج، مرکز استان کردستان و گالیکش در استان گلستان نیز شماری از مردم در اعتراض به ربوده شدن ماموستا ابراهیم کریمی ننله و ماموستا لقمان امینی و همچنین در حمایت از مولوی محمدحسین گرگیج تجمع کردند. @VahidOOnLine […]

 

‌ 🔸روز جمعه ۱۴ بهمن، مردم زاهد … 517475001675434602

 

‌ 🔸روز جمعه ۱۴ بهمن، مردم زاهدان برای هجدهمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان در سنندج، مرکز استان کردستان و گالیکش در استان گلستان نیز شماری از مردم در اعتراض به ربوده شدن ماموستا ابراهیم کریمی ننله و ماموستا لقمان امینی و همچنین در حمایت از مولوی محمدحسین گرگیج تجمع کردند.
@VahidOOnLine

🔸روزنامه تایمز گزارش داد که طرح دولت بریتانیا برای طبقه‌بندی کردن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی را به دلیل نگرانی از آسیب رساندن احتمالی به کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک بین لندن و تهران، به طور موقت کنار گذاشته است.
این روزنامه بریتانیایی چاپ لندن به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «مقام‌های وزارت خارجه [بریتانیا] نگرانی‌های واقعی درباره ممنوعیت [سپاه] دارند، زیرا می‌خواهند دسترسی [دیپلماتیک] را حفظ کنند.»
@VahidHeadline

🔸عبدالحمید اسماعیل‌زهی، معروف به مولوی عبدالحمید، روز جمعه چهاردهم بهمن، در سخنرانی هفتگی خود در نمازجمعه زاهدان خواستار خودداری حکومت از شکنجه زندانیان برای گرفتن اعترافات اجباری شد و گفت: «اعترافات اجباری ضایع کردن حق زندانی است.»
@VahidHeadline
وی در بخشی از سخنانش گفت نگاه حکومت مهم است و باید همه مردم حرمت داشته باشند. باید افراد شایسته به کار گرفته شوند و حتی بی‌دین‌ها باید به کار گرفته شوند.
@VahidHeadline

🔸خانه سینما با انتشار بیانیه‌ای درباره وضعیت سلامت جسمی جعفر پناهی و مژگان ایلانلو، فیلم‌سازان زندانی ابراز نگرانی کرد.
@VahidHeadline

🔸امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در کاخ الیزه اعلام کرد تداوم «فرار رو به جلو» ایران در پرونده هسته‌ای خود «عواقب ناگزیری» دارد.
@VahidOOnLine

🔸دولت ابراهیم رئیسی با وجود انتقادها قصد دارد برای جبران کسری بودجه در سال آینده، میزان مالیات را ۴۷ درصد افزایش دهد.
سهم نفت در بودجه سال آینده ایران به دلیل کاهش شدید صادرات نفتی ایران در پی تحریم‌های جهانی به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.
@VahidHeadline

🔸توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار گزارش کتبی ایران درباره نگرانی‌ها از وضعیت زنان ورزشکار، تبعیض در مسابقات بین‌المللی، رعایت کامل منشور المپیک و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران در شرایط فعلی این کشور شد.
وبسایت کمیته بین‌المللی المپیک با انتشار گزارشی از دیدار آقای باخ و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران نوشت که رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نگرانی شدید خود را با توجه به وضعیت تعدادی از ورزشکاران و ضمانت‌های مالی که ورزشکاران و تیم‌ها باید قبل از سفر به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی به فدراسیون‌های ملی خود ارائه دهند، بیان کرد.
@VahidHeadline

🔸به گفته روابط عمومی سازمان زندان‌ها فرهاد میثمی «در این دوره خاص اعتصاب غذا نکرده اما به هم بندی‌ها و مسئولین زندان اعلام کرده «من کمترین مقدار غذا را مصرف می‌کنم».
@VahidHeadline

🔸در پی دو حمله پهپادی به کاروان حامل تجهیزات که ایران از راه عراق به سوریه منتقل می‌کرد، یک گروه سوری مخالف حکومت دمشق گفته که نیروهای ایران و حزب‌الله، ۱۱ تن را به ظن «همکاری با اسرائیل و قوای بین‌المللی» بازداشت و بازجویی کرده‌اند.
@VahidHeadline

🔸آمریکا می‌گوید یک بالن مظنون به انجام کار جاسوسی برای چین را که در آسمان شمال این کشور در گردش است، را زیر نظر دارد.
مقام‌های پنتاگون در کنفرانسی گفته‌اند که «مطمئن هستند که این بالن تجسسی که درحال پرواز در ارتفاع بالاست» به چین تعلق دارد.
آنهاد اضافه کردند که درحال ارزیابی تهدیدهای بالقوه این بالن و همچنین اینکه در صورت سرنگون کردن آن، خطر سقوط آوار وجود خواهد داشت یا نه، هستند.
چین هنوز در خصوص این بالن اظهار نظری نکرده است.
@bbcpersian

🔸مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان عمر، نماینده دموکرات را به دلیل اظهارات او درباره اسرائیل از عضویت در کمیته امور خارجی اخراج کرد.
به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، برکناری خانم عمر با ۲۱۸ رای جمهوری‌خواهانی که از بعد از انتخابات میاندوره‌ای کنگره اکثریت مجلس نمایندگان را دوباره به دست گرفته‌اند، عملی شد؛ ۲۱۱ نماینده مخالف این پیشنهاد بودند.
ایلهان عمر که پیشتر گفته بود جمهوری‌خواهان با کمک‌های مالی یک گروه طرفدار اسرائیل تقویت شده‌اند، از سخنانش پوزش خواسته بود.
@VahidHeadline
دموکرات‌ها و خانم عمر می‌گویند که این اقدام به تلافی اخراج دو نماینده جمهوری‌خواه از کمیته‌های مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۰ – زمانی که دموکرات ها در اکثریت بودند – انجام شده است.
خانم عمر همچنین اظهار نظر کرد به این دلیل اخراج می‌شود که یک زن مسلمان است که به عنوان پناهنده به ایالات متحده مهاجرت کرده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.