• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

‌🔸صدها تن از شخصیت‌های سرشناس …

  • کد خبر : 127533
  • 13 بهمن 1401 - 1:00
‌🔸صدها تن از شخصیت‌های سرشناس  …

    ‌🔸صدها تن از شخصیت‌های سرشناس بین‌المللی، از برندگان جوایز نوبل گرفته تا بازیگران مشهور سینما، روز چهارشنبه ۱۲ بهمن در یک فراخوان مشترک خواستار حمایت «بی‌وقفه» از معترضان ایرانی در برابر سرکوب خونین اعتراضات توسط جمهوری اسلامی شدند. فراخوان روز چهارشنبه که توسط «فریدم هاووس» (خانه آزادی) منتشر شد می‌گوید: «پیروزی به معنای […]

 

‌🔸صدها تن از شخصیت‌های سرشناس  … 595632001675287002

 

‌🔸صدها تن از شخصیت‌های سرشناس بین‌المللی، از برندگان جوایز نوبل گرفته تا بازیگران مشهور سینما، روز چهارشنبه ۱۲ بهمن در یک فراخوان مشترک خواستار حمایت «بی‌وقفه» از معترضان ایرانی در برابر سرکوب خونین اعتراضات توسط جمهوری اسلامی شدند.
فراخوان روز چهارشنبه که توسط «فریدم هاووس» (خانه آزادی) منتشر شد می‌گوید: «پیروزی به معنای رهایی از رژیمی است که حق انتخابات آزاد، آزادی بیان، حاکمیت قانون و آزادی‌های فردی حتی در موارد ساده‌ای نظیر نحوه پوشش را سلب می‌کند».
«فریدم هاوس» می‌گوید این فراخوان را حدود ۴۸۰ شخصیت بین‌المللی از جمله سوتلانا الکسیویچ، برنده جایزه نوبل ادبیات، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و ریچارد گِر، بازیگر سرشناس آمریکایی، امضا کرده‌اند.
در بخشی از این فراخوان گفته می‌شود: «پایان نظام زن‌ستیزانه جمهوری اسلامی یک پیشرفت بزرگ در مسیر طولانی به سوی جهانی است که در آن با زنان با مساوات و برابری رفتار شود. معترضان ایرانی شایسته حمایت بی‌وقفه همه دوستداران آزادی در سراسر جهان هستند».
@VahidHead

🔸در حالی که کارزار درخواست برای تروریستی شناخته شدن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد، جمعی از فعالان مدنی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب ساکن داخل و خارج ایران از این نهاد نظامی و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی حمایت کردند.
این فعالان رسانه‌ای و سیاسی اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای نوشتند: «قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی، علیرغم همه انتقاداتی که به برخی عملکردهای آن داریم، ،توسط پارلمان اروپا محکوم است».
کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز در زمینه قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
@VahidHead

🔸رئیس‌جمهور پیشین ایران روز چهارشنبه ۱۲ بهمن افزایش رویگردانی مردم از حکومت جمهوری اسلامی را تایید کرد و گفت: ««مردمی را که از ما برگشتند، باید برگردانیم».
حسن روحانی که به مناسبت سالگرد بازگشت روح‌الله خمینی به ایران در دیدار با «جمعی از رونامه‌نگاران» صحبت می‌کرد، در عین حال گفت که «ما چاره‌ای نداریم جز این‌که نظام جمهوری اسلامی را حفظ و آن را درست کنیم».
به گزارش سایت حسن روحانی، او در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی نتواند مردم را جذب کند و از مردم فاصله بگیرد «شکست» می‌خورد.
رئیس‌جمهوری پیشین ایران افزود: «حتی اگر حاکمیت یکدست می‌شود باید مسیری طی کند که مورد پذیرش همه مردم باشد».
به گفته او، اعتراضات چند ماه اخیر نتیجه «شکاف عمیق اجتماعی» است و تاکید کرد که «مسئولان باید بدانند نارضایتی‌ها باید چاره‌جویی شود. ریشه‌یابی اعتراضات و پاسخگویی به مردم وظیفه مهم مسئولان است».
این اظهارات حسن روحانی در حالی است که در دوران هشت سال ریاست‌جمهوری او، ایران به‌ویژه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ نیز صحنه اعتراضات سراسری بود که در جریان آن‌ها نه تنها به مطالبات معترضان رسیدگی نشد بلکه با سرکوب گسترده ماموران امنیتی جمهوری اسلامی نیز روبرو شد.
@VahidHead

🔸وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از تلاش «ناموفق» جمهوری اسلامی ایران برای ممانعت از درخواست باکو از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت حمله تروریستی به سفارت این کشور در تهران خبر داد و آن را محکوم کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان که روز چهارشنبه ۱۲ بهمن منتشر شد، این کشور روز ۲۷ ژانویه اسنادی با درخواست محکومیت حمله تروریستی به سفارت این کشور در تهران، همچنین افشا و مجازات سازمان‌دهندگان آن به برخی نهادهای بین‌المللی ارسال کرده است.
این گزارش می‌افزاید «حمله تروریستی» به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به‌صورت جداگانه تاکنون توسط حدود صد کشور و برخی نهادهای بین‌المللی محکوم شده و آن‌ها خواستار مجازات «عاملان» این حمله شده‌اند.
@VahidHead

🔸حضور گلشیفته فراهانی در هیأت داوران جشنواره فیلم برلین
جشنواره فیلم برلین با انتشار بیانیه‌ای اسامی داوران بخش رقابتی اصلی خود به ریاست کریستین استوارت، بازیگر آمریکایی، را اعلام کرد.
@VahidHead

🔸یک مقام وزارت انرژی پاکستان به روزنامه «نیوز» این کشور گفته است که مقامات ایران به پاکستان اعلام کرده‌اند تا بهار سال ۱۴۰۳ خط لوله‌ای برای دریافت گاز ایران احداث کند، وگرنه با جریمه ۱۸ میلیارد دلاری روبرو خواهد شد.
@VahidHead

🔸موج جدید اعتصاب سراسر بریتانیا را فرا گرفت. امروز (چهارشنبه، اول ماه فوریه) شروع دور تازه اعتصاب‌های گسترده‌ای است که در بیشتر روزهای این ماه ادامه خواهد داشت.
این بزرگترین اعتصاب بریتانیا از سال ۲۰۱۱ است.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127533

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.