• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸سرمای هوا در خوی قرار است از …

  • کد خبر : 127497
  • 12 بهمن 1401 - 18:00
‌🔸سرمای هوا در خوی قرار است از …

    ‌🔸سرمای هوا در خوی قرار است از منفی سه درجه به هشت درجه زیر صفر برسد و هواشناسی استان آذربایجان غربی هم برف و کولاک پیش‌بینی کرده است؛ اما گزارش‌ها از این شهر زلزله‌زده همچنان از «نارسایی و نابسامانی» در کمک‌رسانی‌های دولتی به مردم حکایت دارد. محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در توجیه […]

 

‌🔸سرمای هوا در خوی قرار است از … 843202001675261815

 

‌🔸سرمای هوا در خوی قرار است از منفی سه درجه به هشت درجه زیر صفر برسد و هواشناسی استان آذربایجان غربی هم برف و کولاک پیش‌بینی کرده است؛ اما گزارش‌ها از این شهر زلزله‌زده همچنان از «نارسایی و نابسامانی» در کمک‌رسانی‌های دولتی به مردم حکایت دارد.
محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در توجیه این نارسایی‌ها دلیل آن را «حجم زیاد آسیب‌ها و پراکندگی مناطق زلزله‌زده» عنوان کرد و چهار روز پس از وقوع زمین‌لرزه گفت «مشکلات مردم شناسایی شده است».
@VahidHeadli
وضعیت بحرانی در خوی منجر به پیشنهاد هلال احمر ترکیه به جمهوری اسلامی برای ارسال کمک‌های لازم شد. کرم کینیک، رییس هلال احمر ترکیه، در توییتی نوشت که این سازمان بلافاصله پس از زلزله خوی پیشنهاد کمک داده اما مقامات جمهوری اسلامی تشکر کرده و اعلام کرده‌اند نیازی ندارند و خودشان از پس امدادرسانی برمی‌آیند.
@VahidOOnLi

🔸کریم باقری، عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران، در اینستاگرام خود گفته است که پس از اعلام شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک به زلزله زدگان خوی، این حساب مسدود شده است.
دلیل مسدود شدن این حساب مشخص نیست اما در جریان زمین لرزه کرمانشاه هم حساب علی دایی، فوتبالیست دیگر ایرانی هم بسته شده بود.
[همون موقع که حساب صادق زیباکلام و علی دایی و نیکی کریمی رو بسته بودند گفتند دیگه «هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی توسط اشخاص و سازمان‌های معروف و شناخته شده جز از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است.»: google]
@VahidHeadli

🔸عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات ایران، گفته است که فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام در این کشور مصوبه سران سه قوه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.
@VahidHeadli

🔸خبرگزاری قوه قضاییه در واکنش به حکم مجموعا ۲۱ سال زندان برای آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی، زوج بلاگر[ی که در میدان آزادی رقصیده بودند]، گزارش داد آنها فراخوان اعتراضات از جمله «فراخوان ۴ آبان» را در اینستاگرام خود منتشر کرده و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده‌اند.
@VahidOOnLi

🔸کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان گزارش داد که در ادامه اخراج و تعلیق اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور به دلیل حمایت از دانشجویان معترض و دفاع از حقوق آنها، این بار دانشگاه فردوسی با دست‌کم ۱۱ تن از استادان مدعو قطع همکاری کرده است.
@VahidHeadli
یکصد تن از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حکم تعلیق حسن باقری‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری، ابراز «تاسف و خشم» کردند.
@VahidHeadli

🔸همزمان با افزایش تنش‌ها میان تهران و باکو، دولت جمهوری آذربایجان در ادامه آنچه مقابله با «شبکه جاسوسی ایران» در این کشور نامیده، ۳۹ نفر را بازداشت کرد.
وزارت کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرد این افراد را که «در پوشش امور دینی» اقدامات «خرابکارانه و اخلالگرانه» انجام می‌دادند، در «عملیاتی ویژه» شناسایی و بازداشت کرده است.
@VahidHeadli
روز چهارشنبه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر حمله به سفارت این کشور را در تهران، یک «اقدام تروریستی» توصیف کرد و تهران را متهم کرد که به تعهدات بین‌المللی‌اش عمل نکرده است.
@VahidHeadli

🔸وزیر خارجه جدید چین از تصمیم این کشور برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با عربستان و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری «چین-‌خلیج (فارس)» خبر داد.
در گزارش وزارت خارجه چین، نام خلیج فارس، تنها «خلیج» ذکر شده است. اجتناب چین برای استفاده از نام «خلیج فارس» در حالی است که پیشتر، بیانیه پایانی جنجالی نشست مشترک سران چین و شش امیرنشین حوزه خلیج فارس که روز ۱۸ آذر در پایتخت عربستان برگزار شد، اعتراض ایران را برانگیخت.
@VahidHeadli

🔸عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین می‌گوید خرید و فروش سگ‌های خانگی یا سگ‌هایی که افراد با خود به اماکن عمومی می‌برند، «حرام» است.
عابدینی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفته اما «خرید و فروش سگ‌هایی که برای نگهبانی از گله یا خانه و یا برای شکار نگهداری می‌شوند، اشکال شرعی ندارد.»
@VahidHeadli

🔸دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، گفت این کشور در اولین «موج ارسال»، بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ فروند تانک دریافت خواهد کرد. کشورهای حامی اوکراین در هفته‌های اخیر بر سر ارسال تانک‌های سنگین و پیشرفته به این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه توافق کردند.
@VahidHeadli
دو مقام آمریکایی گفته‌اند که ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه یک بسته تسلیحاتی جدید دیگر به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین است.
به گزارش رویترز، این دو مقام آمریکایی اضافه کرده‌اند در چارچوب این بسته تسلیحاتی، ایالات متحده برای نخستین بار موشک‌های دوربرد در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.