• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸شماری از ساکنان شهرهای مختلف …

  • کد خبر : 127395
  • 11 بهمن 1401 - 20:00
‌🔸شماری از ساکنان شهرهای مختلف …

    ‌🔸شماری از ساکنان شهرهای مختلف ایران شامگاه دوشنبه دهم بهمن ماه با برپا کردن آتش، جشن سده را همراه با شعارهایی ضد حکومتی و اعتراض‌های نمادین برگزار کردند. ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تهران، یزد، کرمان، تبریز، شیراز، کرمانشاه و مشهد از جمله شهرهایی هستند که صحنه برگزاری جشن سده […]

 

‌🔸شماری از ساکنان شهرهای مختلف … 906233001675182602

 

‌🔸شماری از ساکنان شهرهای مختلف ایران شامگاه دوشنبه دهم بهمن ماه با برپا کردن آتش، جشن سده را همراه با شعارهایی ضد حکومتی و اعتراض‌های نمادین برگزار کردند.
ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تهران، یزد، کرمان، تبریز، شیراز، کرمانشاه و مشهد از جمله شهرهایی هستند که صحنه برگزاری جشن سده با چاشنی اعتراضات بودند.
@VahidHeadline

🔸جمعی از مردم شهر سنندج شامگاه دوشنبه دهم بهمن ماه در پی اقدام نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در بازداشت دو روحانی اهل سنت حامی اعتراضات سراسری، به خیابان آمده و با افروختن آتش و بستن برخی خیابان‌ها به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند.
@VahidHeadline

🔸مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه امروز در پاسخ به سوالی درباره «تجاوز به ۱۵ نوجوان در باشگاه فوتبال در مشهد» گفت: «در این رابطه شکایتی صورت گرفته است و این پرونده به دادسرای انقلاب مشهد ارجاع شده است و پرونده در مرحله تحقیق است.»
او همچنین گفت: «هیچ یک از والدین مدعی تجاوز به فرزندانشان نشدند و در حال بررسی هستیم که انگیزه انتشار چنین خبری چیست؟ مستندی از شکایت در این زمینه نبوده است.»
به گفته آقای ستایشی یک مربی از این باشگاه فوتبال هم «شکایت خصوصی مبنی بر نشر اکاذیب و افترا علیه دو تن از خبرنگاران مطرح کرده است».
@VahidHeadline

🔸در ادامه تنش میان ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه حمله یک مرد مسلح ایرانی به سفارت این کشور در تهران، دولت باکو روز سه‌شنبه، ۱۱ بهمن، از شهروندان خود خواست از سفر به ایران خودداری کنند.
در این میان، با تشدید اظهارات منتسب به مقامات جمهوری آذربایجان علیه دولت ایران، رسانه‌های جمهوری اسلامی تلاش دارند تهران را «قربانی» یک توطئه جلوه دهند.
@VahidHeadline

🔸اشکان مروتی، بوکسور کرد ایرانی که ویدیوی درگیری او با ماموران و شلیک به او منتشر شده بود، به سی‌ان‌ان گفت حدود ۲۰۰ گلوله ساچمه‌ای در بدنش وجود داشته و ماموران از فاصله نزدیک به او شلیک کرده‌اند. مروتی افزود ماموران او را به این دلیل به بیمارستان بردند که مطمئن بودند خواهد مرد.
@VahidOOnLine

🔸پیام ولی، فعال حقوق بشر و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی در یک فایل صوتی تازه که از تماس تلفنی‌اش از زندان قزل‌حصار کرج ضبط و ارسال شده، گفته که «به دلیل دادرسی ناعادلانه در سیستم قضایی جمهوری اسلامی در دادگاه شرکت نمی‌کنم.»
@VahidHeadline

🔸کمپین فعالان بلوچ در گزارشی با اشاره به «فقر و بیکاری شدید» شدید شهروندان استان سیستان‌و‌بلوچستان، از وجود بیش از «۵۵ هزار» کودک بی‌شناسنامه بلوچ خبر داد.
این کمپین در گزارش سالیانه خود که مربوط به سال ۲۰۲۲ میلادی است، نوشته به دلیل نبود سمن‌ها و ارگان های مدنی حامی کودکان در سیستان‌وبلوچستان، گزارش‌های نقض حقوق کودکان و زندانیان در این منطقه به سختی مستند می‌شود.
@VahidHeadline

🔸جمعی از شاعران آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به شرایط بهناز امانی، شاعر و مترجم که بیماری او طی دوره ۴۶ روزه بازداشت تشدید شده است، ابراز نگرانی کردند و همبستگی خود را با او اعلام داشتند.
@VahidHeadline

🔸کریم انصاری‌فرد کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در یک استوری از مسئولان جمهوری اسلامی درخواست کرد زندانیان اخیر را در نزدیکی نوروز و سال جدید شمسی آزاد کنند. او نوشته است: به عنوان عضوی از ورزش ایران امیدوارم و درخواست می‌کنم زندانیان ماه‌های اخیر همگی آزاد شوند.
@VahidOOnLine

🔸با وجود درخواست‌های مجدد مقامات اوکراینی برای پشتیبانی هوایی، جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا صراحتا به خبرنگاران گفته قصد ندارد جنگنده اف-۱۶ در اختیار اوکراین بگذارد.
این در حالی است که اوکراین می‌گوید برای به دست گرفتن کنترل آسمان خود نیاز به بازسازی نیروهای هوایی خود دارد و نمی‌تواند با یگان جت‌های روسی باقی مانده از دوران شوروی سابق، مقابل نیروی هوایی روسیه بایستد.
مخالفت آمریکا با این درخواست اوکراین همسو با سیاست آلمان است که روز گذشته صدراعظم از خودداری کشورش برای تحویل جنگنده به اوکراین گفته بود.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، علت مخالفتش با این کار را پرهیز از شدت بخشیدن به جنگ اوکراین و احتمال رویارویی مستقیم میان روسیه و ناتو عنوان کرد.
@VahidHeadline

🔸شمار کشته‌شدگان حمله انتحاری به مسجدی در شهر پیشاور پاکستان به بیش از ۹۰ نفر رسید.
@VahidAfLine

🔸صندوق بین‌المللی پول برای اولین بار طی یک سال اخیر وضعیت اقتصاد جهانی را در سال جاری بهتر از قبل پیش‌بینی کرده و مقاومت بیشتر اقتصاد آمریکا در برابر تبعات تورمی افزایش هزینه دولتی و رشد بهتر اقتصاد چین و هند را از عوامل کاهش فشار تورمی و بهبود رشد اقتصاد جهانی دانسته است. این پیش‌بینی شامل همه کشورها از جمله بریتانیا و ایران نمی‌شود.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127395

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.