• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

‌🔸بانک مرکزی ایران روز دوشنبه …

  • کد خبر : 127369
  • 11 بهمن 1401 - 17:00
‌🔸بانک مرکزی ایران روز دوشنبه  …

    ‌🔸بانک مرکزی ایران روز دوشنبه ۱۰ بهمن با افزایش نرخ سود بانکی موافقت کرد. بر اساس این تصمیم، نرخ سود تسهیلات بانکی ۲۳ درصد و نرخ سود سپرده‌های بانکی سه ساله، ۲۲.۵ درصد تعیین شده است. پیش از این، نرخ سود سپرده‌های بانکی ۱۸ درصد بود که با توافق ضمنی بانک مرکزی در […]

 

‌🔸بانک مرکزی ایران روز دوشنبه  … 581276001675171803

 

‌🔸بانک مرکزی ایران روز دوشنبه ۱۰ بهمن با افزایش نرخ سود بانکی موافقت کرد.
بر اساس این تصمیم، نرخ سود تسهیلات بانکی ۲۳ درصد و نرخ سود سپرده‌های بانکی سه ساله، ۲۲.۵ درصد تعیین شده است.
پیش از این، نرخ سود سپرده‌های بانکی ۱۸ درصد بود که با توافق ضمنی بانک مرکزی در ماه‌های اخیر این نرخ به ۲۰ درصد رسیده بود.
با ادامه بحران اقتصادی در ایران بویژه افزایش تورم و نقدینگی افسار گسیخته، ارزش ریال به‌شدت کاهش یافته و سرمایه‌گذاران سعی دارند که با سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیر مُولد نظیر بازار خودرو، مسکن و طلا،از کاهش ارزش سرمایه خود جلوگیری کنند.
@VahidHeadli

🔸نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش از هر چه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.
آقای بلینکن بر «تعهد خلل‌ناپذیر» آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد. وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای «شراکت ۷۵ ساله» دو کشور متحد «بر اساس منافع متقابل و ارزش‌های دموکراتیک» را یادآوری کرد.
@VahidHeadli

🔸وکیل تعیینی آرمیتا عباسی معترض ۲۰ ساله بازداشت‌شده، یک روز پس از برگزاری جلسه دادگاه او در دادگاه انقلاب کرج اعلام کرد که در پرونده موکلش، سه عنوان اتهامی مطرح است.
شهلا اروجی به پایگاه خبری «شبکه شرق» گفت: «کوچکترین اتهاماتی که در پرونده آرمیتا وجود دارد، تبلیغ علیه نظام و اجتماعی و تبانی است. فعلا اتهام سوم را اعلام نمی‌کنم اما در این حد می‌گویم که اتهام سوم به مراتب بزرگتر از دو عنوان اتهامی دیگر است.»
او گفت که ترجیح می‌دهد در مورد سومین اتهام درج شده در پروند آرمیتا عباسی «تا زمان صدور رأی دادگاه بدوی» صحبت نکند.
آرمیتا عباسی، ساکن کرج، پس از انتشار نوشته‌های اعتراضی خود علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد و جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای مدعی شد که او یکی از «رهبران اغتشاشات» (اعتراضات) است و پلیس «۱۰ کوکتل مولوتف» از آپارتمانش کشف کرده است.
@VahidHeadli, @VahidOOnLi

🔸یک روزنامه بریتانیایی می‌گوید از پلیس لندن خواسته شده است تا عطاالله مهاجرانی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
به نوشته روزنامه گاردین، مهاجرانی متهم به حمایت از فتوای روح‌الله خمینی برای قتل سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» است.
@VahidHeadli

🔸گزارش‌ها از ایران حاکی است که مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور و از اعضای دفتر مولوی عبدالحمید از علمای بانفوذ اهل سنت زاهدان، روز دوشنبه ۱۰ بهمن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
وبسایت «حال‌وش» به نقل از منابع آگاه گزارش داد: «مولوی مرادزهی از یک مراسم ختم در حال بازگشت بود که چهار خودروی نیروهای امنیتی در خیابان و در مسیر منزلش وی را بازداشت و با خود برده‌اند».
@VahidHeadli
مولوی عبدالمجید مرادزهی، در روزهای گذشته در گفت‌وگویی با صدای آمریکا گفته بود تا وقتی «مسئله جمعه‌های خونین» و کشته‌شدگان و زخمی‌شدگان «حل نشود، اعتراض‌ها ادامه خواهد داشت.»
@VahidHeadli

🔸هفت زندانی سیاسی زن زندان اوین در نامه‌ای از افکار عمومی خواستند برای توقف حکم اعدام معترضان از پای ننشینند. آنان به اعدام معترضان و همچنین اعدام‌های ساختگی برای گرفتن اعتراف اجباری اشاره و انزجارشان را از حکم اعدام و شکنجه جسمی، روحی و روانی و تهدید به اعدام، اعلام کردند.
بهاره هدایت، نرگس محمدی، سپیده قلیان، عالیه مطلب‌زاده، هستی امیری، نوشین جعفری و رها عسگری‌زاده، از افکار عمومی خواستند برای توقف حکم «اعدام» معترضان از پای ننشینند.
@VahidOOnLi

🔸فرمانده انتظامی ماهشهر، اعلام کرد یک رستوران در این شهرستان به دلیل آواز خواندن زنی در آن و انتشار ویدیوی خوانندگی او در فضای مجازی پلمب شده است.
@VahidOOnLi

🔸ارتش روسیه ادعا کرد که روز دوشنبه ۱۰ بهمن در یک نبرد سنگین و بی‌وقفه در شرق اوکراین به بزرگترین پیشروی خود طی یک ماه گذشته دست يافته است.
اوکراین می‌گوید ارتش روسیه در این حملات از امواج انسانی استفاده می‌کند که نشانه ارزش قائل نبودن برای جان سربازان آن کشور است.
@VahidHeadli

🔸بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا، در یک برنامه مستند که از شبکه بی‌بی‌سی انگلیسی پخش شد، گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در یک تماس تلفنی در آستانه حمله آن کشور به اوکراین، او را به حمله موشکی تهدید کرده است.
آقای جانسون گفت این اظهار نظر پس از آن صورت گرفت که او به آقای پوتین هشدار داد که حمله به اوکراین یک «فاجعه مطلق» خواهد بود.
سخنگوی کرملین گفت که این یک «دروغ» است. آقای جانسون به پوتین هشدار داد که حمله به اوکراین منجر به تحریم‌های غرب و افزایش نیروهای ناتو در مرزهای روسیه خواهد شد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127369

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.