• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸روزنامه وال استریت ژورنال به …

  • کد خبر : 127333
  • 10 بهمن 1401 - 1:00
‌🔸روزنامه وال استریت ژورنال به …

    ‌🔸روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و برخی از منابع متخصص گزارش داد حمله سه «ریزپرنده» – پهپاد – به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در ایران «کار اسرائیل» بوده است. همزمان روزنامه جروزلم پست در گزارشی نوشت بر خلاف ادعاهای ایران، حمله پهپادهای به کارگاهی در اصفهان «موفقیت فوق‌العاده‌ای» […]

 

‌🔸روزنامه وال استریت ژورنال به … 093836001675027803

 

‌🔸روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و برخی از منابع متخصص گزارش داد حمله سه «ریزپرنده» – پهپاد – به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در ایران «کار اسرائیل» بوده است. همزمان روزنامه جروزلم پست در گزارشی نوشت بر خلاف ادعاهای ایران، حمله پهپادهای به کارگاهی در اصفهان «موفقیت فوق‌العاده‌ای» در پی داشت.
روزنامه وال استریت ژورنال نوشته این حمله در نزدیکی سایتی متعلق به مرکز تحقیقات فضایی ایران روی داده است که پیشتر آمریکا آن را مشمول تحریم قرار داده بود.
مقامات ایران می‌گویند پدافند هوایی این کشور یکی از پهپادها را سرنگون کرد در حالی که دو پهپاد دیگر در بالای انبار منفجر شدند و خسارت جزئی به سقف وارد کردند.
اما اکنون جروزالم پست و اکسیوس به نقل از منابع غربی و اسرائیل نوشته‌اند این حمله علیه تأسیساتی بود که «سلاح‌های پیشرفته» و «موشکی» تولید می‌کند، و «خسارات وارده بسیار فراتر از تخریب جزئی سقف است».
به گفته اکسیوس در این عملیات «چهار منطقه مختلف در این ساختمان به درستی مورد اصابت قرار گرفت و هدف عملیات برآورده شد.»
@VahidHead

🔸وزیر خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید پیام‌هایی از طرف‌های مقابل در مذاکرات برجامی، از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کرده‌ایم.
حسین امیرعبداللهیان که روز یکشنبه ۹ بهمن در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری خود، سخن می‌گفت جزئیاتی در این مورد ارائه نکرد ولی وزیر خارجه قطر گفت این پیام از سوی آمریکا بوده است.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، او اظهار داشت: «آمریکایی‌ها یک پیام به ما دادند که به ایران منتقل کنیم که مرتبط با موضوع توافق هست، گرچه شاید ارتباط مستقیمی به آن نداشته باشد».
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی افزود که همه طرف‌های مذاکرات احیای برجام را تشویق می‌کنیم به توافق برگردند.
@VahidHead

🔸یک روز پس از تأیید حمله ریزپهپادها به یک مجتمع صنایع نظامی ایران، محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده دولت ابراهیم رئیسی، به اسرائیل و اقلیم کردستان عراق هشدار داد.
محمد مرندی که هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای وین را همراهی می‌کرد، به‌طور تلویحی مبدأ اعزام ریزپهپادهای تهاجمی را از اقلیم کردستان عراق معرفی کرده است.
او با درج تصویری از انفجار در مجتمع صنایع نظامی اصفهان در توییتر نوشت: «هرچند نتانیاهو و متحدان تروریستی تحت حمایت غرب او در شمال عراق، شکست خوردند، (اقدام آن‌ها) عواقبی در پی خواهد داشت.»
محمد مرندی افزود: «هر دوی آن‌ها باید یاد بگیرند که با وجود شکست، تنبیه هم در راه است.»
@VahidHead

🔸اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، که به آرژانتین سفر کرده است ضمن ادای احترام و گرامیداشت یاد هزاران قربانی دوران استبداد نظامی در این کشور، وضعیت سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ آرژانتین را مشابه سرکوب معترضان در ایران امروز دانست.
این سیاستمدار بلندپایه آلمانی روز یکشنبه ۹ بهمن با حضور در مراسم یادبودی که در «ریو دلا پلاتا» در بوینوس آیرس برگزار شد گفت که او باید یادی هم کند از «جوانانی که هم‌اکنون در ایران کشته می‌شوند، در حالی که برای آزادی و برخورداری از زندگی بهتر به پا خاسته‌اند».
برآوردها حاکی است که در دوران استبداد نظامی در آرژانتین بین هفت هزار تا ۳۰ هزار تن کشته شدند.
@VahidHead

🔸رسانه‌های ایران با استناد به اظهارات مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی از «رویگردانی چینی‌ها از سرمایه‌گذاری در ایران» خبر داده‌‌اند و رئیس اتاق مشترک ایران و چین نیز با تایید کاهش سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران تاکید کرد که یکی از دلایل آن گرایش مدیران میانی جمهوری اسلامی به غرب است.
علی فکری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، روز شنبه هشتم بهمن در یک نشست خبری اعلام کرد که از ابتدای دولت رئیسی تاکنون، چینی‌ها در ۲۵ طرح و تنها به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
او گفت در این مدت یک سال و سه ماهه، روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، چین و افغانستان، به ترتیب بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران کرده‌اند.
@VahidHead

🔸ستوده سروش، دختر عبدالکریم سروش و همسر علیرضا ارادتی، در نامه‌ای به شرح جزییات بدرفتاری ماموران امنیتی در زمان دستگیری همسرش و نیز «شکنجه روانی» خانواده خود پس از این بازداشت پرداخت:
@VahidHead

🔸«کانون فیلمسازان مستقل ایران» می‌گوید که اجازه خروج از ایران به مسعود کیمیایی،‌ کارگردان سرشناس تاریخ سینمای ایران داده نشده است.
بر اساس این گزارش آقای کیمیایی قصد خروج از ایران و حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند را داشته که مسؤلان امنیتی مانع خروج او از ایران شدند.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.