• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

دادگستری استان فارس، برخلاف اد …

  • کد خبر : 127219
  • 09 بهمن 1401 - 18:00
دادگستری استان فارس، برخلاف اد …

    دادگستری استان فارس، برخلاف ادعای قبلیِ «تلاش برای بمب‌گذاری»، اتهام هر هفت ورزشکار بازداشتی شیراز را فقط «اجتماع و تبانی» اعلام کرد و گفت چهار نفر از آنان هم موقتاً آزاد شده‌اند. کاظم موسوی، رئیس دادگستری استان فارس، همچنین گفت که پرونده هر هفت نفر «با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد» و […]

 

دادگستری استان فارس، برخلاف اد … 185860001675002608

 

دادگستری استان فارس، برخلاف ادعای قبلیِ «تلاش برای بمب‌گذاری»، اتهام هر هفت ورزشکار بازداشتی شیراز را فقط «اجتماع و تبانی» اعلام کرد و گفت چهار نفر از آنان هم موقتاً آزاد شده‌اند.

کاظم موسوی، رئیس دادگستری استان فارس، همچنین گفت که پرونده هر هفت نفر «با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد» و ادعا کرد این پرونده «مصداق واقعی القاء هیجانات کاذب به مخاطبان» بوده و رسانه‌های خارج از کشور «با بزرگ‌نمایی، متهمان را در خطر اعدام» توصیف کرده بودند.

این در حالی است که پخش اعترافات اجباری متهمان علیه خود در رسانه‌های حکومتی به نگرانی‌ها از «سناریوسازی» نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی برای صدور احکام سنگین علیه آن‌ها دامن زده بود.

در ویدئوی اعتراف اجباری حتی دنا شیبانی به‌‌عنوان «مسئول تبلیغات و تست عملیات»، محمد خیوه به‌عنوان «مسئول ساخت کیت بمب»، اشراق نجف‌آبادی به‌عنوان «سرتیم گروه»، امیرارسلان مهدوی به‌عنوان «عضو گروه و بمب‌گذار» و حسام موسوی به عنوان یکی از «طراحان عملیات» معرفی شده بودند.

پخش این اعتراف اجباری منجر شد به این‌که کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده آن را سناریوسازی جمهوری اسلامی برای مانور نهادهای امنیتی با قربانی‌کردن چند ورزشکار توصیف کنند.
و حالا رئیس کل دادگستری قوه قضاییه ادعا می‌کند رسانه‌های خارج از کشور «در راستای جوسازی، ایجاد هیجانات اجتماعی و بزرگ‌نمایی رسانه‌ای، ضمن تبلیغات فراوان بر روی این پرونده، متهمان آن را در خطر اعدام» توصیف کرده بودند.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127219

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.