• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌🔸وزارت خارجه آمریکا حمله صبح …

  • کد خبر : 127090
  • 08 بهمن 1401 - 1:00
‌🔸وزارت خارجه آمریکا حمله صبح  …

    ‌🔸وزارت خارجه آمریکا حمله صبح روز جمعه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم و اعلام کرد که «هم‌صدا با» الهام علی‌‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، خواستار «تحقیقات فوری» در مورد این «خشونت غیرقابل قبول» است. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه هفتم بهمن با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده […]

 

‌🔸وزارت خارجه آمریکا حمله صبح  … 790064001674855003

 

‌🔸وزارت خارجه آمریکا حمله صبح روز جمعه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم و اعلام کرد که «هم‌صدا با» الهام علی‌‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، خواستار «تحقیقات فوری» در مورد این «خشونت غیرقابل قبول» است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه هفتم بهمن با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی و مجروحان این حادثه تاکید کرد: «هرگونه حمله به دیپلمات‌ها یا مراکز دیپلماتیک در هر جایی غیرقابل قبول است.»
@VahidHeadline

🔸همزمان با محکومیت‌های گسترده بین‌المللی در پی حمله مسلحانه به سفارت باکو در ایران، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از تخلیه سفارت این کشور در تهران خبر داد.
همزمان، ویدیوهایی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از «تخلیه فوری» سفارت ایران در باکو حکایت دارند. روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «فعالیت سفارت طبق روال ادامه دارد».
@VahidHeadline

🔸سازمان حقوق بشر ایران که مقر آن در نروژ قرار دارد، روز جمعه اعلام کرد تعداد کسانی که این سازمان موفق شده کشته شدن آن‌ها را در جریان اعتراض‌های چهار ماه اخیر تایید کند، به ۴۸۸ تن رسیده و دستکم ۱۰۷ تن از دستگیرشدگان نیز با خطر مجازات اعدام روبه‌رو هستند.
این سازمان می‌گوید که بر اساس تحقیقاتش، دستکم ۶۴ تن از کشته شدگان کودک هستند.
@VahidHeadline

🔸جمعه هفتم بهمن، نشست ویژه‌ای در مقر پارلمان اروپا در بروکسل درباره اقدامات تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران، خاورمیانه و جهان برگزار شد. چارلی وایمرز، نماینده پارلمان اروپا از سوئد در این نشست گفت: «ما علاوه بر تروریستی اعلام شدن سپاه خواستار تعلیق برجام نیز هستیم.»
نمایندگان پارلمان‌های اروپایی همچون دریا صفایی از مجلس بلژیک و فعالان سیاسی و مدنی از جمله ایرج مصداقی، فرنگیس بیات، شهران طبری و علیرضا نادر، در نشست ویژه پارلمان اروپا با عنوان «سپاه پاسداران از چه پاسداری می‌کند؟» سخنرانی کردند.
@VahidOOnLine

🔸”وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه جزئیات تازه‌ای از توطئه ترور مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق بشر و مجری برنامه تبلت صدای آمریکا، توسط حکومت جمهوری اسلامی در خاک ایالات متحده را منتشر کرد.”
@VahidHeadline

🔸انفجار کپسول آتش‌نشانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «امام سجاد» یاسوج منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۹ نفر شد. فرد کشته شده یک همراه بیمار ۳۷ ساله معرفی شده است.
@VahidOOnLine

🔸تیم ملی فوتسال زنان ایران در اولین بازی از رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ (ازبکستان) با نتیجه ۵-۰ مقابل قرقیزستان پیروز شد.
@VahidHeadline

🔸محمد رشنونژاد، جودوکای ایرانی تیم پناهندگان فدراسیون جهانی جودو در مسابقات گرندپری جودو ۲۰۲۳ در پرتغال مقابل حریفی از اسرائیل مبارزه کرد و پیروز شد.
@VahidOOnLine

🔸وزیر فرهنگ و ارشاد حکومت جمهوری اسلامی تصمیم جشنواره فیلم برلین مبنی بر عدم اجازه حضور نمایندگان بخش حکومتی سینمای ایران در این رخداد را «سیاسی» و متأثر از رسانه‌های مخالف حکومت ایران دانست.
محمدمهدی اسماعیلی گفت: «جشنواره‌ها با موضوعات فرهنگی و هنری سیاسی برخورد می‌کنند. ادعای‌شان این است که مسائل فرهنگی باید فرهنگی باشند اما در عمل مشاهده می‌کنیم سیاسی‌ترین اتفاقات رخ می‌دهد.»
@VahidHeadline

🔸به گفته وزارت خارجه اسرائیل، در پی حمله به یک کنیسه یهودیان در مناطق اشغال شده بیت‌المقدس، دستکم هفت نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شده‌اند.
این حمله یک روز بعد از آن صورت می‌گیرد که در جریان یورش نیروهای اسرائیلی در شهر جنین در مناطق اشغال شده، ۹ فلسطینی کشته شدند.
به گفته منابع اسرائیلی، مهاجمی که روز جمعه در کنیسه یهودیان آتش گشود، خود نیز کشته شده است.
اسرائیل این حمله را یک اقدام «تروریستی» خواند.
کنیسه‌ای که روز جمعه به آن حمله شده است، در محله «یعقوب نبی» قرار دارد که از نظر اسرائیلی‌ها بخشی از خاک کشور آنهاست.
اما محله «یعقوب نبی» در بخشی از بیت‌المقدس قرار دارد که از نظر فلسطینی‌ها و همچنین قوانین بین‌المللی، خاک فلسطین محسوب می‌شود.
@VahidHeadline

🔸رهبران شش حزب اپوزیسیون ترکیه از رایزنی به منظور انتخاب و معرفی کاندیدایی واحد برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری خبر دادند. این نامزد قرار است به رقابت با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری کنونی ترکیه بپردازد.
@VahidOOnLine

🔸سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، سرانجام روز جمعه بعد از انجام تحقیقاتی طولانی مدت اعلام کرد کرد رژیم بشار اسد مسئول حمله شیمیایی به دوما در سال ۲۰۱۸ میلادی است.
حمله شیمیایی دوما دست‌کم ۴۷ کشته برجای گذاشت و به یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات جنگ داخلی سوریه تبدیل شد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.