• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

در حمله به #سفارت_آذربایجان، ب …

  • کد خبر : 127093
  • 08 بهمن 1401 - 11:30
در حمله به #سفارت_آذربایجان، ب …

    در حمله به #سفارت_آذربایجان، باکو از همان لحظه اول، به‌تندی واکنش نشان داد و حمله را تروریستی خواند و البته ترکیه در کنارش ایستاد. رسانه‌ها و مقامات آذربایجان، #یاسین_حسین‌زاده، فرد مهاجم، را عضو گروه جنبش مقاومت آذربایجان (حسینیون، حسینچی‌لَر) دانسته‌اند و اگر چنین امری صحت داشته باشد، با توجه به روابط بسیار نزدیک […]

 

در حمله به #سفارت_آذربایجان، ب … 534100001674892803

 

در حمله به #سفارت_آذربایجان، باکو از همان لحظه اول، به‌تندی واکنش نشان داد و حمله را تروریستی خواند و البته ترکیه در کنارش ایستاد. رسانه‌ها و مقامات آذربایجان، #یاسین_حسین‌زاده، فرد مهاجم، را عضو گروه جنبش مقاومت آذربایجان (حسینیون، حسینچی‌لَر) دانسته‌اند و اگر چنین امری صحت داشته باشد، با توجه به روابط بسیار نزدیک این گروه و رهبرانش با سپاه، در نقش داشتن جمهوری اسلامی در این حمله و تروریستی بودن آن تردیدی نمی‌توان کرد. رسانه‌های وابسته به سپاه، به صراحت این گروه را ساخته #سپاه و #قاسم_سلیمانی دانسته‌اند.

براساس آنچه رسانه‌های جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند، یاسین حسین‌زاده در توضیح علت حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان گفته که تصور می‌کرده همسرش از فروردین ماه در سفارت آذربایجان مانده و حاضر به دیدار با او نیست! چنین استدلال دور از ذهنی بسیار به دلایلی که نیروهای ج ا در گذشته در پی اقدامات تروریستی با برنامه‌هایی عجیب آورده‌اند، شباهت دارد.

مهاجم گفته:«در مراجعات مکرر به سفارت هیچ پاسخی از آن‌ها دریافت نمی‌کردم.امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشنیکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت بروم.» با این حساب، او باید برای اعضای سفارت فردی کاملا شناخته شده باشد.

نحوه واکنش بسیار سریع و بسیار تند مقامات و رسانه‌های جمهوری آذربایجان و حمایت سریع و تهدید‌آمیز ترکیه، به معنای آن است که گزارش سفارت آذربایجان در تهران به باکو با روایت نقل شده از یاسین حسین‌زاده در رسانه‌های جمهوری اسلامی یکسره متفاوت است.

گروه #حسینیون یا همان #مقاومت_اسلامی_آذربایجان حدود ده روز پیش علیه رهبران جمهوری آذربایجان به دلیل تلاش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، بیانیه داده بود. روابط تهران و باکو هم مدت‌هاست که به لطف بی لیاقتی، جهالت و البته خیانت جمهوری اسلامی به منافع ملی ایران، تیره و تار شده.
JamshidBarzegar

بورل فردا بیانیه می‌ده می‌گه حمله به سفارت آذربایجان کار من بوده. برجام رو تحت تاثیر قرار ندید.

prime_factor_

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127093

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.