• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸روز جمعه هفتم بهمن مردم زاهد …

  • کد خبر : 127001
  • 07 بهمن 1401 - 17:30
‌🔸روز جمعه هفتم بهمن مردم زاهد …

    ‌🔸روز جمعه هفتم بهمن مردم زاهدان و راسک در سیستان و بلوچستان پس از نماز جمعه برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان در گالیکش، مردم مقابل خانه مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه برکنار شده آزادشهر تجمع کردند. در ایذه نیز مراسم یادبود حسین سعیدی، معترض کشته‌شده در این شهر برگزار شد. روز هفتم […]

 

‌🔸روز جمعه هفتم بهمن مردم زاهد … 629946001674828002

 

‌🔸روز جمعه هفتم بهمن مردم زاهدان و راسک در سیستان و بلوچستان پس از نماز جمعه برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان در گالیکش، مردم مقابل خانه مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه برکنار شده آزادشهر تجمع کردند. در ایذه نیز مراسم یادبود حسین سعیدی، معترض کشته‌شده در این شهر برگزار شد.
روز هفتم بهمن ماه مردم در استان سیستان و بلوچستان در شرایطی برای هفدهمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند که پس از سال‌ها، بارش برف خیابان‌های زاهدان را سفیدپوش کرد.
@VahidOOnLin

🔸ساعاتی پس از انتشار خبر احضار پدر و مادر کیان پیرفلک، محمد رسالتی، دادستان ایذه، به خبرگزاری میزان گفت که پدر و مادر کیان به عنوان «اولیای دم» و «مطابق با آیین دادرسی» و برای «ثبت شکایت احتمالی و به منظور تحقیقات تکمیلی و شناسایی عامل ‌یا عاملان جنایت دعوت شده‌اند».
به گفته آقای رسالتی، احضار پدر و مادر کیان به دادسرا ابتدا «تلفنی» صورت گرفته و پس از درخواست خود آن‌ها مبنی بر «دعوت کتبی» ابلاغیه به صورت کتبی برای آن‌ها صادر شده است.
دادستان ایذه در مورد تعلیق مادر کیان پیرفلک از کار تدریس در مدرسه نیز گفت که دادستانی در مورد ادامه کار خانم مولایی‌ راد «هیچ‌گونه ورودی نداشته و اظهار نظری نکرده است».
@VahidHadlin

🔸شورای صنفی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزوار، در نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه، حکم تعلیق حسن باقری‌نیا را «ناعادلانه» عنوان کرد و آورده است که این عضو هیئت علمی گروه علوم تربيتی و روان‌شناسی «در این روزها که غبار بر ساحت حقیقت نشسته است، سکوت نکرده و حمایتش همواره شامل حال مردم این سرزمین بوده است.»
در همین حال شورای صنفی دانشگاه‌های کشور نیز از اخراج امیر نیک‌پی، استاد جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی دانشگاه بهشتی، خبر داده است.
به گزارش این شورا، این جامعه‌شناس چهارمین استاد اخراج‌شده از دانشگاه بهشتی پس از نگار ذیلابی از دانشکده الهیات، محمد راغب از دانشکده ادبیات و اسلام ناظمی از دانشکده مهندسی کامپیوتر است.
@VahidHadlin

🔸در زاهدان پس از برگزاری نماز جمعه هفتم بهمن که در آن مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان «خواسته‌های امروز مردم را همان خواسته‌های انقلاب ۵۷ دانست»، به روال هفته‌های گدشته پس از پایان نماز جمعه مردم معترض یه در خیابان‌ها شعار دادند.
@VahidHadlin
مولوی عبدالحمید، پرنفوذترین روحانی اهل سنت ایران، بار دیگر خواستار توقف اجرای احکام اعدام در ایران شد و گفت: «ملت ایران به اعدام “نه” می‌گوید».
@VahidHadlin
او خواهان برقراری صلح در یمن، پایان جنگ اوکراین و از سر گرفته شدن روابط دیپلماتیک جهان با افغانستان به خاطر مردم شد.
@VahidOOnLin

🔸در پی افزایش حمایت از پیشنهاد ممنوع کردن خرید زمین و ملک توسط ایرانیان و اتباع چند کشور دیگر در تگزاس آمریکا، فرماندار این ایالت تاکید کرد که این طرح را امضا و قانونی خواهد کرد.
وب‌سایت آمریکایی اکسیوس خبر داد که پیشنهاد مشابهی هم در دو ایالت دیگر آمریکا، فلوریدا و ویرجینیا، در فضای رسانه‌ای مطرح شده است.
اکسیوس ضمن یادآوری این که این پیشنهادها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا عنوان شده، از فرمانداران هر سه ایالت تگزاس، ویرجینیا و فلوریدا به عنوان نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال آتی نام برد.
@VahidHadlin

🔸فرمانده پیشین نیروی دریایی اسرائیل، چنین اظهار نظر کرد که کشورش «باید هر چه زودتر» به ایران حمله کند.
به گزارش شبکه آی۲۴ اسرائیل، ژنرال الیعزر ماروم افزود که زمان در گذر است و «ما باید این کار را زودتر انجام دهیم تا قبل از این‌که دیر شده باشد، زودتر یعنی همین سال آینده».
به گفته او، ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است و اسرائیل باید سال آینده به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کرده و برنامه ایران را خنثی کند.
@VahidHadlin

🔸اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از دولت جو بایدن خواستند تحریم‌های بیشتر و سریع‌تری را علیه چین و ایران به دلیل حمایت آنها از روسیه در جنگ اوکراین اعمال کند.
@VahidHadlin

🔸در پی سفر محمد شیاع السودانی، نخست‌ وزیر عراق، به پاریس، رهبران عراق و فرانسه پس از یک ضیافت شام در کاخ الیزه از امضای توافقنامه همکاری‌های راهبردی میان دو کشور خبر دادند.
امضای این توافقنامه یک ماه پس از آن صورت گرفته که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بر کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در عراق تاکید کرد.
@VahidHadlin

🔸لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، تایید کرد که در عملیات نظامی آمریکا در سومالی بلال السودانی، رهبر داعش در این بخش از آفریقا، کشته شده است.
@VahidAfLin

🔸باستان‌شناسان می‌گویند که یک مومیایی که با ورقه طلا پوشانده شده است را در داخل مقبره‌ای که برای ۴۳۰۰ سال سربسته بوده پیدا کرده‌اند:
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=127001

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.