• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

‌🔸اوج‌گیری تورم دی‌ماه به ۵۱ د …

  • کد خبر : 126984
  • 07 بهمن 1401 - 2:00
‌🔸اوج‌گیری تورم دی‌ماه به ۵۱ د …

    ‌🔸اوج‌گیری تورم دی‌ماه به ۵۱ درصد و ادامه افت ارزش ریال به همراه برنامه دولت برای رشد ۲۰ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ به نگرانی‌ها از رشد فقر در کشور دامن زده است. خبرگزاری ایلنا در گزارشی نوشت تنها هزینه سبد خوراکی‌ها برابر با دستمزد حداقلی کارگران است و در کل، فاصله‌ […]

 

‌🔸اوج‌گیری تورم دی‌ماه به ۵۱ د … 516793001674772202

 

‌🔸اوج‌گیری تورم دی‌ماه به ۵۱ درصد و ادامه افت ارزش ریال به همراه برنامه دولت برای رشد ۲۰ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ به نگرانی‌ها از رشد فقر در کشور دامن زده است.
خبرگزاری ایلنا در گزارشی نوشت تنها هزینه سبد خوراکی‌ها برابر با دستمزد حداقلی کارگران است و در کل، فاصله‌ دستمزد و سبد معیشت، حداقل ۲۰۰ درصد است.
@VahidHeadline

🔸روز پنج‌شنبه، مراسم چهلم محمود احمدی و حسین سعیدی در ایذه برگزار شد و هم‌زمان، مردم با حضور بر مزار نیکا شاکرمی و مهرشاد شهیدی در خرم‌آباد و اراک، یاد آن‌ها را گرامی داشتند. از سوی دیگر مهرداد پیرفلک، عموی کیان، از صدور احضاریه قضایی برای پدر و مادر این کودک کشته شده خبر داد.
@VahidOOnLine
میثم پیرفلک، به گفته برادرش «حتی توان نشستن ندارد» و «فقط با برانکارد» امکان جابه‌جایی دارد
@VahidHeadline
مهرداد پیرفلک در یک استوری در اینستاگرامش نوشت که احضاریه، به رغم شرایط جسمانی ناگوار پدر کیان و تعلیق شدن مادر کیان از تدریس در هنرستان، ارسال شده است.
در توضیح آقای پیرفلک به دلیل این احضاریه اشاره‌ای نشده‌ است و روشن نیست که آیا پدر و مادر کیان پیرفلک به جرمی متهم شده‌اند یا اینکه به عنوان شاهد پرونده کشته شدن فرزندشان احضار شده‌اند.
@VahidHeadline

🔸طاهره سعیدی،‌ همسر جعفر پناهی،‌ فیلمساز زندانی در ایران می‌گوید که با اینکه قرار بوده که جعفر پناهی تا آخر این هفته به قید وثیقه آزاد شود اما او آزاد نشده است.
چند روز پیش صالح نیکبخت، وکیل جعفر پناهی گفته بود که مقام‌های قضایی در روز شنبه به او گفته‌اند که تا پایان این هفته درباره آزادی این کارگردان سرشناس سینمای ایران تصمیم خواهند گرفت.
@VahidHeadline

🔸فرانسه خواهان «آزادی فوری» هفت شهروند فرانسوی زندانی در ایران شد و ضمن محکومیت تداوم بازداشت این افراد، این وضعیت را «توجیه‌ناپذیر و غیر قابل قبول» خواند.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه برای نخستین بار از لویی آرنو، شهروند ۳۵ ساله فرانسوی زندانی در ایران، نام برد که به گفته او، جزء «گروگان‌های فرانسوی» در ایران است.
@VahidHeadline

🔸لطف‌اله شیبانی، فرماندار شیراز، با اشاره به ابلاغ ممنوعیت «کشف حجاب» به اصناف گفت که به تازگی یک درمانگاه دندانپزشکی به دلیل پوشش و حجاب کارکنان و مراجعان آن، پلمب شده است.
او افزود: «مراجعان بی‌حجاب اجازه ورود به ادارات را ندارند.»
@VahidOOnLine

🔸نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه بار دیگر با یک مجموعه پهپاد نظامی ساخت ایران به این کشور حمله کرده است.
در بیانیه نیروی هوایی اوکراین آمده است که این پهپادها از سواحل شرقی دریای آزوف به سوی اوکراین به پرواز در آمده بودند.
بر اساس این بیانیه، همه این پهپادها که از سری «شاهد» بوده‌اند، توسط تسلیحات پدافندی اوکراین ساقط شده‌اند و به اهدافشان اصابت نکرده‌اند.
نیروی هوایی اوکراین می‌گوید این حمله با ۲۴ عدد پهپاد ایرانی انجام شده است.
@VahidHeadline

🔸رضا پهلوی از برنامه برای مذاکره با چهره‌های سیاسی چند کشور خبر داد
@VahidHeadline

🔸یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی گفت: «در حال حاضر بیش از ۴۷ هزار امام جماعت و بیش از ۶۹ هزار نمازخانه مدارس وجود دارد.»
او این موضوع را «یکی از برکات اجلاس نماز» توصیف کرد.
@VahidOOnLine

🔸مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌گویند در جریان حمله گسترده ارتش اسرائیل به یک اردوگاه آوارگان در جنين، در اراضی اشغالی کرانه باختری، دست‌کم ۹ فلسطینی از جمله یک زن ۶۰ ساله کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.
تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از تشکیل جلسه در پی حمله روز پنجشنبه اعلام کرد که هماهنگی در امور امنیتی با اسرائیل در این مناطق را متوقف خواهد کرد.
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی، چند ساعت پس از آن‌چه «مرگبارترین» حمله ارتش اسرائیل به کرانه باختری در دو دهه اخیر توصیف شده است، در یک نشست خبری در شهر رام‌الله این خبر را تایید کرد.
@VahidHeadline

🔸کشورهای غربی در شرایطی برای تعیین سقف قیمت بر محصولات نفتی روسیه آماده می‌شوند که آمارهای بین‌المللی از سقوط «سهمگین» درآمدهای صادرات انرژی این کشور در میانه تهاجم نظامی به اوکراین خبر می‌دهند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمیسیون اروپا پیشنهاد تعیین سقف قیمت ۱۰۰ دلاری برای محصولات نفتی باکیفیت روسیه مانند گازوئیل و ۴۵ دلار برای مازوت صادراتی این کشور را ارائه کرده است.
هفته گذشته وزارت خزانه‎‌داری آمریکا نیز خواستار تعیین دو سقف قیمت متفاوت برای محصولات نفتی صادراتی روسیه شده بود.
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع دیپلماتیک گزارش داده است که فرانسه و ایتالیا در حال نهایی کردن جزئیات فنی برای تأمین سیستم پدافند هوایی موسوم به «سمپ/تی» و یا «مامبا» به اوکراین هستند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126984

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.