• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸نخست‌وزیر بریتانیا خوستار تو …

  • کد خبر : 126925
  • 06 بهمن 1401 - 0:30
‌🔸نخست‌وزیر بریتانیا خوستار تو …

    ‌🔸نخست‌وزیر بریتانیا خوستار توضیح جمهوری اسلامی درباره اعدام و دفن علیرضا اکبری شهروند دوتابعیتی ایرانی-‌بریتانیایی شد. ریشی سوناک روز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه در پارلمان این کشور گفت رژیم ایران رنج خانواده اکبری را طولانی می‌کند و متأسفانه این موضوع بی‌توجهی به کرامت اولیه انسانی است. @VahidHeadline 🔸وزیر خارجه سوئد گفت که نمی‌توان سپاه […]

 

‌🔸نخست‌وزیر بریتانیا خوستار تو … 625474001674680403

 

‌🔸نخست‌وزیر بریتانیا خوستار توضیح جمهوری اسلامی درباره اعدام و دفن علیرضا اکبری شهروند دوتابعیتی ایرانی-‌بریتانیایی شد.
ریشی سوناک روز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه در پارلمان این کشور گفت رژیم ایران رنج خانواده اکبری را طولانی می‌کند و متأسفانه این موضوع بی‌توجهی به کرامت اولیه انسانی است.
@VahidHeadline

🔸وزیر خارجه سوئد گفت که نمی‌توان سپاه پاسداران را صرفا به‌خاطر اقداماتش در ایران در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار داد.
توبیاس بیلستروم در پاسخ به نمایندگان پارلمان اروپا اطمینان داد که استکلهم تلاش می‌کند اتحادیه اروپا سخت‌ترین سیاست‌های ممکن را در قبال ایران و سپاه پاسداران اتخاذ کند، اما «اضافه شدن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا مسئله پیچیده‌ای است و باید از برخی شرایط برخوردار باشد».
وی افزود: «سپاه پاسداران را نمی‌توان صرفا به خاطر نقض حقوق بشر که در ایران رخ می‌دهد در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، بلکه باید ارتباطی نیز با تروریسم داشته باشد.»
@VahidHeadline

🔸کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود خواستار آزادی «هفت گروگان فرانسوی» زندانی در ایران شد.
بر اساس اعلام وزارت خارجه فرانسه، خانم کولونا در این گفت‌وگوی تلفنی که روز چهارشنبه پنجم بهمن انجام شد، بازداشت شهروندان فرانسه در ایران را «خودسرانه» توصیف کرد.
@VahidHeadline

🔸اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران گفته است که اعضای «۱۲ تیم تروریستی» که همگی به اسرائیل وابسته بودند، دستگیر شده‌اند.
آقای خطیب درباره تعداد دستگیرشدگان، هویت آنها و نحوه دستگیری شان، جزئیاتی اعلام نکرده است.
رسانه های ایران از قول وزیر اطلاعات گفته‌اند که این «۱۲ تیم» قصد داشتند در ایران «با انجام عملیات، انتقام شکست‌های اخیر را بگیرند».
مشخص نیست که منظور آقای خطیب از «شکست‌های اخیر» چیست.
@VahidHeadline

🔸وزیر کشور فرانسه در یک جلسه پرسش و پاسخ از اعضای دولت در سنای فرانسه گفت: «من می‌خواهم در اینجا به شما اطمینان دهم که ما کسی را [برای بازگرداندن] به ایران اخراج نخواهیم کرد.»
ژرالد دارمنن این اظهارات را زمانی بیان کرد که در حال توضیح درباره پرونده یک زن ایرانی بازداشت شده در خاک فرانسه بود.
@VahidHeadline

🔸وزیر خارجه استرالیا با اشاره به حکومت جمهوری اسلامی از «مداخله» در امور این کشور،‌ از جمله «آزار و اذیت شخصی و آنلاین» اتباع استرالیا ابراز نگرانی عمیق کرد.
@VahidHeadline

🔸در کنار افزایش بودجه‌های امنیتی و تبلیغاتی، دولت ردیف بودجه برای معلولان را حذف کرد
یک مدیر سازمان بهزیستی حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تأیید کرد، اما مدعی شد با توجه افزایش بودجه سازمان بهزیستی «اعتبار قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف نشده است».
این در حالی است که طبق قانون حمایت از معلولان، این قانون باید دارای ردیف اعتبار باشد و به‌گفته مدیر کمپین دفاع از حقوق معلولان، الحاق اجرای آن به اعتبار سازمان بهزیستی غیرقانونی است.
@VahidHeadline

🔸فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از بازداشت گسترده خبرنگاران در ایران انتقاد کرد و خواهان آزادی ۳۳ روزنامه‌نگار ایرانی شد که در جریان اعتراضات اخیر مردمی بازداشت شدند و همچنان در زندان به‌سرمی‌برند.
@VahidHeadline

🔸۶۱ نماینده پارلمان اروپا با امضای نامه مشترکی خطاب به مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواستند از همه ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی برای آزادی الیویه وند‌کاستیل، امدادگر بلژیکی بازداشت‌شده در ایران، استفاده کنند.
@VahidHeadline

🔸جمهوری اسلامی در واکنش به تحریم‌های اخیر و هماهنگی کشورهای غربی، ۳۴ فرد و نهاد اتحادیه اروپا و بریتانیا از جمله سردبیر شارلی ابدو و شهردار پاریس را تحریم کرد.
@VahidHeadline

🔸دولت آمریکا اعلام کرد که در چند ماه آینده ۳۱ فروند تانک پیشرفته «آبرامز‌ ام۱» به اوکراین خواهد داد.
جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا این تصمیم را طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد و گفت: «اوکراین برای بهبود مانور ارتش این کشور در مناطق مسطح به تانک نیاز دارد.»
@VahidHeadline

🔸پلیس آلمان روز چهارشنبه پنجم بهمن خبر داد که در حمله یک مهاجم مسلح به چاقو به مسافران قطاری در شمال این کشور دو نفر کشته و چندین نفر مجروح شده‌اند.
@VahidHeadline

🔸منابع مطلع روز سه‌شنبه چهارم بهمن گفته‌اند که انتظار می‌رود دولت آمریکا، چهارشنبه تصمیم خود را برای تحویل تانک‌های «آبرامز» به اوکراین اعلام کند.
@VahidHeadline

🔸در سال ۲۰۲۲ موارد قتل خبرنگاران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافت و تعداد قابل توجهی از این موارد مربوط به اوکراین، مکزیک و هائیتی است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.