نماد سایت خبرکده

‌🔸سایت حقوق بشری هرانا نوشت که …

‌🔸سایت حقوق بشری هرانا نوشت که … 136142001674743403 1024x1024

 

 

‌🔸سایت حقوق بشری هرانا نوشت که دادگاه ویژه روحانیت همدان سیف الله حسینی، روحانی اهل سنت و امام جماعت مسجد خاتم انبیا شهر جوانرود را به ١٧ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، خلع لباس روحانیت و دو سال تبعید به اردبیل محکوم کرده است.
@VahidHeadline

🔸شماری از کارگران کارخانه سیمان شمال با اتهاماتی چون «تشکیل دسته و گروه جهت براندازی» و «تبلیغ علیه نظام» در چهار ماه گذشته بازداشت، احضار و بازجویی شده‌اند.
به گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان، هادی شکاری یکی از کارگران این کارخانه و از بازداشت‌‌شدگان اعتراضات سراسری با وثیقه پنج میلیارد تومانی آزاد شده، اما بازداشت میثم ابراهیمی، کارگر دیگر که با اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «شرکت در اعتراضات» و «تحریک کارگران برای شرکت در تظاهرات» مواجه شده پس از ۳.۵ ماه هم‌‌چنان ادامه دارد.
@VahidHeadline

🔸مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت بزرگ آرا قطعنامه‌ای را در بیان همبستگی با مردم ایران که با شرکت در اعتراضات ضدحکومتی خطر زندانی شدن و حتی مرگ را پذیرفته‌اند تصویب کرده است.
این قطعنامه که با ۴۲۰ رای در مقابل یک رای مخالف تصویب شد تازه‌ترین اقدام بین‌المللی علیه حکومت ایران است که در بیش از چهار ماه گذشته دست به سرکوبی خشونت‌بار علیه معترضان زده است.
توماس مَسی، نماینده جمهوری‌خواه از کنتاکی، تنها رای مخالف را داد و دلیل آن را فشار اقتصادی تحریم‌ها بر مردم ایران ذکر کرد.
@VahidHeadline

🔸تجمع اعتراضی خانواده‌های شماری از متهمان جرائم مواد مخدر که به اعدام محکوم شده‌اند در مقابل زندان قزل‌حصار با مداخله ماموران این زندان به خشونت کشیده شد.
@VahidHeadline

🔸دادگاه جرایم سنگین باکو اولین دور رسیدگی به پرونده یک کاپیتان ناوگان نفتی دریای خزر جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی را آغاز کرد.
زاهد عسگراف که در حوزه علمیه قم نیز درس خوانده، متهم به خیانت به دولت با تحویل اطلاعات حساس و محرمانه مربوط به رزمایش‌های دریایی و همچنین محل و فعالیت تاسیسات نفتی به وزارت اطلاعات ایران است.
@VahidHeadline

🔸پس از چهار ماه، تماشاگران فوتبال در ایران در حالی اجازه بازگشت به استادیوم‌ها را دریافت می‌کنند که بهای بلیت در برخی جایگاه‌ها تا دو برابر افزایش یافته است.
@VahidHeadline

🔸سفیر بریتانیا در تهران که به دنبال اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی، برای مشوررت به لندن فراخوانده شده بود از بازگشت خود به ایران خبر داد و گفت که شعارنویسی‌ها علیه کشورش بر دیوار سفارتخانه همچنان ادامه دارد.
@VahidHeadline

🔸با وجود کاهش «۷۰ درصدی» در صادرات خشکبار از ایران، افزایش قیمت سبب شده تا این نوع کالا از سبد مصرف‌کنندگان ایرانی حذف شده و تنها ده درصد از پسته تولیدی در داخل ایران مصرف شود.
@VahidHeadline

🔸شورای المپیک آسیا در جهت بازگرداندن ورزشکاران روس و بلاروس به میادین ورزشی اعلام کرد از این بعد این ورزشکاران می‌توانند در آسیا به رقابت بپردازند.
حضور روس‌ها در آسیا از این جهت حائز اهمیت است که مسابقات کسب سهمیه المپیک به زودی آغاز می‌شود. و ایران برای حضور کشتی‌گیران خود در المپیک همیشه حساب ویژه‌ای روی مسابقات آسیایی داشته است که حالا با حضور کشتی‌گیران روس و بلاروس موقعیت آنها در آسیا به خطر خواهد افتاد.
@VahidOOnLine

🔸پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان قوانین جرم‌انگاری علیه همجنس‌گرایی را مورد انتقاد قرار داده و آن را «ناعادلانه» خواند.
رهبر کاتولیک‌های جهان البته همجنس‌گرایی را «گناه» خواند، اما گفت جرم نیست.
@VahidHeadline

🔸روز شنبه در جریان بازی تیم‌های زنان اسپرتینگ لیسبون و بنفیکا در پرتغال اتفاقی مهم در تاریخ فوتبال افتاد، داور در این مسابقه برای اولین بار از کارت سفید استفاده کرد.
برخلاف کارت‌های زرد و قرمز که نشان‌دهندهٔ خطا و نقض قوانین بازی یا رفتار ناهنجار هستند کارت سفید معنای دیگری دارد.
این کارت در هنگام رفتار یا رویداد منصفانه و شرافتمندانه در بازی استفاده می‌شود که به معنای رفتار خوب و مناسب و اخلاق ورزشکاری است اما از این کارت تا‌به‌حال فقط در پرتغال استفاده شده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل