نماد سایت خبرکده

‌🔸داده‌های رصد اینترنت و گفته‌ …

‌🔸داده‌های رصد اینترنت و گفته‌ … 337702001674655207 1024x1024

 

 

‌🔸داده‌های رصد اینترنت و گفته‌های کاربران در ایران حاکی از قطع کامل اینترنت برای چند دقیقه و ادامه اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت در ایران است.
سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران در روزهای اخیر از دسترس خارج شده و کاربران عادی امکان رصد ترافیک اینترنت را ندارند، اما ابر آروان، از شرکت‌های زیرساخت اینترنت که با دستگاه‌های حکومتی در ایران همکاری دارد، تایید کرده است که اینترنت اکثر نقاط ایران ایران از ساعت ۱۱:۴۲ تا ۱۲:۰۳ (به وقت محلی) قطع شده است.
کاربران متعددی در شبکه‌های اجتماعی از تاثیر منفی این قطعی بر روند روزمره کسب‌وکار خود نوشته‌اند.
@VahidHadlin

🔸دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیت هواپیما خبر داد.
@VahidHadlin

🔸از اسنادی که گروه بلک‌ ریوارد پس از هک وبسایت و سامانه دانشگاه امام صادق منتشر کرده است، نشان می‌دهد این دانشگاه که هدف آن پرورش کادرهای جدید برای جمهوری اسلامی عنوان شده بود، به شکل گسترده‌ای وارد فعالیت‌های ساختمان‌سازی شده و همزمان از سه سال پیش به یکی از کانون‌های «استخراج رمز ارز» در ایران تبدیل شده است.
بنابر سند منتشر شده از سوی گروه هکری بلک ریوارد، دانشگاه امام صادق با راه‌اندازی یک موسسه اعتباری اقدام به ساختمان‌سازی و مشارکت در ساخت‌وساز در مناطق مختلف شهر تهران از جمله «ساختمان غفاری، ساختمان سعدی، و زمین (خیابان) فردوسی» کرده است.
حتی در بحران کمبود برق سال ۱۴۰۰ هنگامی که شرکت توزیع برق خراسان رضوی برای مدتی مزرعه استخراج رمز ارز این دانشگاه را پلمب کرده‌ بود، آنها توانستند از دادگاهی در مشهد حکم فک پلمب این مزرعه استخراج رمز ارز را دریافت کنند تا این مزرعه استخراج رمز ارز به فعالیت خود ادامه دهد.
@VahidHadlin

🔸رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا گفته است «سخت است که بگوییم توافق هسته‌ای ایران مرده است یا خیر» اما «در وضعیت بسیار بدی قرار دارد».
@VahidHadlin

🔸جمعی از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران روز سه‌شنبه ۴ بهمن در همبستگی با اعتصاب دانشجویان دانشگاه هنر اقدام به تجمع کردند.
کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور تصاویری از این تجمع را که در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد، منتشر کرده است که دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی به احکام کمیته انضباطی علیه دانشجویان دانشگاه هنر اعتراض کرده‌اند.
@VahidHadlin

🔸اعتراضات به احتمال تصویب طرح قانونی ۱۴۷ در مجلس سنای ایالت تگزاس ادامه دارد؛ طرحی که به موجب آن شهروندان، شرکت‌ها، دولت‌‌ها، و نهادهای کشورهای چین، ایران، کره‌ شمالی، و روسیه را از خرید زمین، و املاک و مستغلات در ایالت تگزاس منع می‌کند.
در روزهای اخیر تعدادی از مقامات منتخب ایالت، مدافعان حقوق مدنی، و اعضای جامعه در برخی از شهرهای تگزاس از جمله هیوستون با برگزاری گردهمایی به این طرح اعتراض کردند.
@VahidHadlin

🔸فرزاد رستمی، کاراته‌کای وزن ۷۵ کیلوگرم تیم ملی ایران که در مسابقات کاراته وان پاریس حضور پیدا کرده بود، به ایران برنگشت و در سوئیس پناهنده شد.
خبرگزاری ایسنا با انتشار این خبر نوشت: «کاراته‌کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد به صورت آزاد در رقابت‌های فرانسه حاضر شده بود، با انتشار تصویری از پناهندگی خود به سوئیس خبر داد».
[فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «این ورزشکار ملی پوش نبوده» و بدون «مجوز» در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کرده است.]
@VahidHadlin

🔸مقامات بنادر ایران می‌گویند، کشتی کانتینری «آنیل» تحت پرچم تانزانیا در اسکله ۹ بندر خدماتی پارس عسلویه روز چهارم بهمن ماه دچار حادثه و غرق شد.
پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز نوشته است، نیروهای امدادی بلافاصله به محل این حادثه اعزام شدند که با «تلاش و‌ کمک شناور ناجی و یدک‌کش مستقر در منطقه، تمامی ۱۲ خدمه کشتی کانتینری آنیل توسط شناور‌های اعزامی نجات یافتند.»
@VahidHadlin

🔸پس از ماه‌ها درخواست از طرف اوکراین و اصرار متحدان این کشور به آلمان، صدراعظم آلمان بالاخره روز چهارشنبه، پنجم بهمن، رسما مجوز ارسال تانک‌های سنگین لئوپارد ۲ به اوکراین را صادر کرد.
دولت آلمان که به‌رغم تهدیدهای روسیه بالاخره به این تصمیم رسیده است در وهله اول ۱۴ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین صادر می‌کند و همزمان به دارندگان اروپایی این تانک هم مجوز ارسال آن به اوکراین را داده است.
@VahidHadlin

🔸خبرگزاری رویتر به نقل از وکیل مایک پنس، معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، نوشت، اسناد محرمانه‌ای هفته گذشته در خانه آقای پنس در ایالت ایندیانا پیدا شد و او آنها را به پلیس فدرال،‌ اف‌بی‌ای، تحویل داده است.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل