• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

مایک پمپئو، رئیس سابق سازمان س …

  • کد خبر : 126899
  • 05 بهمن 1401 - 18:00
مایک پمپئو، رئیس سابق سازمان س …

    مایک پمپئو، رئیس سابق سازمان سیا و وزیر سابق امور خارجه ایالات متحده، در کتاب جدید خود تحت عنوان «هرگز یک اینچ را هم از دست نده» فاش کرد که در دوران مسئولیتش در سازمان سیا، به درخواست یوسی کوهن، مدیر وقت موساد، به یک «عملیات مهم مخفیانه» کمک کرده است. به گزارش […]

 

مایک پمپئو، رئیس سابق سازمان س … 723790001674657002

 

مایک پمپئو، رئیس سابق سازمان سیا و وزیر سابق امور خارجه ایالات متحده، در کتاب جدید خود تحت عنوان «هرگز یک اینچ را هم از دست نده» فاش کرد که در دوران مسئولیتش در سازمان سیا، به درخواست یوسی کوهن، مدیر وقت موساد، به یک «عملیات مهم مخفیانه» کمک کرده است.

به گزارش جروزالم پست مایک پمپئو در کتاب خود بدون اشاره به زمان مشخص، از گفتگوی خود با یوسی کوهن، مدیر وقت موساد پرده برداشت.

او در این کتاب نوشت: «تماس یوسی کوهن، رئیس موساد، اندکی پس از خروج من از هواپیما در یکی از پایتخت‌های اروپایی انجام شد، برگشتم و سوار هواپیما شدم، جایی که تجهیزات ارتباطی مناسبی برای مکالمه محرمانه با رئیس آژانس اطلاعاتی اسرائیل داشتیم.»

او همچنین افزود: «صدای آن طرف آرام اما جدی بود: مایک! ما به‌تازگی یک ماموریت تیمی بسیار مهم را انجام داده‌ایم، اما حالا در بازگرداندن برخی از اعضای گروه با مشکل مواجه شده‌ایم. آیا می‌توانم روی کمک شما حساب کنم؟»

مایک پومپئو در ادامه گفته است: «هروقت یوسی تماس میگرفت من به او‌ پاسخ می‌دادم، او هم در قبال من همین کار را می‌کرد. من آنجا بودم تا به دوستانمان کمک کنم، بدون آنکه سوالی بپرسم و بدون آنکه خطرات آن اهمیتی داشته باشد. افراد من از سراسر جهان وارد عمل شدند. ما با تیم او ارتباط برقرار کردیم و ظرف بیست و چهار ساعت آنها را به خانه‌های امن هدایت کردیم. در طی دو روز، آنها به کشورهایشان بازگشتند، بدون اینکه جهان هیچ‌وقت بفهمد که یکی از مهم‌ترین عملیات‌های مخفی در کل دنیا، کاملاً به انجام رسید.»

علاوه بر این، کوهن قبلاً گفته بود در حالی که همه ده‌ها مامور موساد درگیر در این ماجرا در نهایت به سلامت فرار کردند، اما شرایطی وجود داشت که زندگی آنها در خطر بود و نیروهای امنیتی ایران با دستگیری آنها در عملیات تعقیب و گریز فاصله زیادی نداشتند. …
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.