• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌موج تحریم‌ها علیه جمهوری اسلا …

  • کد خبر : 126743
  • 03 بهمن 1401 - 18:00
‌موج تحریم‌ها علیه جمهوری اسلا …

    ‌موج تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب خیزش سراسری ایرانیان ادامه دارد و اتحادیه اروپا و بریتانیا در اقدامی تازه، ده‌ها فرد و چند نهاد حکومت ایران را به فهرست سیاه خود افزودند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تصویب چهارمین بسته تحریم‌های حقوق بشری خود علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی به […]

 

‌موج تحریم‌ها علیه جمهوری اسلا … 618515001674484202

 

‌موج تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب خیزش سراسری ایرانیان ادامه دارد و اتحادیه اروپا و بریتانیا در اقدامی تازه، ده‌ها فرد و چند نهاد حکومت ایران را به فهرست سیاه خود افزودند.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تصویب چهارمین بسته تحریم‌های حقوق بشری خود علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب معترضان ایرانی در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، به توافق رسیدند.
ریاست جمهوری سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، روز دوشنبه سوم بهمن در حساب توییتر خود نوشت: «وزرا[ی خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا] بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران تصویب کردند که عوامل سرکوب را هدف قرار می‌دهد.»
هفته گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی اعلام کرده بود که سی و هفت نهاد و سازمان وابسته به جمهوری اسلامی در بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تهران وجود دارند.
@VahidOOnLine


بریتانیا اعلام کرده است که پنج فرد نظامی و امنیتی و دو نهاد بنیاد تعاون بسیج و نیروی مقاومت بسیج مرتبط با این سازمان شبه نظامی را به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، گفته تحریم‌شدگان جدید مقام‌های قضایی هستند که «برای مقاصد سیاسی از اعدام استفاده می‌کنند و اوباشی که در خیابان معترضان را می‌زنند و محور سرکوب بی‌رحمانه رژیم هستند.»

بر اساس اعلام دولت بریتانیا، افراد تحریم شده سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ حسین زیبایی‌نژاد معروف به حسین نجات جانشین فرمانده قرارگاه امنیتی ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سالار آبنوش، معاون سابق عملیات سازمان بسیج، سرتیپ قاسم رضایی، جانشین فرمانده فرماندهی انتظامی (ناجای سابق) و احمد فاضلیان، معاون دادستان کل کشور هستند.

این افراد اجازه ورود به بریتانیا را از دست می‌دهند و اموال و دارایی احتمالی اشخاص و نهادهای تحریم شده در بریتانیا، توقیف می‌شود.
@VahidOOnLine

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.