نماد سایت خبرکده

‌‌🔸مرکز آمار ایران می‌گوید قیم …

‌‌🔸مرکز آمار ایران می‌گوید قیم … 496511001674457204 1024x1024

 

 

‌‌🔸مرکز آمار ایران می‌گوید قیمت کالاها و خدمات در دی‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۵۱.۳ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش این رشد برای اقلام خوراکی ۷۰.۱ درصد بوده است.
در میان اقلام خوراکی، بیشترین رشد قیمت مربوط به روغن‌ها و چربی‌ها بوده که جهشی حدود ۲۵۰ درصدی را شاهد بوده است.
این گزارش می‌‌افزاید تورم ۱۲ ماه منتهی به دی‌ماه نسبت به دور مشابه پارسال نیز ۴۶.۳ درصد بوده است.
همچنین رشد قیمت‌ها در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری است.
ادامه اوج‌گیری تورم در ایران در حالی است که طی ماه گذشته ریال ایران نسبت به آذرماه حدود ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و به‌طور متوسط هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران ۴۱ هزار تومان معامله شد. هم‌اکنون نرخ دلار ۴۵ هزار و ۳۵۰ تومان است و انتظار می‌رود آهنگ رشد تورم در کشور شتاب بیشتری بگیرد.
@VahidHeadl

🔸در واکنش به صدور قطعنامه پارلمان اروپا برای «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران، امروز (دوم بهمن/ بیست و دو ژانویه) مجلس ایران طی بیانیه‌ای این اقدام پارلمان اروپا را محکوم کرد و هشدار داد عملی شدن چنین اقدامی، برای «نهادهای وابسته به سازمان‌های نظامی» این اتحادیه و کشورهای اروپایی «عواقب منفی» خواهد داشت.
مجلس ایران نشست غیرعلنی و مشترکی با فرماندهان سپاه داشت که پس از آن مجلس بیانیه‌ای درباره قطعنامه پارلمان اروپا صادر کرد.
@VahidHeadl

🔸هزاران نفر روز یکشنبه دوم بهمن‌ در خیابان‌های بروکسل دست به راهپیمایی زدند و به تداوم بازداشت اولیویه فانده کاستیل در ایران اعتراض کردند.
@VahidHeadl

🔸پس از گزارش‌ها درباره به کما رفتن یک زندانی در خطر اعدام به نام حسن فیروزی، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که درباره پرونده حسن فیروزی «تحقیقات ویژه» کرده و فردی به این نام «با جرایم ذکر شده» حکم «محکومیت و کیفرخواست و قرار طی ماه‌های گذشته» ندارد و در هیچ کدام از زندان‌های ایران در بازداشت و گذران دوران محکومیت نیست.
قوه قضاییه فردی به نام حسن فیروزی را «ساخته و پرداخته رسانه‌های معاند» نامیده و وجود او را تکذیب کرده است.
@VahidHeadl

🔸در پی برگزاری کنگره «زنان تاثیرگذار جهان» با میزبانی جمیله علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سایت «رویداد ۲۴» به ابعاد آن پرداخته و نوشته است هیچ‌کدام از مهمانان خارجی این کنگره، افراد مهمی نبودند و همه برندگان جایزه آن نیز «گمنام» هستند.
این گزارش همچنین به برنده شدن هفت نفر از مهمانان این کنگره اشاره کرده و از قول فاطمه حقیرالسادات، «دبیر علمی» این کنگره، گزارش داده که به هر کدام از آن‌ها ۲۰ هزار یورو (معادل یک میلیارد تومان) جایزه داده شده است.
این گزارش می‌افزاید: «هزینه جوایز به انضمام هزینه برگزاری نشستی با این ابعاد بسیار هنگفت است. در صورتی که ادعای برگزارکنندگان کنگره در مورد حضور ۳۰۰ مهمان خارجی در این نشست صحت داشته باشد، هزینه بلیط هواپیما، اسکان ۵ روزه آن‌ها در هتل پارسیان اوین و گردش‌های آن‌ها در ایران سرسام‌آور خواهد بود».
@VahidHeadl

🔸یک وکیل دادگستری اعلام کرد که پرونده شکایت سازمان زندان‌ها از شش زندانی سیاسی در ارتباط با آتش‌سوزی ۲۳ مهر در این زندان، «مختومه» شده و برای زندانی‌هایی که از آنها شکایت شده بود، قرار «منع تعقیب» صادر شده است.
سازمان زندان‌ها از یاشار توحیدی، پارسا گلشنی، جواد سیدی، امیرعباس آذرم‌وند، محمد خانی، و رضا سلمان‌زاده، در ارتباط با آتش‌سوزی ۲۳ مهر و وقایع پس از آن شکایت کرده بود.
@VahidHeadl

🔸حدود ۳۰ تن از زنان زندانی سیاسی و عقیدتی بند زنان زندان اوین در نامه‌ای خواهان توقف اعدام معترضان و پایان دادن به صدور احکام ناعادلانه در ایران شدند.
در نامه آنها آمده: «در روندی غیرمنصفانه و غیرشفاف،‌ ما همگی در مجموع به ۱۲۴ سال حبس محکوم شده ایم. این معادل زندگی چند نسل از انسان است.»
@VahidHeadl

🔸یوسف نوری،‌ وزیر آموزش و پروش ایران می‌گوید که از سال آینده در کتب درسی تمامی مقاطع از دبستان تا دبیرستان اسناد سفارت آمریکا در تهران منتشر می‌شود.
علی خامنه‌ای امسال در یک سخنرانی گفته بود که اسنادی که از سفارت آمریکا در تهران جمع کردند «هفتاد، هشتاد جلد» کتاب شده و او زمانی از آموزش و پروش خواسته بوده که مضامین این کتاب‌ها را به کتب درسی اضافه کنند، «اما نکردند.»
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

خروج از نسخه موبایل