• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگ …

  • کد خبر : 126740
  • 03 بهمن 1401 - 17:30
کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگ …

    کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان از «پرونده‌سازی» برای ۱۶ نفر در ارتباط با بازداشت «جوانان محلات ارومیه» خبر داد. خبرگزاری دولتی ایرنا، روز ۲۶ آبان اعلام کرد که ۲۵ نفر در پرونده‌ای موسوم به «جوانان محلات ارومیه» در آذربایجان غربی دستگیر شده‌اند. این خبرگزاری به نقل از یک «منبع آگاه» مدعی شد، بیشتر این […]

 

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگ … 321000001674482403

 

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان از «پرونده‌سازی» برای ۱۶ نفر در ارتباط با بازداشت «جوانان محلات ارومیه» خبر داد.
خبرگزاری دولتی ایرنا، روز ۲۶ آبان اعلام کرد که ۲۵ نفر در پرونده‌ای موسوم به «جوانان محلات ارومیه» در آذربایجان غربی دستگیر شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از یک «منبع آگاه» مدعی شد، بیشتر این افراد که «بزرگسال و هشت نفر از آن‌ها زن» بوده‌اند با «سازمان‌های جاسوسی» ارتباط داشته‌اند و «اقدام به فریب و تحریک جوانان و نوجوانان از طریق شبکه‌های اجتماعی» برای پیوستن به اعتراضات می‌کردند.

پس از گذشت حدود دو ماه و نیم از اعلام این خبر، کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان با انتشار گزارشی در روز یک‌شنبه، دوم بهمن اعلام کرد که بر خلاف ادعای رسانه‌ها و نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی، تعداد قابل توجهی از بازداشت‌شدگان در پرونده جوانان محلات ارومیه، «دانش‌آموز» و «کم‌سن» بوده‌اند و در بین آن‌ها حتی یک دختر ۱۵ ساله هم وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۱۶ نفر در ارتباط با این پرونده تحت پیگرد قضائی هستند و برخلاف ادعاهای مطرح‌شده مبنی «تشکیلاتی» بودن فعالیت این افراد، «هیچ یک از آن‌ها با یکدیگر آشنایی قبلی نداشتند و هنگام بازجویی به دلیل فشارهای وارده از جمله ضرب و شتم و تهدید به تجاوز، ناچار به اعتراف علیه همدیگر شده‎اند.»
@VahidHeadline
گزارش کامل: @Followupiran

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126740

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.