نماد سایت خبرکده

‌ 🔸گزارش منابع و فعالان حقوق ب …

‌ 🔸گزارش منابع و فعالان حقوق ب … 254051001674379803

 

 

‌ 🔸گزارش منابع و فعالان حقوق بشر حاکی از آن است که حسن فیروزی معترض بازداشت شده در شهرری به دلیل آثار ناشی از شکنجه شدید به کما رفته است. همزمان وکیل یکی از معترضان بازداشت شده در خرم‌آباد به نام محمد اختیاریان نیز اعلام کرد که موکلش در اثر عفونت جراحاتی که حین دستگیری به او وارد شده، به کما رفته است.
@VahidHeadline

🔸روز شنبه اول بهمن، معترضان ایرانی با تجمع مقابل مسجد امام علی در شمال شهر استکهلم، خواهان تعطیلی این مرکز شدند که از آن با عنوان «لانه جاسوسی جمهوری اسلامی» یاد کردند.
هم‌زمان، ایرانیان مقیم ملبورن، سیدنی، آدلاید، بریزبن، هامبورگ، کلن، برلین، کپنهاک، اوکلند و …، در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی تجمع کردند.
@VahidOOnLine

🔸وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایران از آغاز آزمایشی ارائه ۱۰ کالای خوراکی کوپنی در استان هرمزگان خبر داد.
صولت مرتضوی روز شنبه اول بهمن اعلام کرد از این پس شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماكارونی، قند و شكر با کالابرگ الکترونیکی ارائه خواهد شد و این طرح به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شده است.
او در ادامه گفت كالابرگ الكترونیكی با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به ‌صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود.
او همچنین گفت این طرح اختیاری است و مردم چنان‌كه به خرید كالا تمایل نداشتند، می‌توانند در پایان كار و در بیستم هر ماه یارانه نقدی را دریافت كنند.
@VahidHeadline

🔸چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر در حالی روز شنبه در تالار وحدت برگزار شد که تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان می‌دهد اکثر صندلی‌ها خالی بوده و استقبال بی‌فروغی از سوی هنرمندان و مردم صورت گرفته است.
این در حالی‌ست که ورود به این مراسم برای عموم مردم آزاد بوده است.
@VahidOOnLine

🔸رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا از وقوع ۴۵ هزار مرگ در تهران در طول یک سال بر اثر آلودگی هوا خبر داد.
محمد صادق حسنوند اعلام کرد وضعیت و کیفیت هوای تهران خوب نیست و اقداماتی که انجام می‌شود، پایه علمی ندارد به طوری که در حال حاضر میزان غلظت آلاینده‌ها در تهران ۶ برابر حد مجاز است.
@VahidHeadline

🔸بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار آن شد که اتهامات فعالان زندانی تشکل‌های کارگری، مدافعان حقوق بشر و معترضانی که با نقض آشکار قوانین بین‌المللی بازداشت شده‌اند، بدون قید و شرط لغو شود.
@VahidHeadline

🔸ریحانه طراوتی، عکاس و فعال مدنی، به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که در صورت تایید در دادگاه تجدیدنظر ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.
@VahidOOnLine

🔸در پی راه‌اندازی هشتگ «من وکالت می‌دهم» در شبکه‌های اجتماعی به منظور دعوت از شاهزاده رضا پهلوی برای رهبری اعتراضات مردمی و گذار از جمهوری اسلامی، او با انتشار بیانیه‌ای از این دعوت استقبال کرد.
آقای پهلوی در بیانیه خود نوشت: «ابراز عمومی این اعتماد، از جمله این امکان را به من و دیگر افراد مورد وثوق شما می‌دهد تا با قدرت و صراحت بیشتری به نمایندگی از شما در سطح بین‌المللی گفت‌وگو و مذاکره کنیم.»
@VahidHeadline

🔸در ادامه واکنش‌های ایران به قطعنامه پارلمان اروپا، حسین سلامی در دیدار با رئیس مجلس، اتحادیه اروپا را تهدید کرد که اگر سپاه را در دسته سازمان‌های تروریستی قرار دهند «باید پیامد اشتباه خود را بپذیرند».
همزمان مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که در روز یکشنبه، برای بررسی قطنامه پارلمان اروپا، جلسه‌ای غیرعلنی با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران برگزار خواهد کرد.
@VahidHeadline

🔸عربستان سعودی گفته است که تا زمان عملی شدن راه حل دو کشور اسرائیل- فلسطین، روابطش با اسرائیل را عادی نخواهد کرد.
شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس در روز گذشته تاکید کرد که این تنها راه حل برای دستیابی به «عادی سازی واقعی» بین دو کشور عربستان و اسرائیل خواهد بود.
شاهزاده فیصل در این اجلاس به خبرگزاری بلومبرگ گفت: «ثبات و عادی سازی واقعی تنها از طریق دادن یک کشور به فلسطینیان حاصل می‌شود.»
@VahidHeadline

🔸در پی سوزاندن قرآن مقابل سفارت ترکیه در سوئد، وزارت خارجه ترکیه سفیر این کشور را احضار و سفر هفته آینده وزیر دفاع سوئد به آنکارا را لغو کرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل