• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸همزمان با حمایت پارلمان اروپ …

  • کد خبر : 126450
  • 30 دی 1401 - 0:30
‌🔸همزمان با حمایت پارلمان اروپ …

    ‌🔸همزمان با حمایت پارلمان اروپا از «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این پارلمان به تعلیق مذاکرات برجام رای منفی داد. چارلی ویمرز، نماینده پارلمان اروپا از سوئد، با انتشار تصویری از متن اصلاحیه پیشنهادی‌اش برای تعلیق مذاکرات احیای برجام، در توییتی نوشت هنوز راه برای آماده‌شدن نمایندگان پارلمان اروپا به منظور درخواست […]

 

‌🔸همزمان با حمایت پارلمان اروپ … 778695001674162002

 

‌🔸همزمان با حمایت پارلمان اروپا از «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این پارلمان به تعلیق مذاکرات برجام رای منفی داد.
چارلی ویمرز، نماینده پارلمان اروپا از سوئد، با انتشار تصویری از متن اصلاحیه پیشنهادی‌اش برای تعلیق مذاکرات احیای برجام، در توییتی نوشت هنوز راه برای آماده‌شدن نمایندگان پارلمان اروپا به منظور درخواست پایان دادن به مذاکرات «بی‌ثمر» برجام باقی است.
هانا نیومن، نماینده پارلمان اروپا از آلمان، نیز در سخنانی در جلسه پارلمان اروپا با اشاره به نقش کلیدی اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران گفت این سومین بار است که جوزپ بورل از حضور در جلسه پارلمان برای بحث درباره جمهوری اسلامی خودداری می‌کند.
همچنین عبیر السهلانی، نماینده پارلمان اروپا از سوئد، در توییتی از خودداری جوزپ بورل از بحث درباره جمهوری اسلامی در پارلمان اروپا انتقاد گرفت.
پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به قطعنامه «واکنش اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» رای داد و از اتحادیه اروپا خواست علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی، و نیز خانواده‌ها و نهادهای وابسته به آنها را که به گفته این قطعنامه در نقض حقوق بشر در ایران دست دارند، مشمول تحریم‌ها کند.
@VahidHeadli

🔸 ابراهیم رئیسی که قطعنامه پارلمان اروپا خواهان تحریم خود او نیز شده، در واکنش به این قطعنامه گفت سپاه پاسداران «نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور» است.
رئیسی در جلسه هیات دولت در این زمینه مدعی شد که قطعنامه اخیر پارلمان اروپا «از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای زدن ضربه به جمهوری اسلامی» تصویب شد.
@VahidOOnLi

🔸جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به نمایندگان بخش حکومتی سینمای جمهوری اسلامی اجازه حضور در دوره پیش روی این رویداد معتبر جهانی را نخواهد داد.
این ممنوعیت بی‌سابقه شامل همه نهادها، شرکت‌ها و همراهان فیلم‌ها است.
صدور این بیانیه به این معنی است که نهادهایی چون بنیاد سینمایی فارابی، سازمان صداوسیما، مرکز گسترش سینمای تجربی، سازمان اوج، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه سوره و همه موسسه‌ها و شرکت‌های فیلمسازی مرتبط با دولت جمهوری اسلامی، اجازه حضور در بخش بازار و سایر بخش‌های جشنواره فیلم برلین را نخواهند داشت.
در این بیانیه با اشاره به اعتراضات سراسری مردم ایران که چهار ماه است بی‌وقفه ادامه دارد آمده است که جشنواره برلین «در کنار معترضان شجاع ایران می‌ایستد که از خود در برابر یک رژیم خشن و غیر دموکراتیک دفاع می‌کنند».
@VahidHeadli

🔸رئیس دانشگاه تهران از تصویب یک بخشنامه جدید از سوی شورای فرهنگی این دانشگاه درباره حجاب اجباری دانشجویان دختر خبر داد و تهدید کرد دانشجویانی که تن به بخشنامه ندهند «مورد برخورد انضباطی قرار می‌گیرند».
محمد مقیمی در یک نشست شورای دانشگاه تهران گفت که بر اساس بخشنامه جدید «که از امروز لازم‌الاجراست، در مرحله اول افراد بی‌حجاب در بدو ورود و در داخل محیط دانشگاه از طریق کارت دانشجویی شناسایی خواهند شد».
@VahidHeadli

🔸الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، در جریان سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به این کشور، از آمریکا خواست فشار گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.
@VahidOOnLi

🔸محمدصالح نیکبخت، وکیل خانواده مهسا امینی، می‌گوید «هیچ اقدامی» در مورد این پرونده انجام نشده و «نظر» بازپرس پرونده این بوده که نظریه «کوتاهی» سرباز-پرستارها در احیا و ماساژ قلبی این زن جوان پذیرفته شود.
@VahidHeadli

🔸سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: «ادعاهایی که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره تقلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطرح می‌شود، صحت ندارد و قابل اعتنا نیست.»
عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش، درباره تقلب در کنکور گفت: «تلاش‌های زیادی داشتند اما هیچ‌گونه ارسال عکسی نبوده و به ما گزارش نشده است.»
@VahidOOnLi

🔸اداره دریانوردی پاناما، بزرگ‌ترین نهاد ثبت کشتی‌ها در جهان، حق استفاده از پرچم خود را برای ۱۳۶ نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفت ایران لغو و ثبت آن‌ها را متوقف کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که این تصمیم، به خاطر افشاگری سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» درباره استفاده جمهوری اسلامی از امکانات ثبت نفتکش در پاناما برای دور زدن تحریم‌ها بوده است.
@VahidHeadli

🔸دو برادر ایرانی‌تبار به جرم جاسوسی برای روسیه و اداره ضد اطلاعات ارتش این کشور (جی.آر.یو) در پایان محاکمه‌ای که بزرگ‌ترین پرونده جاسوسی دهه‌های اخیر در سوئد به‌شمار می‌رود، به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.