نماد سایت خبرکده

‌‌🔸اکثریت نمایندگان پارلمان ار …

‌‌🔸اکثریت نمایندگان پارلمان ار … 260362001674077403 1024x1024

 

 

‌‌🔸اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه ۲۸ دی به گنجاندن موضوع تروریستی شناخته شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قطعنامه‌ای که قرار است در پارلمان اروپا به رای گذاشته شود، رای مثبت دادند.
بر اساس رای‌گیری صورت گرفته در پارلمان اروپا، از ۶۳۸ نماینده حاضر، ۵۹۸ نماینده به گنجانده شدن موضوع تروریستی اعلام شدن سپاه در قطعنامه رای مثبت دادند.
فقط ۹ نماینده رای منفی دادند و رای ۳۱ نماینده پارلمان اروپا نیز ممتنع بود.
@VahidOOnLine
این متمم از شورای اروپا می‌خواهد که تحریم‌های سپاه را برندارد و هم سپاه و هم نهادهای وابسته به آن، همچون بسیج و سپاه قدس را در فهرست تشکیلات «تروریستی» قرار دهد.
پارلمان اروپا بحث درباره قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی را دوشنبه هفته جاری آغاز کرد و احتمالا فردا پنجشنبه ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) تصمیم خود را اعلام می‌کند.
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری فارس متن طرحی را منتشر کرده که در صورت تصویب آن نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نظر دولت ایران «تروریستی» قلمداد خواهند شد.
محمد خدابخشی، نماینده مجلس، به خبرگزاری فارس گفته: «این اقدام به دنبال تلاش برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا صورت گرفته است.»
این طرح از دولت ایران می‌خواهد در صورت تصویب ترورستی دانستن سپاه، به عنوان یکی از «ارکان حاکمیتی» ایران، «کلیه نیروهای نظامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در غرب آسیا و همچنین سازمان‌های مرتبط با این نیروها به عنوان تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه همکاری با این نیروها، همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.»
@VahidHeadline

🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ با رشدی ۱۰۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته، به ۴۳ هزار تومان اوج گرفت. همزمان قیمت طلا در بازارهای ایران رکورد تاریخی زد.
نرخ دلار در هفته ابتدایی دی‌ماه امسال تا ۴۴ هزار تومان افزایش یافت، اما با تغییر رئیس بانک مرکزی، برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار تومان رسید و دوباره روند صعودی گرفت.
@VahidHeadline

🔸وضعیت گاز در بسیاری از مناطق ایران از خاش در سیستان و بلوچستان تا گلستان و خراسان شمالی هم‌چنان «بحرانی» توصیف می‌شود و دولت سعی دارد با تعطیلی برخی مراکز کمبود گاز را جبران کند.
بر اساس خبرگزاری ایسنامردم خاش در استان سیستان و بلوچستان در شرایط دشوار یخبندان با مشکلات انبوه سوختی و بی‌نفتی و نبود یا کمبود و گرانی گاز و قبوض نجومی برق مواجه شده‌اند.
قیمت لوازم و تجهیزات گرمایشی مانند چراغ و اجاق برقی جهش شدیدی داشته و یکی از مشکلات توزیع نفت و گاز در استان سیستان و بلوچستان است.
@VahidHeadline

🔸در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ درجه در روز چهارشنبه ۲۸ دی در شهرستان خوی واقع در استان آذربایجان غربی، ۱۲۱ نفر مصدوم شدند.
ذبیح‌الله کاظمی فرماندار خوی به رسانه‌های ایران گفت که شش نفر از مصدومان بستری و بقیه به صورت سراپایی مداوا شدند.
@VahidHeadline

🔸ماجرای «من وکالت می‌دهم»؛ کارزار اعطای وکالت نمادین به شاهزاده رضا پهلوی:
@VahidHeadline

🔸پس از انتشار کاریکاتورهای علی خامنه‌ای در شارلی ابدو، شیرین عبادی حقوقدان و برنده جایزه نوبل صلح در گفت‌وگو با این هفته‌نامه فرانسوی، رهبر جمهوری اسلامی را «لجباز و کندذهن» خواند و گفت: «مردم ایران از آنچه شما منتشر کردید بسیار خوشحال هستند».
@VahidHeadline

🔸قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از آزادی مشروط، متحمل ضربات شلاق شده است.
@VahidHeadline

🔸در آستانه برگزاری یک مسابقه بین دو تیم فوتبال، هلی‌کوپتر حامل دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در یک زمین فوتبال در آستارا فرود آمد.
خبرگزاری مهر مدعی شد که این کار به‌دلیل «مسائل امنیتی» بوده است و باعث تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای در شروع مسابقه دو تیم شهرداری آستارا و مس شهربابک شد.
این گزارش می‌افزاید همزمان با برگزاری این مسابقه، ایگور لویتین مشاور عالی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، استاندار گیلان، معاون وزیر راه و نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی برای افتتاح خط ریلی بین ایران و روسیه به آستارا آمده بودند و هلی‌کوپترهای آن‌ها در زمین ورزشگاه «وحدت» آستارا فرود آمد.
@VahidHeadline, 📹 @VahidOOnLine

🔸در پی کشته شدن چهار نفر از نیروهای امنیتی پاکستان در نزدیکی مرز این کشور با ایران، نخست‌وزیر پاکستان از جمهوری اسلامی خواست اطمینان حاصل کند که خاک ایران برای حملات فرامرزی استفاده نمی‌شود.
@VahidHeadline

🔸لوسی راندون، راهبه فرانسوی که به عنوان پیرترین انسان جهان شناخته می‌شد، در ۱۱۸ سالگی درگذشت.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل