نماد سایت خبرکده

‌‌🔸در بازار طلا روند صعودی قیم …

‌‌🔸در بازار طلا روند صعودی قیم … 932764001674052203 852x1024

 

 

‌‌🔸در بازار طلا روند صعودی قیمت‌ها با بالا رفتن احتمال قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا ادامه دارد. بر همین اساس روز چهارشنبه ۲۸ دی‌، بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار برای اولین بار در تاریخ ایران از دو میلیون تومان عبور کرد و دلار به ۴۲ هزار و ۵۰ تومان رسید.
بهای سکه طلای تمام هم همچنان صعودی است و در آخرین معاملات، به ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.
قیمت دلار که به تازگی و دوباره وارد فاز افزایشی شده بود روز چهارشنبه به ۴۲ هزار و ۵۰ تومان رسید.
@VahidOOnLine

🔸یک روز پس از گازگرفتگی ده‌ها دانش‌آموز و معلم یک مدرسه در ادبیل، سه کارگرِ یک مرغداری واقع در یک ناحیه صنعتی این استان نیز بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
خبرگزاری ایلنا به‌نقل از فرماندار شهرستان نمین، نوشت که هر سه نفر اعضای یک خانواده کارگری اهل اهواز بودند که برای کار به ناحیه صنعتی «نوجه ده» در استان اردبیل مهاجرت کرده‌ بودند.
@VahidHeadline

🔸سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد سجاد حیدرنوا، همسر مُنا حیدری که سر او را در اهواز برید و در ملاعام به نمایش گذاشت، تنها به هشت سال و دو ماه حبس محکوم شده است.
وی در اظهارات خود از «اعلام گذشت» اولیای دم متوفی خبر داد و افزود به همین دلیل «جنبه خصوصی» این پرونده از بین رفت و تنها جنبه عمومی جرم باقی ماند.
@VahidHeadline

🔸سخنگوی قوه قضاییه ادعا کرد جمعاً پنج هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری و حدود ۹۸ درصد بازداشت‌شدگان استان تهران آزاد شده‌اند، اما بار دیگر از ارائه آمار کل بازداشتی‌های چهار ماه اخیر خودداری کرد.
@VahidHeadline

🔸محمد مقیمی نوشته است: «جان مژگان کشاورز در خطر است. موکلم مژگان کشاورز فعال حقوق زنان و معترض به حجاب اجباری که پیشتر به ۲۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود و به علت بیماری آزاد شده بود، با تشکیل پرونده جدید به افساد فی‌الارض متهم شده و در معرض صدور حکم اعدام قرار دارد.»
@VahidHeadline

🔸جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز سه‌شنبه ۲۷ دی با انتشار بیانیه‌ای از اعتصاب دانشجویان و اساتید رشته مجسمه‌سازی حمایت کردند و پرده از فشارهای امنیتی شدید علیه آنها برداشتند.
این بیانیه از تعلیق چندین دانشجوی مجسمه‌سازی و توبیخ مدیرگروه این رشته و ممنوع کردن تدریس در آینده برای هفت استاد مدعو خبر می‌دهد و می‌گوید که «حالا نوبت رسیده به دستور حذف‌ترم دسته‌جمعی».
@VahidHeadline

🔸وزیر کشور، مذاکرات پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های توریستی را بی‌اهمیت دانست و گفت: «این طرح جای هیچ نگرانی ندارد و سپاه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.»
احمد وحیدی گفت: «اینکه در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم [تروریست؟] بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است.»
@VahidHeadline

🔸فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، اعلام کرد که این کشور در تلاش است راهی برای گفت‌وگو با ایران، به عنوان بهترین شیوه برای حل اختلافات میان دو کشور پیدا کند.
مذاکرات تهران و ریاض بر سر اختلافات میان دو کشور پس از برگزاری پنج دوره متوقف شده است.
فیصل بن فرحان در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد، داووس، در سوئیس گفت تصمیم عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تمرکز بر اقتصاد و توسعه خود «پیامی قوی به ایران و دیگر طرف‌ها است مبنی بر این که مسیری فراتر از بحث‌ها و اختلافات سنتی برای رفاه مشترک وجود دارد».
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های ایران از آزادی مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از زندان اوین خبر داده‌اند.
وکیل هاشمی گفت که آزادی مشروط موکلش پس از گذشت بیش از ۷ سال از آغاز حبس او صورت گرفته است.
@VahidHeadline

🔸حسین صادقی، پدر آرش صادقی، زندانی سیاسی، در توییتی خبر داد که او از ۱۱روز پیش ممنوع‌التماس شده و پس از پیگیری خانواده مشخص شد که این ممنوعیت به دستور دادستانی و به مدت دو ماه اجرا خواهد شد.
@VahidOOnLine

🔸سخنگوی صنعت برق ایران خبر داد که در پی کمبود چشمگیر گاز، مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
@VahidHeadline

🔸آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که واشینگتن از اعدام علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی ایرانی – بریتانیایی، ابراز انزجار می‌کند و تاکید کرد که اقدام تهران در سرکوب گسترده اعتراضات بدون مجازات نخواهد ماند.
@VahidHeadline

🔸در پی سقوط یک هلیکوپتر در کنار یک مهدکودک در حومه شرقی کی‌یف، ۱۶ نفر از جمله وزیر کشور اوکراین کشته شدند.
سه کودک در میان کشته‌شدگان هستند و ۱۲ کودک دیگر در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل