• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸هزاران ایرانی ساکن فرانسه و …

  • کد خبر : 126145
  • 27 دی 1401 - 1:30
‌🔸هزاران ایرانی ساکن فرانسه و  …

    ‌🔸هزاران ایرانی ساکن فرانسه و سایر کشورهای اروپایی روز دوشنبه ۲۶ دی با سفر به استراسبورگ در شمال شرق فرانسه برای گردهمایی در برابر مقر پارلمان اروپا خواهان تروریستی نامیدن کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند. تجمع‌کنندگان که شمار آن‌ها بیش از ۱۲ هزار تن تخمین زده می‌شد، پارلمان اروپا را به اتخاذ […]

 

‌🔸هزاران ایرانی ساکن فرانسه و  … 987600001673906419

 

‌🔸هزاران ایرانی ساکن فرانسه و سایر کشورهای اروپایی روز دوشنبه ۲۶ دی با سفر به استراسبورگ در شمال شرق فرانسه برای گردهمایی در برابر مقر پارلمان اروپا خواهان تروریستی نامیدن کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.
تجمع‌کنندگان که شمار آن‌ها بیش از ۱۲ هزار تن تخمین زده می‌شد، پارلمان اروپا را به اتخاذ گام‌های قاطع دیگری در برابر خشونت‌های جمهوری اسلامی ایران علیه معترضین ماه‌های اخیر ایران، فرا خواندند.
این دومین تجمع بزرگ ایرانیان در چهار ماه اخیر در اروپا پس از رویداد برلین برای ابراز همبستگی با معترضین داخل کشور و همچنین دعوت مقامات اروپا به روی آوردن به تصمیمات محکم‌تر علیه جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش خبرگزاری آسوشپتدپرس، تجمع روز دوشنبه استراسبورگ پس از آن رقم زده شد که بیش از یکصد تن از نمایندگان پارلمان اروپا هفته گذشته نامه‌ای را امضا کرده و از اتحادیه اروپا خواستند که گام‌هایی جدید در برابر حاکمیت تهران بردارد.
این نمایندگان در نامه به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از معرفی کامل سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی حمایت کردند.
@VahidHeadline

🔸رئیس پارلمان اروپا روز دوشنبه در هوای بارانی استراسبورگ و در تجمع اعتراضی ایرانیان مقابل پارلمان اروپا گفت باید «پاسخی نیرومند و جهانی» به جمهوری اسلامی داده شود.
به گفته روبرتا متسولا، مسئولان کشتن‌ها، مسئولان اعدام‌ها، و کسانی که ترجیح می‌دهند افراد آزاد را همیشه در زنجیر ببینند، باید پاسخگو دانسته شوند.
رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد: «باید تحریم‌های بیشتری اعمال شود. نباید هیچ معافیتی [از مجازات] وجود داشته باشد.»
متسولا خطاب به حاضران در تجمع گفت: «فریاد زن، زندگی، آزادی شما در هر گوشه جهان شنیده شده است. شما در سمت درست تاریخ هستید و شما تاریخ‌ساز خواهید بود. و پارلمان اروپا در کنار شما می‌ایستد.»
رئیس پارلمان اروپا سخنان خود را با تکرار شعار «زن، زندگی، آزادی» به زبان فارسی خاتمه داد و با تشویق حاضران در این تجمع مواجه شد.
@VahidHeadline

🔸مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) می‌گوید به اسناد و شواهدی دست‌یافته که ثابت می‌کند یک شهروند ساکن تهران به نام مریم اسمعیل‌زاده روز ۲۴ آذرماه با شلیک مستقیم ماموران امنیتی کشته شده است.
بابک اسمعیل‌زاده، برادر این معترض جان‌باخته، ضمن تایید کشته شدن خواهرش توسط ماموران امنیتی به خبرگزاری هرانا گفته است که مریم بر اثر «اصابت سه گلوله به ناحیه سینه و قلب کشته شد».
@VahidHeadline

🔸یون سوک‌یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، روز ۲۵ دی در نخستین سفر رسمی خود به امارات، در دیدار با شماری از نظامیان کشورش در این امیرنشین گفته بود که «ایران برای امارات دشمن و بزرگ‌ترین تهدید است همان‌گونه که کره شمالی بزرگ‌ترین تهدید و دشمن کره جنوبی است».
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این اظهارات گفت که اظهارات رئیس‌جمهوری کره جنوبی «فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است»، ایران آن را در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی است.
@VahidHeadline

🔸همزمان با یک نشست مجلس عوام بریتانیا برای بررسی راه‌های برخورد با جمهوری اسلامی پس از اعدام علیرضا اکبری، شهروند ایرانی- بریتانیایی، دولت این کشور اعلام کرد که همراه با شرکای بین‌المللی خود اقدامات بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کند.
سخنگوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، این تعهد را در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد.
@VahidHeadline

🔸جهانبخش صیادی، فرمانده انتظامی بوشهر از بازداشت چند دختر به اتهام «‌تعرض» به یک زن تذکردهنده حجاب اجباری در خیابان ساحلی بوشهر خبر داد.
@VahidHeadline

🔸اعضای خانواده علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی که روز شنبه در تهران اعدام شد به روزنامه گاردین گفتند مقامات جمهوری اسلامی مانع از دیدن جسد آقای اکبری شدند.
بر اساس این گزارش مقامات همچنین مانع دفن پیکر علیرضا اکبری در قبرستانی در شهر شیراز شدند که او خواسته بود.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

🔸برج ایفل در پاریس شامگاه دوشنبه با هشتگ «اعدام‌ها را در ایران متوقف کنید» و نسخه فرانسوی شعار «زن، زندگی، آزادی» نورپردازی شد.
شهرداری پاریس پیشتر اعلام کرده بود که این اقدام نمادین با هدف ادای احترام به انسان‌های شجاعی که برای آزادی به مبارزه با حکومت برخاسته‌اند، صورت خواهد گرفت.
آن ایدالگو، شهردار، و مقامات ارشد شهرداری پاریس که پیش‌تر مهسا امینی را «شهروند افتخاری» فرانسه اعلام کرده بودند، در آیین برج ایفل به یاد او حضور یافتند.
RadioFarda_

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=126145

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.