نماد سایت خبرکده

‌🔸سایه مرگ بر سر سه معترض در ا …

‌🔸سایه مرگ بر سر سه معترض در ا … 293457001673731802 1024x682

 

 

‌🔸سایه مرگ بر سر سه معترض در اصفهان؛ مردانی که از پشت میله‌ها بی‌گناهیشان را فریاد می‌زنند
پرونده‌ای مبهم و پرتناقض که سه متهم ردیف اول تا سومش، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی با اتهامات سنگینی از جمله «محاربه» به کشتن سه نیروی امنیتی جمهوری اسلامی محکوم شده‌اند.
جلسات دادگاه این معترضان که همگی زیر ۴۰ سال سن دارند، غیرعلنی برگزار شد و خبری از آنها منتشر نشد. اما آنها حالا در تلاش‌اند هر طور شده صدایشان را به بیرون زندان برسانند و شاید از آخرین شانسشان برای اثبات بی‌گناهی خود و افشای آنچه در زندان بر سرشان آمده، استفاده کنند..:
@VahidOOnLin

🔸وزارت خارجه بریتانیا در پی اعدام علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی و از مقامات پیشین وزارت دفاع ایران که به جاسوسی برای بریتانیا متهم شده بود، سفیر خود را از تهران فراخواند.
وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده است سایمون شرکلیف را به‌طور موقت برای «رایزنی‌های بیشتر» از ایران فراخوانده است.
@VahidHadlin

🔸امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در توییتر نوشت: «اعدام علیرضا اکبری اقدامی نفرت‌انگیز و وحشیانه است. نام او نیز به فهرست طولانی قربانیان سرکوب و محازات اعدام در ایران اضافه شد.»
وی در پایان این توییت با بریتانیا و مردم ایران اعلام همبستگی کرد.
@VahidHadlin

🔸صداوسیما و رسانه‌های ایران به نقل از وزارت کشور جمهوری اسلامی اعلام کردند که بخش خصوصی و دولتی در تهران روز یکشنبه تعطیل خواهد بود.
این در حالی است که در نیمی از استان‌های ایران با تشدید بحران گاز مدارس، ادارات و مراکز عمومی تعطیل و حتی ساعت کار نانوایی‌ها هم محدود شده است.
@VahidOOnLin

🔸علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل محمد حسینی، که پیشتر خبر شکنجه موکل خود در دوران بازجویی را منتشر کرده بود، پس از احضار به دادسرای کرج به «تبلیغ علیه نظام» متهم شد.
او افزود که در پی تفهیم اتهام، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت آزاد شده است.
آقای شریف‌زاده همچنین تصریح کرد که علاوه‌بر صدور قرار تامین کیفری، قاضی برای او «قرار نظارت قضایی منع فعالیت در توییتر و اینستاگرام به مدت یک سال را صادر کرد».
@VahidHadlin

🔸در ادامه کوشش‌ چهره‌های فرهنگی جهان برای آزادی هر چه زودترِ اهالی فرهنگ و هنر که در اعتراضات اخیر ایران بازداشت شده‌اند، ۱۷۳ نویسنده، شاعر و هنرمند از ترکیه، لیبی، سوریه، عراق، ایران، چین، آمریکا و اروپا در نامه مشترکی بازداشت‌ها را غیر قانونی نامیده و بر لزوم احقاق آزادی آن‌ها تاکید کردند.
این شخصیت‌ها در نامه خود به‌ویژه به بازداشت علی‌ اسداللهی، دانیال قزلجایی و مهدی بهمن اشاره کرده و خواستار آزادی آنها شده‌اند.
@VahidHadlin

🔸نخست‌وزیر عراق نه تنها درباره به کار بردن عبارت «خلیج عربی» به جای خلیج فارس عذرخواهی نکرد، بلکه مدعی شد که این یک «واقعیت تاریخی» است.
محمد الشیاع السودانی در مصاحبه با بخش عربی دویچه‌وله گفت «نمی‌خواهد وارد این مسائل شود، اما خلیج عربی یک واقعیت تاریخی است».
آقای السودانی اخیرا در مراسم گشایش مسابقات فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس در بندر بصره عراق، از نام رسمی این مسابقات با عنوان «جام خلیج عربی» استفاده کرد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، نیز در این مسابقات از نام «خلیج عربی» استفاده کرده بود.
این اظهارات بعد از چند روز سکوت، نهایتا به واکنش جمهوری اسلامی منجر شد و وزارت خارجه ایران سفیر عراق در تهران را فراخواند و خواهان عذرخواهی عراق شد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران چهارشنبه هفته گذشته ادعا کرده بود که ناصر شیاع السودانی «در مطلبی که در فضای مجازی اخیراً منتشر کرده، این مسئله را اصلاح کرده است».
@VahidHadlin

🔸جین هارتلی سفیر ایالات متحده در لندن در توییتر نوشت: «اعدام علیرضا اکبری، شهروند بریتانایی-ایرانی، در ایران وحشتناک و تنفرانگیز است.»
وی افزود: «ایالات متحده همراه با بریتانیا این اقدام وحشیانه را محکوم می‌کند. خودم را کنار خانواده علیرضا می‌دانم.»
پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده بود که حکم اعدام علیرضا اکبری با انگیزه سیاسی صادر شده است.
@VahidHadlin

🔸سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی می‌گوید «برای برخی از فرزندان مسئولان که در خارج از کشور بی حجاب شدند، پرونده تشکیل داده است».
@VahidHadlin

🔸یک روز پیس از سخنان انتقادی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در نماز جمعه زاهدان، روزنامه دولتی ایران در یادداشتی مواضع و سخنان او را «مخرب امنیت و وحدت ملی» دانسته و نوشته از ابتدای شروع اعترضات او تلاش داشته نقش «رهبری آشوب‌ها» را برعهده داشته باشد و «با وجود پایان یافتن آشوب‌هاهمچنان با سخنان تفرقه برانگیز به نقش مخربش» ادامه می‌دهد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل