• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸استانداری تهران و آذربایجان …

  • کد خبر : 125792
  • 24 دی 1401 - 0:30
‌🔸استانداری تهران و آذربایجان  …

    ‌🔸استانداری تهران و آذربایجان شرقی از تعطیلی ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز در روز شنبه خبر داده و استاندار خراسان شمالی نیز گفته است به خاطر کسری گاز، تعطیلات تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. گزارش‌ها از ایران همچنین از تعطیلی شهرک‌های صنعتی و قطعی برق برخی […]

 

‌🔸استانداری تهران و آذربایجان  … 518358001673643602

 

‌🔸استانداری تهران و آذربایجان شرقی از تعطیلی ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز در روز شنبه خبر داده و استاندار خراسان شمالی نیز گفته است به خاطر کسری گاز، تعطیلات تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.
گزارش‌ها از ایران همچنین از تعطیلی شهرک‌های صنعتی و قطعی برق برخی مناطق به خاطر کسری گاز خبر می‌دهد.
طی روزهای گذشته وضعیت مشابهی در چند استان دیگر ایران، از جمله گیلان، کردستان، سمنان، البرز، آذربایجان غربی اردبیل، و کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده بود که کماکان ادامه دارد.
در این میان، شرکت ملی گاز ایران، بزرگ‌ترین کشور دارنده ذخایر گازی جهان بعد از روسیه، گفت که «وارد شرایط بحرانی گاز شده‌ایم» و از مردم خواسته است بخاری‌ها را روزی ۶ ساعت خاموش کنند.
@VahidHadlin

🔸مجید کاظمی، یکی از سه معترض زندانی که به اتهام تیراندازی و کشتن سه نیروی امنیتی در اصفهان به محاربه متهم و به اعدام محکوم شده است، در یک نوار صوتی جدید می‌گوید اعترافات منتسب به او تحت شکنجه بوده و او هیچ سلاحی به همراه نداشته و کسی را نکشته است.
او به همراه صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، سه متهم پرونده «خانه اصفهان» هستند که حکومت در ایران آنها را به حمله مسلحانه در روز ۲۵ آبان در محله خانه اصفهان متهم کرده و می‌گوید آنها دو «مامور امنیت» و یک افسر فراجا – پلیس – را کشته‌اند.
@VahidHadlin

🔸مهسا علیمردانی، کنش‌گر دسترسی آزاد به اطلاعات، نوشته است اینستاگرام هشتگ «اعدام کنید» را که به گفته او کارزار سوءاطلاعات از طرف جمهوری اسلامی را تقویت می‌کرد، ممنوع کرده است.
او ساعاتی بعد هم نوشت که ظاهرا شبکه اجتماعی توییتر هم همین کار را کرده است و دیگر نمی‌توان این هشتگ را در توییتر دنبال کرد.
@VahidHadlin

🔸گروهی از ایرانیان مقیم فرانکفورت برای دومین جمعه متوالی مقابل مرکز اسلامی این شهر که وابسته به جمهوری اسلامی است تجمعی اعتراضی برگزار کردند.
معترضان ایرانی مرکز اسلامی فرانکفورت را «لانه جاسوسی جمهوری اسلامی برای یهودستیزی و ایران‌ستیزی» دانسته و اعلام کردند تحصن خود را تا زمان تعطیلی این مرکز و نیز تا پیروزی انقلاب مردم ایران ادامه خواهند داد.
@VahidOOnLin

🔸آمارهای شرکت‌های بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته میلادی بیشترین رقم از زمان اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بوده است.
شرکت اطلاعات انرژی «وورتکسا» میزان صادرات نفت خام ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۲ را روزانه ۱.۴ میلیون بشکه ارزیابی کرده است.
بر اساس گزارشی که این شرکت در سایت خود منتشر کرده، علت اوج‌گیری صادرات نفت ایران، تمایل پالایشگاه‌های غیردولتی و کوچک چین برای افزایش واردات نفت ایران در پی اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه توسط هفت کشور صنعتی جهان و اتحادیه اروپا بوده است.
@VahidHadlin

🔸وزیر خارجه ایران در سفر به لبنان از پیشرفت‌های حاصل شده بر سر توافق با مقامات این کشور برای «کاهش آلام اقتصادی مردم لبنان» خبر داد.
حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترکی با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود گفت، جمهوری اسلامی ایران «دوست روز‌های سخت لبنان» بوده و خواهد بود.
@VahidHadlin

🔸امامان جمعه‌ مشهد، کرج و رشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با نادیده گرفتن اقدام اعتراضی بسیاری از زنان ایرانی، که در ماه‌های اخیر روسری‌های خود را برداشته‌اند، بر ضرورت حجاب اجباری تاکید کردند و خواهان مقابله با «بی‌دینی‌ها و لامذهبی‌های شبکه‌های خارجی» شدند.
محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج گفت: «یکی از دلایل کم شدن برکات زندگی و قطع شدن نزولات آسمانی… وضعیت افتضاح حجاب» است.
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، نیز گفت واتساپ و اینستاگرام «فراماسونی» هستند.
@VahidHadlin

🔸وزارت خارجه جمهوری ایرلند اعلام کرد که دولت این کشور و فرانسه با همکاری یکدیگر اقدامات برای آزادی برنارد فیلِن را که در ماه اکتبر در ایران بازداشت شده است ادامه می‌دهند.
برنارد فیلِن، شهروند ایرلند و فرانسه که مشاور جهانگردی است و در پاریس زندگی می‌کرد از سوی جمهوری اسلامی به «تبلیغ علیه نظام» و «عکسبرداری از ماموران انتظامی و امنیتی» متهم شده و در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است.
@VahidHadlin

🔸قاضی دادگاهی در نیویورک روز جمعه شرکت املاک و مستغلات دونالد ترامپ را به اتهام تقلب مالیاتی به مدت ۱۵ سال به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
@VahidHadlin

🔸روسیه روز جمعه بار دیگر مدعی شد که کنترل شهر سولدار در ۱۸ کیلومتری شهر باخموت در استان شرقی دونتسک را به دست گرفته است، اما اوکراین این ادعای روسیه را رد کرده و تاکید کرده است که درگیری‌ها بر سر کنترل این شهر همچنان ادامه دارد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125792

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.