• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌ 🔸خبرگزاری فارس از اخراج محسن …

  • کد خبر : 125768
  • 23 دی 1401 - 1:00
‌ 🔸خبرگزاری فارس از اخراج محسن …

    ‌ 🔸خبرگزاری فارس از اخراج محسن برهانی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، خبر داد و دلیل آن را «رد صلاحیت» از سوی کارگروه بررسی صلاحیت عمومی این دانشگاه عنوان کرد. آقای برهانی در هفته‌های اخیر انتقادهای تندی را علیه صدور و اجرای حکم اعدام برای معترضان اعتراضات سراسری اخیر مطرح […]

 

‌ 🔸خبرگزاری فارس از اخراج محسن … 205264001673559002

 

‌ 🔸خبرگزاری فارس از اخراج محسن برهانی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، خبر داد و دلیل آن را «رد صلاحیت» از سوی کارگروه بررسی صلاحیت عمومی این دانشگاه عنوان کرد.
آقای برهانی در هفته‌های اخیر انتقادهای تندی را علیه صدور و اجرای حکم اعدام برای معترضان اعتراضات سراسری اخیر مطرح کرده بود.
آقای برهانی پیش از آغاز اعتراضات سراسری اخیر نیز در زمان پخش اعترافات اجباری سپیده رشنو، در توئیتی نوشت که مدیران صداوسیما بابت پخش چهره این زن در برنامه «اعتراف اجباری» تلویزیون «قابل مجازات» هستند.
@VahidHeadl

🔸حزب سوسیال دموکرات آلمان، از بزرگ‌ترین احزاب پارلمان این کشور، با ارائه پیشنهادی خواستار انحلال گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان شد.
یی‌وان رای، نماینده پارلمان آلمان، با اعلام این خبر گفت: وقتی ۲۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام زندانیان سیاسی می‌شوند، دیگر بین ما همکاری‌ وجود ندارد.
@VahidHeadl

🔸خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ویدیویی تقطیع‌شده از «اعترافات اجباری» علیرضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع ایران منتشر کرده است. آقای اکبری به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده است.
حکومت ایران سابقه طولانی در پخش اعترافات اجباری تحت شکنجه از متهمان دارد.
در فیلم ۹ دقیقه‌ای که از علیرضا اکبری در سایت ایرنا منتشر شده او «دارای ۷۰ ماه سابقه جبهه» معرفی شده و سمت‌های پیشین او به این ترتیب درج شده است: معاون اسبق حوزه روابط خارجی وزارت دفاع؛ همکار اسبق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛ مشاور اسبق فرمانده نیروی دریایی؛ مشاور اسبق حوزه دفاعی و امنیتی مرکز تحقیقات وزارت دفاع و مسئول اسبق سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸ که به جنگ عراق و ایران پایان داد.
از جمله افرادی که نامش در این اعتراف اجباری آمده محسن فخری‌زاده از چهره‌های مهم پشت پرده در بخش‌های مخفی برنامه هسته‌ای ایران است که در آذر ۱۳۹۹ و زمانی که ریاست «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» را بر عهده داشت، ترور شد.
آقای اکبری می‌گوید از او پرسیده شده که «آیا شخصی مثل فرض کنید آقای دکتر فخری‌زاده می‌تواند مثلا اگر چنان پروژه‌ای باشد، درگیر آن پروژه‌ باشد، من می‌گفتم چرا نمی‌تواند».
محسن فخری‌زاده مسئول پروژه‌هایی بود که به عنوان ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شد.
@VahidHeadl

🔸مولوی عبدالحمید، روحانی پرنفوذ اهل سنت در استان سیستان‌وبلوچستان، روز چهارشنبه ۲۱ دی در جمع سران برخی طوایف این استان گفت: «خواسته‌های اصلی ما در درجه اول خواسته‌های ملی و مطالبات همه ملت ایران هستند».
@VahidHeadl

🔸آمارها حاکی است که قیمت گاز در اروپا در ابتدای سال جاری میلادی به پایین‌ترین میزان پس از آغاز جنگ اوکراین رسید و فرانسه دوباره صادرات برق را پس از چندین ماه وقفه از سر گرفته است.
قیمت پایه گاز طبیعی در اروپا تحویلی در هلند برای یک مگاوات ساعت، در ابتدای سال جاری میلادی به حدود ۷۳ یورو کاهش یافت.
در حالی که این قیمت معیار گاز در اروپا در اواسط تابستان گذشته به ۳۴۲ یورو رسیده بود، روند کاهش قیمت گاز از آن پس آغاز شد و این روند در یک ماه گذشته شدت گرفت.
بر اساس گزارش‌ها، قیمت عمده‌فروشی گاز در یک ماه گذشته، ۵۰ درصد کاهش داشته است.
@VahidHeadl

🔸جزئیات منتشرشده از حمله دیروز در برابر ساختمان وزارت خارجه در کابل حاکی است که بیشتر کشته‌شدگان این حمله کارمندان و دیپلمات‌های دولت پیشین بوده‌اند که با بازگشت طالبان به قدرت همچنان به کار خود ادامه می‌دادند.
هرچند تاکنون آمار دقیق کشته‌شدگان این حمله که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، تاکنون مشخص نشده است و طالبان تنها کشته شدن ۵ نفر را تایید کرده‌ اما حنیف اتمر، وزیر خارجه دولت پیشین فهرستی از ۱۲ دیپلمات وزارت خارجه را منتشر کرده و گفته که آن‌ها در نتیجه این حمله جان خود را از دست داده‌اند.
@VahidAfL

🔸اداره هواشناسی آمریکا روز پنجشنبه ۲۲ دی اعلام کرد هر چند سال ۲۰۲۲ گرم‌ترین سال ثبت شده نبوده ولی در این رده‌بندی در رتبه پنجم یا ششم قرار دارد.
این اداره افزود که با توجه به تداوم و افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان در چند سال آینده رکورد دمای زمین شکسته خواهد شد.
@VahidHeadl

🔸دست‌زدن فرماندهان ارتش و تشویق رجب طیب اردوغان در یک مراسم، جنجال جدیدی در سیاست داخلی ترکیه به راه انداخته است. در آن سخنرانی آقای اردوغان به شدت از مخالفان دولت ترکیه انتقاد می‌کرده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.