نماد سایت خبرکده

‌🔸بنا بر اعلام وکیل سامان صیدی …

‌🔸بنا بر اعلام وکیل سامان صیدی … 476248001673620202 1024x768

 

 

‌🔸بنا بر اعلام وکیل سامان صیدی و کفیل سیاسی او، حکم اعدام این خواننده معترض لغو شده است.
@VahidHeadli

🔸در پی بروز سرمای شدید در ایران و افزایش مصرف گاز، شرکت ملی گاز ایران هشدار داد که ایران وارد «شرایط بحرانی گاز» شده‌ است. این شرکت نیز بر لزوم صرفه‌جویی از طرف مردم تاکید کرد.
محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، روز جمعه، ۲۳ دی‌ماه به خبرگزاری ایلنا گفت: «در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد منازل از بخاری و مابقی از شوفاژ و پکیج جهت گرمایش استفاده می‌کنند. اگر مردم در منازل یک بخاری را به مدت شش ساعت در روز خاموش کنند ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب در روز در کل کشور صرفه‌جویی می‌شود. در حال حاضر ۸۵۰ میلیون متر مکعب در روز گاز در کشور تولید می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف بخش خانگی و تجاری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.»
@VahidHeadli
با ادامه سرمای شدید و کمبود گاز در برخی مناطق ایران، تعطیلی مدارس و ادارات در استان خراسان شمالی تا روز یکشنبه ۲۵ دی تمدید شد.
@VahidHeadli

🔸روز جمعه ۲۳ دیماه هزاران نفر در شهر زاهدان مثل هفته‌های قبل به خیابان آمدند.
براساس ویدئوهای دریافتی صدای آمریکا، معترضان در تظاهرات خود این شعارها را دادند: «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «مرگ بر سپاهی، مرگ بر بسیجی»، «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کُشت»، «نه سلطنت نه رهبری، دمکراسی برابری» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».
@VahidHeadli
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ دی ماه با اشاره به اعتراضات چهار ماهه مردم گفت این مشکلات با سخنرانی ائمه جمعه و مداحان حل نمی‌شود و شعرا و مداحان کار دیگری دارند. کنایه او به سخنان اخیر علی خامنه‌ای درباره «احساسات و نقش‌آفرینی» مداحان در «معرکه‌های حساس» بود.
@VahidOOnLi
هم‌زمان در گالیکش استان گلستان، نمازگزاران اهل سنت در اعتراض به برخورد امنیتی با مولوی گرگیج راهپیمایی کردند.
@VahidOOnLi

🔸هفت معترض در پیرانشهر با حکم دسته‌جمعی دادگاه کیفری دوی این شهر کردنشین استان آذربایجان غربی در مجموع به ۶۴ سال و ۹ ماه زندان تعزیری محکوم شدند.
به نوشته سایت حقوق بشری هه‌نگاو، این هفت معترض، همگی در جریان اعتراضات پیرانشهر بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بودند اما اکنون با احکام سنگین حبس مواجه شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸با وجود انتقادها به طرح دولت جمهوری اسلامی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های مرکزی و حتی شمال شرقی ایران، ابراهیم رئیسی عملیات فاز دوم انتقال آب به استان‌های کرمان و یزد را افتتاح کرد.
@VahidHeadli

🔸در پی انتشار اخباری غیررسمی درباره برکناری علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در برخی کانال‌های تلگرامی، سایت نورنیوز که نزدیک به شورای عالی امنیت ملی توصیف می‌شود، این موضوع را تکذیب کرده و گفته در این باره تصمیمی گرفته نشده است.
در این مطلب همچنین رقبای سیاسی به شکل تلویحی تهدید شده‌اند و آمده «گفتنی‌های مهمی وجود دارد که در زمان مناسب به آن پرداخته خواهد شد».
@VahidHeadli
پیش‌تر: برخی رسانه‌های ایران به نقل از کانال تلگرامی صابرین‌نیوز رسانه اصولگرای نزدیک به نیروی قدس سپاه پاسداران، نوشتند که «شنیده‌ها حاکی است» دبیر شورای عالی امنیت ملی به زودی تغییر می‌کند.
بر اساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور، مصطفی محمدنجار مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، که همگی از فرماندهان سپاه پاسداران هستند، از گزینه‌های جانشینی آقای شمخانی هستند.
@VahidHeadli, @VahidHeadli

🔸نشریه پولیتیکو که در آمریکا منتشر می‌شود نوشته است که اتحادیه اروپا طرحی را برای بررسی اعضای اتحادیه تهیه کرده که طبق آن، نزدیک به چهل فرد و نهاد حکومتی ایران از جمله وزیر ورزش، مشمول تحریم‌های جدید کشورهای عضو قرار خواهند گرفت.
@VahidHeadli

🔸سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گزارش داد که دادگاه تجدیدنظر، احکام اولیه علیه رضا شهابی و حسن سعیدی، دو فعال این سندیکا را بدون حضور آن‌ها عینا تایید کرده است.
@VahidHeadli

🔸گزارش‌ها حاکی است که در انفجار گاز شهری در بوکان در شامگاه پنجشنبه دست‌کم شش کشته و سه زخمی برجای گذاشت.
فرماندار بوکان گفته است٬ در این حادثه یک واحد ساختمانی به طور کامل تخریب شده و به دو واحد مسکونی دیگر در مجاورت آن بیش از ۷۰ درصد آسیب وارد شده است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل