• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸در حالی که بر اساس گزارش ساز …

  • کد خبر : 125726
  • 22 دی 1401 - 1:00
‌🔸در حالی که بر اساس گزارش ساز …

    ‌🔸در حالی که بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری بیش از صد معترض در خطر مجازات اعدام قرار دارند، بیش از پانصد دانشگاهی، فعال سیاسی و مدنی و همچنین روزنامه‌نگار از جمهوری اسلامی خواستند که به «خشونت سیستماتیک» و «صدور و اجرای احکام اعدام» پایان دهد. @VahidHadlin 🔸وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه خواستار […]

 

‌🔸در حالی که بر اساس گزارش ساز … 106661001673472603

 

‌🔸در حالی که بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری بیش از صد معترض در خطر مجازات اعدام قرار دارند، بیش از پانصد دانشگاهی، فعال سیاسی و مدنی و همچنین روزنامه‌نگار از جمهوری اسلامی خواستند که به «خشونت سیستماتیک» و «صدور و اجرای احکام اعدام» پایان دهد.
@VahidHadlin

🔸وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه خواستار توقف حکم اعدام علیرضا اکبری، متهم به جاسوسی برای نهادهای امنیتی بریتانیایی، شد.
جیمز کلورلی حکم اعدام این شهروند ایرانی‌-بریتانیایی را «با انگیزه‌های سیاسی» عنوان کرد و خواستار آزادی فوری او شد.
@VahidHadlin

🔸دادگاه عالی ایالت اونتاریو رای داد که خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی نمی‌توانند غرامت خود را از راه توقیف اموال یا برداشت از حساب‌های بانکی جمهوری اسلامی ایران در کانادا دریافت کنند.
به گزارش شبکه سی‌بی‌اس کانادا، در جریان رسیدگی به این پرونده، دولت فدرال کانادا چند ماه پیش به دادگاه گواهی کرد بر اساس قوانین بین‌المللی و اصل حاکمیت ملی و سرزمینی، جمهوری اسلامی ایران همچنان از «امتیاز و مصونیت برخوردار است.»
قاضی گرانت دا با استناد به ارزیابی دولت فدرال حکم خود را صادر کرد. او در عین حال گفته است که برخی مواضع دولت کانادا در قبال دولت ایران با یکدیگر ناسازگار بوده‌اند.
@VahidHadlin

🔸سازمان «عفو بین‌الملل» چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته تا به اعدام معترضان در ایران پایان دهند.
در این بیانیه، اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی محکوم شده و گفته شده که خطر اعدام محمد قبادلو و دیگران را تهدید می‌کند.
@VahidHadlin

🔸جلسات دادگاه بررسی تقاضای فرجام حمید نوری روز چهارشنبه ۲۱ دی در استکهلم، پایتخت سوئد، آغاز شد.
حمید نوری ۶۱ ساله معروف به «حمید عباسی»، دادیار سابق زندان گوهردشت، تیرماه امسال در پایان یک محاکمه ۹ ماهه توسط یک دادگاه منطقه‌ای استکهلم، به دو اتهام «ارتکاب جرایم جدی علیه قوانین بین‌الملل» و «قتل عمد» مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شد.
آقای نوری پس از سخنان وکیلش از دادگاه خواست که صحبت کند ولی رابرت گرین، قاضی دادگاه، به او گفت پس از ارائه رئوس پرونده توسط دادستانی به او اجازه صحبت داده خواهد شد.
اما آقای نوری به صحبت ادامه داد، از شرایط نامناسب زندان و «وخامت وضع بینایی» خود شکایت کرد و چند عینک خود را بلند کرد و به قضات نشان داد. به‌دلیل ادامه سخنان تند و سرزنش آمیز آقای نوری، قاضی دادگاه دستور داد او را از جلسه خارج کنند.
@VahidHadlin

🔸نزدیکان جمشید شارمهد، شهروند ربوده شده ایرانی – آلمانی که در ایران زندانیست می‌گویند جان او در خطر است. هشتمین و آخرین جلسه دادگاه جمشید شارمهد برگزار شده و او با اتهام افساد فی الارض رو به روست. اتهامی که می‌تواند به حکم اعدام بینجامد.
@VahidHadlin

🔸شهردار نوفل لوشاتو در نزدیکی پاریس روز چهارشنبه ۲۱ دی اعلام کرد تابلویی که عکس روح‌الله خمینی روی آن نصب شده است، از انظار عمومی «پنهان» خواهد شد.
این تابلوی چوبی به ارتفاع یک متر، در یک زمین خصوصی نصب شده، اما از خیابان قابل مشاهده است.
این تابلو در محلی نصب شده که بنیانگذار جمهوری اسلامی چند ماه پیش از وقوع انقلاب بهمن ۵۷ در آن‌جا اقامت داشت. روی این تابلو متنی به زبان فارسی و فرانسه نوشته شده است.
در هفته‌های اخیر و همزمان با اعتراضات سراسری در ایران، چندین تجمع و تظاهرات اعتراضی نیز از سوی ایرانیان در نوفل لوشاتو و مقابل محل اقامت سابق آیت‌الله خمینی برگزار شد.
@VahidHadlin

🔸خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته که در نتیجه انفجار امروز در خیابان وزارت خارجه در این شهر «۵ غیرنظامی» کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند اما برخی از مقامات تعداد کشته‌شدگان را بیشتر خوانده‌اند.
خبرگزاری رویترز از یک مقام وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نقل کرده که در انفجار ۲۰ نفر کشته شدند. او گفته که مهاجم انتحاری قصد داشته وارد وزارت خارجه شود اما ناکام ماند.
@VahidAfLin

🔸تمام پروازهای داخلی آمریکا به دلیل مشکل فنی در سیستم کنترل پرواز روز چهارشنبه ۱۱ ژانویه به مدت چند ساعت متوقف شد.
به گفته اداره هوانوردی فدرال آمریکا سیستمی ایراد پیدا کرده بود که در صورت وجود خطر احتمالی در مسیر پرواز به خلبان‌ها هشدار می‌دهد.
اداره هوانوردی در تازه‌ترین اطلاعیه‌اش گفته است که منع پروازهای داخلی برطرف شده و پروازها در سرتاسر آمریکا به تدریج از سر گرفته می‌شود.
@VahidHadlin

🔸وزیر انرژی عربستان از برنامه این کشور برای تولید سوخت از معادن اورانیوم خود برای نیروگاه‌های هسته‌ای خبر داد.
عبدالعزیز بن سلمان گفت اکتشافات اخیر از ذخایر متنوع معادن اورانیوم کشور خبر می‌دهد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.