• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

دولت ابراهیم رئیسی در لایحه بو …

  • کد خبر : 125729
  • 22 دی 1401 - 1:00
دولت ابراهیم رئیسی در لایحه بو …

    دولت ابراهیم رئیسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، بودجه نهادهای امنیتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی را به‌شدت افزایش داده است. بر اساس متن لایحه بودجه که روز چهارشنبه ۲۱ دی منتشر شد، بودجه سپاه پاسداران ۲۸ درصد رشد داشته و به نزدیک ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بودجه سازمان صداوسیما هم با […]

 

دولت ابراهیم رئیسی در لایحه بو … 518470001673472603

 

دولت ابراهیم رئیسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، بودجه نهادهای امنیتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی را به‌شدت افزایش داده است.

بر اساس متن لایحه بودجه که روز چهارشنبه ۲۱ دی منتشر شد، بودجه سپاه پاسداران ۲۸ درصد رشد داشته و به نزدیک ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بودجه سازمان صداوسیما هم با رشدی ۴۲ درصدی به هفت هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بودجه ارتش نیز با رشدی ۳۶ درصدی به ۴۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و بودجه نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی هم رشدی ۴۴ درصدی را تجربه کرده و به ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین بودجه وزارت اطلاعات با رشدی ۵۲ درصدی به ۲۰ هزار میلیارد تومان و بودجه سازمان زندان‌های کشور نیز با افزایش ۵۵.۵ درصدی نسبت به سال جاری، به ۹ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان رسیده است.

بخش‌های دیگر تبلیغاتی و پروپاگاندای حکومتی مانند مرکز خدمات حوزه علمیه قم حدود شش هزار میلیارد تومان، شورای عالی حوزه‌های علمیه قم حدود سه هزار میلیارد تومان و وزارت ارشاد هم حدود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت خواهند کرد.

بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نیز شاهد رشدی ۵۳ درصدی بوده و به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوج گرفته است.

❗️این افزایش‌های چشمگیر در حالی است که برای نمونه بودجه اختصاص داده شده برای طرح کاهش آلودگی هوا که یکی از معضلات اساسی کشور است، تنها ۸۱ میلیارد تومان تعیین شده که حتی از بودجه سال جاری نیز ۹ میلیارد تومان کمتر است.

در کل، بودجه پیشنهادی سال آتی بیش از ۵۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۱۶۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بودجه عمومی دولت است.
بودجه عمومی دولت برای سال ۱۴۰۲ نسبت به قانون بودجه سال جاری رشدی ۴۰ درصدی دارد.

چنین رشدهای عظیمی در بودجه سال آینده در حالی است که به رغم تورم ۴۰ درصدی، برای حقوق کارمندان دولت فقط ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125729

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.