• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸خبرگزاری حقوق بشری هرانا می‌ …

  • کد خبر : 125693
  • 21 دی 1401 - 18:00
‌🔸خبرگزاری حقوق بشری هرانا می‌ …

    ‌🔸خبرگزاری حقوق بشری هرانا می‌گوید تا روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه، برای ۲۲ تن از کسانی که در جریان اعتراض‌های چهار ماه اخیر دستگیر شدند حکم اعدام صادر شده است. @VahidHeadline 🔸ابراهیم رئيسی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان تحویل مجلس […]

 

‌🔸خبرگزاری حقوق بشری هرانا می‌ … 688992001673447402

 

‌🔸خبرگزاری حقوق بشری هرانا می‌گوید تا روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه، برای ۲۲ تن از کسانی که در جریان اعتراض‌های چهار ماه اخیر دستگیر شدند حکم اعدام صادر شده است.
@VahidHeadline

🔸ابراهیم رئيسی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان تحویل مجلس داد.
این بودجه نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان، معادل ۴۰ درصد، افزایش دارد.
@VahidHeadline
با وجود تورم بالا در لایحه بودجه ِپیشنهاد شده است که متوسط حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش یابد که کمتر از نصف نرخ تورم فعلی در ایران است.
@VahidHeadline

🔸محمد مقیمی، وکیل حشمت‌الله طبرزدی، خبر داد که او روز ۲۰ دی در شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای انقلاب اصفهان، به ۲۰ اتهام از جمله «افساد فی‌ الارض» متهم شده است.
@VahidOOnLine

🔸به دلیل کمبود گاز، مشاغل در برخی از شهرهای ایران موقتا تعطیل شده و وزیر نفت ایران ابراز امیدواری کرده با وجود کمبود، گاز خانگی مشترکان در زمستان سال جاری قطع نشود.
بر اساس گزارش رسانه های ایران مشاغل در برخی از شهرها و شهرک‌های صنعتی، برخی از پتروشیمی‌ها، کارخانه‌های سیمان و صنایع تولیدات فلزی بعضا تا آخر هفته تعطیل شده است.
@VahidHeadline
ادامه سرمای کم‌سابقه در تقریبا کل ایران و ادامه بحران گاز در ایران علاوه بر مدارس مشهد، روز چهارشنبه مغازه‌های این شهر و کل استان البرز را به تعطیلی کشاند.
@VahidHeadline

🔸پلیس مرزی بریتانیا در فرودگاه هیترو در لندن نزدیک به دو هفته پیش در بسته‌ای که با یک پرواز مسافربری از عمان به لندن رسیده بود آثار اورانیوم را پیدا کرده است.
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مبداء این بسته پاکستان بوده و از طریق عمان به آدرس یک کسب و کار ایرانی در شهر لندن ارسال شده است.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های خبری در ایران گزارش دادند که پلمب شعب «متخلف» بانکی در حوزه نرخ سود از روز گذشته آغاز شده و در روزهای آتی نیز «ادامه خواهد داشت».
در روزها اخیر از آنجا که سرمایه‌ها به دلیل کاهش ارزش ریال در حال حرکت به سمت بازارها‌یی مانند خودرو است، بانک‌ها سعی دارند با افزایش سود بانکی سرما‌یه‌ها را به سمت خود جلب کنند.
@VahidHeadline

🔸افزایش شدید قیمت طلا سبب شده تا بازار طلا در ایران با «رکود شدید» روبه‌رو شود، تا آنجا که حتی در آستانه روز مادر که در ایران به طور معمول فروش طلا افزایش می‌یابد این بازار چندان رونق ندارد.
@VahidHeadline

🔸وزیر خارجه آمریکا در پنجمین سالگرد بازداشت مراد طاهباز، شهروند دو تابعیتی، از جمهوری اسلامی خواست که او را به همراه عماد شرقی و سیامک نمازی آزاد کند.
@VahidHeadline

🔸وزیر امور خارجه ایران می‌گوید در پی استفاده مسئولان عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس، سفیر عراق در تهران به وزارت خارجه فرا خوانده شده است.
حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در این باره گفت: «ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.»
@VahidHeadline

🔸وزیر ارتباطات ایران در واکنش به خبر منتشرشده از سوی سازمان سنجش مبنی بر این‌که قرار است «با همکاری وزارت ارتباطات، در زمان برگزاری کنکور» اینترنت در کل ایران قطع شود، با این اقدام مخالفت کرد.
@VahidHeadline

🔸دولت جو بایدن بار دیگر طرح حفاظت از مایک پومپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، و یکی از دستیارهای ارشد او را به خاطر تهدیدات جمهوری اسلامی تمدید کرد.
@VahidHeadline

🔸روز سه‌شنبه سپیده مُعافی، بازیگر ایرانی‌آمریکایی، با لباسی طراحی‌شده توسط امیر تقی، طراح ایرانی‌آمریکایی، در مراسم هشتادمین دوره جوایز گلدن گلوب ظاهر شد.
در جریان اجرای مراسم نیز شان پن، هنرپیشه و کارگردان، پیش از معرفی ولودیمیر زلنسکی به عنوان سخنران، با یادی از «شجاعت و شهامت آن‌جهانی» جوانان ایرانی و «قیام» آنها به این جوانان ادای احترام کرد.
قسمت قابل توجه طراحی لباسی که سپیده معافی به تن داشت یک گل شقایق بزرگ قرمزرنگ است که اسامی کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران بر روی گلبرگ‌های آن نقش بسته است.
@VahidHeadline

🔸بانک جهانی در گزارشی تازه خبر می‌دهد که رشد اقتصاد جهانی در مواجهه با تورم بالا، افزایش نرخ بهره، کاهش سرمایه‌گذاری و اختلالات ناشی از حمله روسیه به اوکراین به‌ طور کلی روندی «به‌شدت کاهشی» پیدا کرده است.
بنا بر جداول این گزارش، در منطقه خاورمیانه اما بین سه کشوری که محاسبه ارقام آنها در این گزارش ذکر شده، یعنی عربستان سعودی، مصر و ایران، تنها ایران با کاهش رشد اقتصادی مواجه است.
در این جدول، درصد تغییر تولید ناخالص داخلی در ایران برای سال ۲۰۲۳ میلادی ۲.۲ و برای سال ۲۰۲۴ میلادی ۱.۹ پیش‌بینی شده که روندی تنزلی را نشان می‌دهد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125693

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.