نماد سایت خبرکده

‌🔸اتحادیه اروپا در اعتراض به ا …

‌🔸اتحادیه اروپا در اعتراض به ا … 451816001673299802 1024x1024

 

 

‌🔸اتحادیه اروپا در اعتراض به اعدام دو معترض ایرانی در روز شنبه، سفیر جمهوری اسلامی در این اتحادیه را احضار کرد و با ابراز خشم از این اعدام‌ها بار دیگر از ایران خواست احکام صادر شده علیه معترضان را «بدون تأخیر» لغو کند.
مقامات اتحادیه اروپا به غلامحسین دهقانی گفتند که این اتحادیه از اعدام این دو معترض که در جریان سرکوب خشونت‌آمیز معترضان ضد‌دولتی صورت گرفت، وحشت‌زده شده است.
مقامات جمهوری اسلامی روز شنبه محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی را اعدام کردند.
@VahidHeadli

🔸در پی موج فراگیر احضار سفرای جمهور اسلامی از سوی کشورهای غربی، دولت‌های بریتانیا و فرانسه هم به آلمان پیوستند و روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ضمن فراخواندن بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های ایرانی در لندن و پاریس، اعدام دو تن دیگر از معترضان بازداشتی و سرکوب خشونت‌بار تظاهرات مردمی در ایران را به شدت محکوم کردند.
@VahidHeadli

🔸سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرد که با وجود اعدام شدن چهار معترض خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، همچنان دست‌کم ۱۰۹ معترض دیگر در خطر صدور یا اجرای احکام اعدام قرار دارند.
@VahidOOnLi

🔸به دنبال اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی از معترضان بازداشتی، کانادا سه نهاد و دو مقام جمهوری اسلامی را به خاطر «نقض حقوق بشر» به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
بنابر اعلام وزارت خارجه کانادا، وحید یامین‌پور معاون وزارت ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی جوان به همراه محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به فهرست تحریم‌های کانادا افزوده شده است.
همچنین بر اساس این بیانیه «بنیاد ۱۵ خرداد» به همراه روزنامه دولتی «ایران» و«هیئت نظارت بر مطبوعات» در ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند.
@VahidHeadli

🔸در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی که با حضور شماری از مقامات حکومتی در ستاد مرکزی «فراجا» برگزار شد، احمدرضا رادان به طور رسمی کار خود را به عنوان فرمانده جدید انتظامی شروع کرد.
در این مراسم حسین اشتری که از اسفند ۱۳۹۳ فرمانده نیروی انتظامی بود، حین ترک این سمت با اشاره به اعتراضات سراسری سال‌های ۹۶، ۹۸، و ۱۴۰۱ که آنها را «بحران‌ها» نامید، با «عذرخواهی» از رهبر جمهوری اسلامی «بابت قصور و تقصیرات احتمالی»، از او «طلب حلالیت کرد.»
او در شرح خدمات خود به جمهوری اسلامی به «بصیرت‌افزایی» اشاره کرد و گفت: «دیدید که در فتنه اخیر علی‌رغم تمام توطئه‌ها، پای مأموران نلرزید و مأموران مظلوم مقتدر بودند.»
@VahidHeadli

🔸مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ارسال و فروش پهپادهای «مرگبار» ایران به مسکو برای کاربرد در تهاجم نظامی ادامه‌دار ارتش روسیه به اوکراین، ممکن است «مشارکت در جنایات جنگی» قلمداد شود.
جیک سالیوان با طرح این اتهام علیه تهران تصریح کرد که جمهوری اسلامی «انتخاب کرده است به راهی گام بگذارد که از سلاح‌هایش برای کشتار غیرنظامیان در اوکراین و فرو بردن شهرهای اوکراین در سرما و خاموشی استفاده شود.»
@VahidHeadli

🔸هیات داوران جایزه سیمون دوبوار، در «قدرشناسی از مبارزه و خیزش زنان ایران» در جنبش زن، زندگی، آزادی، و به یاد ژینا (مهسا) امینی، زنان ایران را به عنوان برنده این جایزه برگزید. شهلا شفیق، نویسنده این جایزه را به صورت نمادین در پاریس دریافت کرد.
در سال ۲۰۰۹ هم جایزه سیمون دوبووار به کمپین یک میلیون امضا تعلق گرفت و شاعر بزرگ، سیمین بهبهانی، به نمایندگی از فعالان کمپین این جایزه را در پاریس دریافت کرد. ‌
@VahidHeadli

🔸ماجرای عدم صدور مجوز حرفه‌ای از سوی باشگاه‌های فوتبال ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و حالا رئیس فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده است که تکرار «سندسازی‌های دروغ» برای سرخابی‌ها منجر به تعلیق سه ساله فوتبال ایران خواهد شد.
مهدی تاج در حاشیه جلسه مجمع هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت:‌ «اگر در دوره گذشته باشگاه‌ها با خطر محرومیت مواجه بودند از این پس در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این زمینه، به غیر از باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال هم به مدت سه سال تعلیق خواهد شد.»
@VahidHeadli

🔸بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه‌های ایران نازیلا معروفیان، خبرنگار که ۸ آبان بازداشت شده بود بعد از هفتاد روز به قید وثیقه آزاد شده است
@VahidHeadli
محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری با تودیع قرار وثیقه از زندان تهران بزرگ آزاد شد. او اواخر آبان امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل