نماد سایت خبرکده

یک نهاد مدافع حقوق بشر خبر داد …

یک نهاد مدافع حقوق بشر خبر داد … 651271001673361004

 

 

یک نهاد مدافع حقوق بشر خبر داد که حسن فیروزی، مرد ۳۴ ساله اهل شهر ری تهران، که به اعدام محکوم شده، در آخرین تماس تلفنی‌اش از زندان اوین از مردم ایران خواسته است کاری کنند تا او یک بار دیگر دختر نوزادش را در آغوش بکشد.
آقای فیروزی دارای نوزاد دختری به نام حنانه است که تنها ۱۸ روز پیش از بازداشت او به دنیا آمده بود.
سازمان مونیتور حقوق بشر ایران، مستقر در فرانسه، اعلام کرد که حسن فیروزی گفته «تنها آرزویش» دیدن دخترش قبل از اجرای حکم اعدام است.

به گزارش این نهاد، به خانواده حسن فیروزی که در زندان اوین دربند است، گفته شده که حکم اعدام برای وی صادر و برای اجرای احکام ارجاع شده و «یک روز قبل از اجرا به خانواده خبر داده خواهد شد».

همین گزارش‌ها حاکی است که حسن فیروزی بر اثر شکنجه و حمله بازجویان با صندلی به او دچار خونریزی شدید شده و در حالی که کلیه چپ خود را از دست داده، بدون درمان، در زندان رها شده است.
به گفته مونیتور حقوق بشر ایران، تصاویری که نشانه‌های شکنجه شدید روی صورت، بدن و کبودی طناب دار به دور گردن حسن است، به دست آمده؛ نشانه این که او را با اعدام مصنوعی شکنجه کرده‌اند.

حسن فیروزی اوایل آبان امسال در مرکز تهران بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد اما روز پنجم آذر دوباره بازداشت و «زیر شکنجه» برده شد.
او به اتهام «لیدری» اعتراضات در شهر ری بازداشت شده و با یک سری اتهامات دیگر به عنوان «محارب» به اعدام محکوم شده است.
@VahidHeadline

📡 @

خروج از نسخه موبایل