• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌‌🔸جاستین ترودو نخست‌وزیر کانا …

  • کد خبر : 125559
  • 19 دی 1401 - 18:00
‌‌🔸جاستین ترودو نخست‌وزیر کانا …

    ‌‌🔸جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در مراسم سومین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی حکومت جمهوری اسلامی را یک «رژیم وحشی و قاتل» توصیف کرد و خواستار پاسخگویی حکومت ایران در پرونده سرنگونی این هواپیما شد. آقای ترودو روز یکشنبه ۱۸ دی در این مراسم که در تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، برگزار شد بر تمایل دولتش […]

 

‌‌🔸جاستین ترودو نخست‌وزیر کانا … 535558001673274602

 

‌‌🔸جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در مراسم سومین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی حکومت جمهوری اسلامی را یک «رژیم وحشی و قاتل» توصیف کرد و خواستار پاسخگویی حکومت ایران در پرونده سرنگونی این هواپیما شد.
آقای ترودو روز یکشنبه ۱۸ دی در این مراسم که در تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، برگزار شد بر تمایل دولتش برای تحقق عدالت برای قربانیان این هواپیما تاکید کرد.
نخست وزیر کانادا در جمع اعضای خانواده‌های قربانیان این پرواز گفت: «ما به تلاش بیشتر برای اطمینان از اینکه این رژیم وحشی و قاتل به طور کامل پاسخگو خواهد بود، ادامه خواهیم داد.»
@VahidHeadli

🔸پاپ فرانسیس در صریح‌ترین اظهاراتش درباره اعتراضات جاری در ایران، جمهوری اسلامی را به دلیل استفاده از مجازات اعدام علیه معترضان محکوم کرد.
رهبر کاتولیک‌های جهان روز دوشنبه ۱۹ دی در سخنرانی سالانه خود در جمع دیپلمات‌های خارجی در واتیکان گفت: «حق زندگی در مکان‌هایی که مجازات اعدام همچنان اجرا می‌شود در خطر است؛ مانند این روزها در ایران که در جریان تظاهرات اخیر، [مردم] خواستار احترام بیشتر به کرامت زنان هستند.»
پاپ فرانسیس افزود: «مجازات اعدام را نمی‌توان برای ادعای عدالت از سوی حکومت به کار برد، زیرا این مجازات بازدارنده نیست و برای قربانیان، عدالت به همراه نمی‌آورد، بلکه تنها تشنگی برای انتقام را تقویت می‌کند.»
رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه درخواست خود برای پایان دادن به مجازات اعدام در سراسر جهان را تکرار کرد و گفت که این مجازات «به هیچ رو پذیرفتنی نیست زیرا حرمت و شان انسان‌ها را پایمال می‌کند.»
@VahidHeadli

🔸لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک، به خبرگزاری ریتزائو گفت که سفیر ایران در کپنهاگ احضار خواهد شد تا خشم دولت دانمارک از تجاوزگری جمهوری اسلامی علیه مردم ایران را با شدیدترین پیام ممکن به او ابلاغ کنیم.
همچنین حاجا لهیب، وزیر خارجه بلژیک، در توییتر نوشت که او از این اعدام‌ها «وحشت‌زده» شده است.
او گفت: «همراه با دیگر دولت‌های همفکر خود در اتحادیه اروپا، سفیر ایران را احضار خواهیم کرد. تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در حال بررسی است.»
@VahidHeadli

🔸ایران از سفر یک مقام چینی به تهران خبر داده که مسئول مذاکره درباره قرارداد همکاری ۲۵ ساله با این کشور است.
@VahidHeadli

🔸رویترز خبر داد که هیئت نظارت متا تصمیم این شرکت برای حذف یک پست فیس‌بوک را که در آن از شعار «مرگ بر خامنه‌ای» استفاده شده بود، لغو کرد و گفت که این اقدام قانون منع تهدیدات خشونت‌آمیز را نقض نمی‌کند.

🔸نرگس محمدی، کنشگر مدنی زندانی در ایران یکی از سه برنده جایزه «اولاف پالمه» در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.
بنیاد اولاف پالمه، روز دوشنبه، ۱۹ دی، در یک بیانیه مطبوعاتی از خانم محمدی به‌عنوان «یکی از چهره‌های اصلی مبارزه برای حقوق زنان و آزادی بیان در ایران» یاد کرد.
@VahidHeadli

🔸مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران از «ناپدید شدن» روزانه حجم زیادی آرد در کشور، معادل ۵۰ میلیون عدد نان لواش، خبر داد.
محمد جلال از جمله دلایل این پدیده را صرف نان به‌عنوان خوراک دام و طیور»، «مصرف واحدهای صنفی و صنعتی در حوزه گندم»، هم‌چنین «قاچاق» عنوان کرد.
@VahidHeadli

🔸قطر روز جمعه ۱۸ دی‌ماه قرارداد ساخت یک مجتمع عظیم پتروشیمی به ارزش ۶ میلیارد دلار را با شرکت شورون فیلیپس آمریکا امضا کرد.
بر اساس گزارش سایت شرکت «قطر انرژی»، قرار است مجتمع راس لفان، به عنوان بزرگترین مجتمع پتروشیمی خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه ۳.۸ میلیون تن تا سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسد و خوراک این مجتمع نیز گاز طبیعی خواهد بود.
@VahidHeadli

🔸هواداران رئیس‌جمهور سابق برزیل به ساختمان‌های مهم دولتی از جمله کنگره، کاخ ریاست‌جمهوری و ساختمان دیوان عالی این کشور یورش بردند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.