نماد سایت خبرکده

‌🔸گزارشگر ویژه سازمان ملل در ا …

‌🔸گزارشگر ویژه سازمان ملل در ا … 174370001673186402 1024x1024

 

 

‌🔸گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر و محیط زیست، از ایران خواسته است که سوزاندن مازوت را متوقف کند.
دیوید بوید در توییتی نوشته است: «ایران برای تولید برق در حال سوزاندن مازوت، یکی از کثیف ترین سوخت‌ها است. این امر باعث تولید حجم عظیمی از آلودگی هوای سمی می‌شود که میلیون ها نفر را در ایران مسموم می‌کند و حقوق بشر آنها از جمله حق داشتن یک محیط زیست سالم را نقض می‌کند. ایران می بایست سوزاندن مازوت را متوقف کند!»
@VahidHeadline

🔸سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را محکوم کرد و گفت این اعدام بخشی از برنامه «کلیدی» حکومت جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات است.
ند پرایس در توییتی نوشته است:«ما محاکمه نمایشی و اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را به شدت محکوم می‌کنیم. این اعدام‌ها بخش کلیدی تلاش حکومت (جمهوری اسلامی) برای سرکوب اعتراضات است. ما به همراه شرکایمان به تلاش برای پاسخگو کردن حکومت ایران به دلیل این سرکوب بی‌رحمانه، ادامه می دهیم.»
@VahidHeadline

🔸فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌گوید ماموران ۱۳ نفر را به اتهام آنچه رهبری اعتراضات در آرامستان بهشت‌ زهرای تهران نامیده شده، بازداشت کرده است.
سازمان اطلاعات این نیرو در اطلاعیه‌ای از این معترضان به عنوان «عده‌ای فریب‌خورده» نام برد که با «تحریک شبکه‌های معاند»، «فراخوان‌هایی را به بهانه حضور در مراسم چهلم» یکی از کشته‌شدگان اعتراضات در بهشت زهرا منتشر کرده بودند.
در این اطلاعیه، نام معترض کشته‌شده‌ای که مراسم چهلم او به گفته این سازمان تبدیل به «ناآرامی» شده، نیامده است، اما به نظر می‌رسد که فرد مورد نظر در این اطلاعیه، «حمیدرضا روحی» باشد.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های ایران از کشته شدن یک نفر در حادثه آتش‌سوزی در خط لوله پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در جنوب ایران خبر داده‌اند.
مدیر روابط عمومی این پالایشگاه گفت که این آتش‌سوزی شامگاه شنبه در خط لوله پنتان پالایشگاه روی داد و یک نفر از نیروهای تعمیراتی این پالایشگاه جان باخت.
@VahidHeadline

🔸وزیر کشور جمهوری اسلامی درباره نقش لباس‌شخصی‌ها در سرکوب اعتراضات گفته است مأموران نیروی انتظامی و سپاه و بسیج با «لباس‌های شناخته‌شده» اقدام می‌کنند و چیزی به مفهوم لباس‌شخصی وجود ندارد.
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری قوه قضاییه، میزان، خبر داد که برای ۴ متهم در ارتباط با اعتصاب کامیون‌داران در استان هرمزگان، احکام یک تا ده سال حبس صادر شده است. بنابر گزارش قوه قضاییه، اتهامات دیگری، از جمله «ارتباط با سرویس‌های معاند و جاسوسی» نیز در پرونده این افراد وجود دارد که به ادعای این گزارش همچنان در دست بررسی است و احکام آن در آینده اعلام خواهد شد.
@VahidHeadline

🔸پلیس و دادستان آلمان اعلام کردند یک شهروند ایرانی را به ظن تدارک برای طراحی حمله شیمیایی با «انگیزه‌های اسلام‌گرایانه» شناسایی و بازداشت کردند.
منابع امنیتی به خبرگزاری آلمان گفته‌اند که گمان نمی‌رود این فرد از طرف دولت ایران اقدام کرده باشد و تصور می‌شود که وی از حامیان یک گروه تروریستی اسلامگرای سنی‌مذهب است.
@VahidHeadline

🔸انتقال مصطفی نیلی و محمدعلی کامفیروزی دو تن از وکلای بازداشتی به زندان فشافویه
@VahidHeadline

🔸عطاءالله کاویان، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران خبر از تعطیلی بازار فروش پرندگان زنده فریدون‌کنار داده است.
@VahidHeadline

🔸 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به قربانیان حمله تروریستی به شارلی ابدو و دو حمله همزمان دیگر در پاریس در ژانویه سال ۲۰۱۵ ادای احترام کرد و با نوشتن نام قربانیان این حملات، نوشت: «ما هرگز شما را فراموش نمی‌کنیم.»
@VahidHeadline

🔸شرکت مادر سایت ویکی‌پدیا، ادعای نفوذ دولت عربستان سعودی به تیم آن در خاورمیانه را رد کرده است.
دو گروه بین‌المللی حقوق بشر اخیرا گفته بودند که مقامات عربستان محتوای موجود در ویکی‌پدیا را تغییر داده یا حذف کرده‌اند.
این ادعاها پس از آن مطرح شد که «ویکی‌مدیا» دست به تحقیقات مستقلی در این خصوص زد و ۱۶ کاربر را به دلیل «تعارض منافع» در ویرایش مطالب در خاورمیانه تعلیق نمود.
ویکی‌مدیا می‌گوید که «مطالب نادرستی‌» منتشر شده، اما هیچ مدرکی دال بر نفوذ عربستان در این تحقیقات پیدا نشده است.
@VahidHeadline

🔸دولت چین، پس از سه سال، از روز یکشنبه ۱۸ دی مقررات قرنطینه و انجام آزمایش فوری پی‌سی‌آر در بدو ورود برای مسافران به این کشور را که شامل چینی‌ها هم می‌شود، لغو کرد.
بدین ترتیب، دروازهای این کشور یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری پس از سه سال حصر در دوران کرونا به سوی دنیای خارج گشوده شد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل