• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸در ادامه واکنش‌های جهانی به …

  • کد خبر : 125312
  • 18 دی 1401 - 1:30
‌🔸در ادامه واکنش‌های جهانی به  …

    ‌🔸در ادامه واکنش‌های جهانی به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در ارتباط با اعتراضات جاری در ایران، بریتانیا، فرانسه و آمریکا آن را «منزجرکننده» خواندند و خواهان توقف فوری خشونت جمهوری اسلامی نسبت به مردم ایران شدند. جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، روز شنبه ۱۷ دی‌ماه با محکوم کردن این اعدام‌ها گفت […]

 

‌🔸در ادامه واکنش‌های جهانی به  … 538747001673128828

 

‌🔸در ادامه واکنش‌های جهانی به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در ارتباط با اعتراضات جاری در ایران، بریتانیا، فرانسه و آمریکا آن را «منزجرکننده» خواندند و خواهان توقف فوری خشونت جمهوری اسلامی نسبت به مردم ایران شدند.
جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، روز شنبه ۱۷ دی‌ماه با محکوم کردن این اعدام‌ها گفت کشورش به شدت مخالف حکم اعدام در هر شرایطی است.
وزارت خارجه فرانسه هم اعدام‌ها در ایران را «نفرت‌انگیز» خواند و از مقامات جمهوری اسلامی خواست به آرزوهای مشروع مردم توجه کند.
هم‌زمان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این یک نشانه دیگر از سرکوب خشونت‌آمیز جمهوری اسلامی علیه معترضان است.
@VahidHeadline

🔸هرالد تروخ، نماینده پارلمان اتریش و کفیل سیاسی محمد حسینی، در واکنش به اعدام این معترض، خواهان اقدام عملی دولت کشورش در قبال جمهوری اسلامی از جمله «قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا و فراخواندن سفرای اتحادیه اروپا از تهران» شد.
این نماینده پارلمان اتریش با انتشار تصویری از خود در حالی‌که عکس چاپ‌شده محمد حسینی در مقابلش قرار دارد، نوشت: «سید محمد حسینی کشته شده است. برای من به عنوان کفیل سیاسی سید (محمد حسینی)، خبر امروز صبح توامان بُهت و اندوهی عمیق به همراه داشته است.»
@VahidHeadline

🔸نرخ دلار روز شنبه ۱۷ دی‌ماه با افزایشی نزدیک به ۱۱۰۰ تومانی تا ۴۱ هزار و ۲۵۰ تومان اوج گرفت.
مقامات ایران طی روزهای گذشته به دنبال تغییر رئیس بانک مرکزی وعده داده بودند که نرخ دلار پایین بیاید، اما طی یک هفته‌ گذشته نرخ دلار نزدیک ۱۵۰۰ تومان رشد کرده است.
نرخ دلار در ابتدای سال جاری خورشیدی حدود ۲۶ هزار تومان بود و پیش از اعتراضات گسترده مردمی به ۳۲ هزار تومان رسید.
طی چهار ماه گذشته افت ارزش ریال شتاب گرفته است و نرخ دلار در بازار آزاد در اوایل دی‌ماه به ۴۴ هزار تومان اوج گرفت.
@VahidHeadline

🔸پرواز همای، از خوانندگان ایرانی که اخیرا کنسرتش در مراسم بزرگداشت قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و قراردادش با شهرداری تهران خبرساز شده بود، می‌گوید فریب خورده است.
آقای همای با انتشار پست اینستاگرامی گفت: «فکر کردم اگر ما برای اجرا (کنسرت) پیش‌قدم شویم، شما دست از رفتار خشونت‌آمیز بر می‌دارید، اما امروز هم دو جوان دیگر (حمدمهدی کرمی و محمد حسینی) را اعدام کردید. چرا نفهمیدم شمایی که جوان‌ها را اعدام می‌کنید به راحتی من کمترین را هم قربانی می‌کنید؟»
او در ادامه گفت قراردادش با شهرداری که آن را «به خاطر اعتماد اشتباه به یک دوست، نخوانده امضا کرده بوده»، مربوط به آلبومی به عنوان «از آرش تا سرباز » بوده که قرار بود «در یک رونمایی دوستانه فقط برای ثبت در آرشیو سازمان (فرهنگی هنری شهرداری تهران)» اجرا شود.
این خواننده در ادامه گفته است که ۷۰۰ میلیون تومان پول واریز شده به حسابش از طریق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را پس فرستاده است.
@VahidHeadline

🔸شهبانو فرح پهلوی در پیامی به مناسبت هفدهم دی، سالروز کشف حجاب، این روز را «یادمان عصر روشنایی» خواند که با «انقلاب امروز» پیوند خورده است.
@VahidHeadline

🔸وزارت انرژی ترکیه در پی اعلام قطع صادرات گاز از طرف جمهوری اسلامی ایران، هشدار داد که صنایع و نیروگاه‌های این کشور با کسری گاز مواجه خواهند شد.
شرکت گاز ترکیه، بوتاش، اعلام کرد که ایران با ارسال نامه‌ای رسمی از کاهش ۷۰ درصدی صادرات گاز خود به ترکیه به خاطر «نقص فنی در شبکه» از ابتدای سال جاری میلادی خبر داده است.
اما وزارت انرژی ترکیه روز جاری اعلام کرد که ایران صادرات گاز را برای ۱۰ روز به طور کامل متوقف کرده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125312

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.