• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸 روز دوشنبه ۱۲ دی‌ ماه، شمار …

  • کد خبر : 124869
  • 17 دی 1401 - 20:51
‌🔸 روز دوشنبه ۱۲ دی‌ ماه، شمار …

    ‌🔸 روز دوشنبه ۱۲ دی‌ ماه، شمار بسیاری از مردم در مراسم چهلم شمال خدیری‌پور، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی در مهاباد شرکت کرده و شعارهایی از جمله «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «ژن ژیان ئازادی» سر دادند. @VahidOOnLine 🔸مرگ مهدی زارع اشکذری،‌ جوان اهل اشکذر یزد […]

 

‌🔸 روز دوشنبه ۱۲ دی‌ ماه، شمار … 814673001673112006

 

‌🔸 روز دوشنبه ۱۲ دی‌ ماه، شمار بسیاری از مردم در مراسم چهلم شمال خدیری‌پور، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی در مهاباد شرکت کرده و شعارهایی از جمله «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «ژن ژیان ئازادی» سر دادند.
@VahidOOnLine

🔸مرگ مهدی زارع اشکذری،‌ جوان اهل اشکذر یزد و ساکن تهران و دانشجوی سابق دانشگاه بولونیا ایتالیا انعکاس گسترده‌ای به ویژه در رسانه‌های ایتالیا داشته است. عفو بین‌الملل می‌گویند که او در تظاهرات بازداشت، شکنجه و بعد از آزادی موقت به کما رفته است اما خبرگزاری میزان می‌گوید که او در تظاهرات در خیابان «مجروح» و سپس در بیمارستان جان باخته است.
@VahidHeadline

🔸مادر آرمیتا عباسی از اعتصاب غذای او در زندان به دلیل «عدم رسیدگی به پرونده و طولانی شدن دوره زندان» خبر داده است.
او خطاب به قاضی دادگاه انقلاب کرج نوشت در این مدت با رسانه‌های صحبت نکرده وپس از هشتاد و دو روز سکوت خود را شکسته است. او همچنین گفت قوه قضائیه اجازه وکیل اختیاری نداده است.
@VahidHeadline

🔸الهام مدرسی که در زندان کچویی کرج محبوس است، در اعتراض به طولانی شدن روند پرونده و عدم اعزام به بیمارستان، از روز ۱۲ دی دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
خانم مدرسی در یک فایل صوتی از زندان گفته بود که وضع جسمانی‌اش هر روز بدتر می‌شود
@VahidOOnLine

🔸پایگاه خبری میزان، وابسته به قوه قضاییه، در واکنش به انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نقض حکم اعدام محمد بروغنی، معترض ۱۹ ساله، امروز اعلام کرد: «خبر منتشرشده صحت ندارد و حکم این متهم در دیوان عالی کشور تأیید شده و تصمیم قضایی جدیدی نیز در این پرونده اخذ نگردیده است.»
@VahidHeadline

🔸رئیس اتاق بازرگانی تهران روز دوشنبه ۱۲ دی گفت خروج سرمایه از ایران به ۱۰ میلیارد دلار (در سال) رسیده اما به نظر می‌رسد که فرار سرمایه از این رقم نیز بیشتر شود.
مسعود خوانساری گفت اقتصاد ایران و ترکیه در سال ۱۳۵۷ (سال پایانی سلطنت سلسله پهلوی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی)، نزدیک به هم بود اما اکنون ترکیه ۵۰۰ میلیارد دلار از اقتصاد ایران پیشی گرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران این را نیز گفت که عدم توانایی ایران در فروش عادی نفت بیش از یک صد میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر زده است.
رسانه‌های ایران هفته گذشته گزارشی منتشر کردند که نشان می‌داد در فاصله سال‌های۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، دست‌کم ۹۷ میلیارد دلار سرمایه از ایران خارج شده است.
@VahidHeadline

🔸در ادامه حمایت سینماگران شناخته‌شده بین‌المللی از ترانه علیدوستی، مارک رافالو نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خواستار آزادی بازیگر سرشناس سینمای ایران شد.
این بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی با اشاره به این‌که تا کنون بیش از ۶۰۰ هنرمند در سراسر دنیا نامه سرگشاده برای آزادی ترانه علیدوستی را امضا کرده‌اند، افزود: «ما خواهان آزادی او هستیم».
@VahidHeadline

🔸وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه ۱۲ دی تایید کرد که در حمله اوکراین به یک مقر موقت نظامیان روس در شهر ماکیوکا در منطقه دونتسک (در شرق اوکراین)، دستکم «۶۳ نظامی روسیه کشته شدند».
اوکراین شمار نظامیان کشته‌شده روسیه در این حمله را «حدود ۴۰۰ تن» اعلام کرده است.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند تصمیم یک وزیر راست افراطی در دولت جدید این کشور که قصد داشت روز دوشنبه ۱۲ دی از «حرم شریف» در شرق بیت‌المقدس، اورشلیم، بازدید کند، در پی ملاقات اضطراری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، با این وزیر، به زمان نامعلومی موکول شد.
@VahidHeadline

🔸جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، روز دوشنبه ۱۲ دی گفت این نهاد از تمامی کشورهای جهان خواهد خواست که یک استادیوم را به نام پله، اسطوره برزیلی فوتبال که پنجشنبه هفته گذشته در ۸۲ سالگی درگذشت نامگذاری کنند.
@VahidHeadline

🔸اتحادیه اروپا می‌گوید برای رفع مصونیت پارلمانی دو نماینده پارلمان اروپا که نامشان در یک رسوایی فساد مرتبط با قطر مطرح شده، اقدام خواهد کرد.
روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، گفته که این اقدام پس از درخواست پلیس بلژیک آغاز شده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=124869

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.