• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی …

  • کد خبر : 124993
  • 17 دی 1401 - 20:52
‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی …

    ‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله ستارخان، نارمک، دربند، پونک، و محله دبستان شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه معترضان و به آتش کشیدن بنرهای تبلیغاتی قاسم سلیمانی و علی خامنه‌ای بودند. @VahidHeadli 🔸در آستانه چهاردهمین جمعه اعتراضی در سیستان و بلوچستان، و با ادامه بازداشت‌های […]

 

‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی … 058155001673112027

 

‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله ستارخان، نارمک، دربند، پونک، و محله دبستان شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه معترضان و به آتش کشیدن بنرهای تبلیغاتی قاسم سلیمانی و علی خامنه‌ای بودند.
@VahidHeadli

🔸در آستانه چهاردهمین جمعه اعتراضی در سیستان و بلوچستان، و با ادامه بازداشت‌های گسترده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون دست‌کم ۱۱۳ تن از جمله ده‌ها تن از کودکان، نوجوانان و جوانان زاهدان را بازداشت کرده‌اند و گزارش‌ها حاکی است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تعدادی از بازداشت شدگان بی‌شناسنامه اهل زاهدان را به افغانستان «رد مرز» کرده‌ و شمار دیگری را برای اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار داده‌اند.
@VahidHeadli

🔸سایت «حال‌وش» که اخبار استان سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز پنجشنبه ۱۵ دی خبر داد مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، برای پایان دادن به اعتراضات و خطبه‌های انتقادی جمعه‌ها به شدت از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت فشار قرار گرفته است.
به گزارش این سایت، «دستگاه‌های امنیتی و نظامی با تحت فشار گذاشتن مولوی عبدالحمید از وی خواسته‌اند تا اعتراضات جمعه‌های بلوچستان را خاتمه داده و از خطبه‌های انتقادی دست بکشد».
«حال‌وش» می‌گوید که امام جمعه اهل سنت زاهدان «این شروط دستگاه‌های امنیتی را نپذیرفته و رد کرده است».
@VahidHeadli

🔸رسانه‌های بین المللی نوشته‌اند، براساس شواهد منتشر شده در منابع علنی و ارزیابی کارشناسان مستقل دریانوردی، سپاه پاسداران در حال تغییر کاربری دو کشتی باربری مخصوص حمل کانتینر به شناورهای نظامی برای حمل پهپاد است.
اولین تصاویر از این دو شناور در بندرگاه بندرعباس سال میلادی گذشته در منابع علنی تحلیل اطلاعاتی منتشر شد. کارشناسان در آن زمان با استناد به این تصاویر گفتند که هر دو شناور از جمله کشتی‌های باربری کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند که در سال‌های گذشته تحریم شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، می‌گوید که از تلاش‌ها برای نقض «سیستماتیک» حقوق زنان در افغانستان و ایران «وحشت‌زده» شده اما بر این باور است که این‌دست اقدامات «زن‌ستیزانه» به شکست منتهی خواهد شد.
این مقام ارشد سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت که او در صدد است به قصد گفت‌وگوی مستقیم با مقام‌های افغانستان و ایران به کابل و تهران سفر کند.
@VahidHeadli

🔸به گفته مقامات آمریکایی و سعودی، سه ماه پس از اینکه روابط ایالات متحده و عربستان به پایین ترین حد تاریخی رسید، دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان به دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته را کنار گذاشته و در تلاش است تا هماهنگی‌های امنیتی برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.
@VahidHeadli

🔸رهبران آمریکا و آلمان روز پنجشنبه تاکید کردند که برای به عقب راندن نیروهای روسیه از خاک اوکراین،‌ ارسال تسلیحات نظامی به کی‌یف را افزایش می‌دهند.
در بیانیه‌ای مشترک پس از تماس تلفنی بین جو بایدن و اولاف شولتس تاکید شده است که ایالات متحده خودروهای جنگی پیاده‌نظام «بردلی» و آلمان نیز خودروهای زرهی «ماردر» به اوکراین تحویل خواهند داد.
@VahidHeadli

🔸رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز پنج‌شنبه، ۱۵ دی، در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، خواهان برقراری آتش‌بس یک‌جانبه شد تا «چشم‌اندازی برای راه حل عادلانه» در چارچوب تلاش‌های صلح میان این کشور و اوکراین پدیدار شود.
از واکنش ولادیمیر پوتین به این پیشنهاد آقای اردوغان خبری منتشر نشده است.
@VahidHeadli

🔸شمار فزاینده چهره‌های مطرح و نام‌آور چینی که مرگ آنها علنی می‌شود، آمار رسمی قربانیان کووید را برای مردم زیر سوال برده است.
مرگ چو لانلان، خواننده ۴۰ ساله اپرا، ماه گذشته با توجه به جوانی او برای بسیاری شوکه‌کننده بود.
خانواده او گفتند که از «مرگ ناگهانی او» ناراحت شدند، اما جزئیاتی از علت درگذشت او ارائه نکردند.
چین در ماه دسامبر و در پی اعتراضات گسترده، سیاست سختگیرانه‌اش برای مقابله با کووید صفر را کنار گذاشت و هم‌زمان موارد جدید ابتلا و مرگ‌ومیرها جهش سریعی داشته است.
گزارش‌هایی از لبریزشدن بیمارستان‌ها و کوره‌های جسدسوزی وجود دارد.
اما چین انتشار داده‌های روزانه موارد مبتلایان را متوقف کرده است و از ماه گذشته میلادی، دسامبر، تنها ۲۲ مورد مرگ ناشی از کووید را با استفاده از معیارهای سختگیرانه خود اعلام کرده است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=124993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.