• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

‌🔸منابعی در دفتر نخست وزیری بر …

  • کد خبر : 124927
  • 17 دی 1401 - 20:52
‌🔸منابعی در دفتر نخست وزیری بر …

    ‌🔸منابعی در دفتر نخست وزیری بریتانیا تایید کرد‌ه‌اند که گزارش‌ها درباره قصد این کشور برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک «سازمان تروریستی» از سوی بریتانیا «به صورت کلی درست است» و لندن در تدارک اعلام رسمی این موضوع است. @VahidHeadline 🔸بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین گزارش فصلی خود از جهش […]

 

‌🔸منابعی در دفتر نخست وزیری بر … 819263001673112013

 

‌🔸منابعی در دفتر نخست وزیری بریتانیا تایید کرد‌ه‌اند که گزارش‌ها درباره قصد این کشور برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک «سازمان تروریستی» از سوی بریتانیا «به صورت کلی درست است» و لندن در تدارک اعلام رسمی این موضوع است.
@VahidHeadline

🔸بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین گزارش فصلی خود از جهش چشمگیر فرار سرمایه از کشور خبر داده است.
بر اساس این گزارش خالص حساب سرمایه کشور در بهار امسال منفی ۱۰ میلیارد دلار بوده که به معنی فرار همین میزان از سرمایه از کشور در سه ماهه ابتدایی امسال است.
این در حالی است که بنابر آمارهای بانک مرکزی، فرار سرمایه از ایران در کل ۱۲ ماه پارسال حتی کمتر از ۱۰ میلیارد دلار بود که کمتر از ۳ میلیارد دلار آن مربوط به بهار ۱۴۰۰ بود.
فرار سرمایه از ایران در بهار سال جاری بالاترین میزان خروج سرمایه از کشور از بهار سال ۱۳۹۰ است که رکورد تاریخی خروج فصلی بیش از ۱۱ میلیارد دلار از کشور شکسته شد.
@VahidHeadline

🔸پس از تایید دوباره حکم اعدام محمدمهدی کرمی بازداشتی محکوم به اعدام از سوی قوه‌قضاییه، مادر این بازداشتی در گفتگویی با دبیرسیاسی روزنامه اعتماد از مردم درخواست کمک کرد. در بخشی از این فایل صوتی تنها خواسته آنها داشتن حق وکیل برای فرزندشان قید شده است.
به‌گفته پدر محمدمهدی کرمی شرایط روحی مادر این بازداشتی پس از شنیدن تایید حکم اعدام بسیار نابسامان است.
محمدحسین آقاسی وکیل دادگستری نیز با انتشار توییتی نوشت: محمدمهدی کرمی درهیچ یک‌ از مراحل رسیدگی وکیل انتخابی نداشت.
آقاسی عنوان کرد که رئیس دادگاه وکالت او را برای پرونده این بازداشتی نپذیرفته است. گفته شده است که محمدمهدی کرمی طی تماس تلفنی گفته است که دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.
@VahidHeadline

🔸مهرانه قاسمی، مادر ندا ناجی، در اینستاگرام نوشت که فرزندش به ۸ ماه حبس، ۶۰ ضربه شلاق، ۱۵ میلیون جریمه نقدی، ۲ سال‌ ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند و ۸۰ صفحه پژوهش با موضوع معین محکوم شده است.
اتهام این فعال مدنی «تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی» عنوان شده و خانواده او می‌گویند که وی در دادگاه از داشتن وکیل محروم بوده است.
@VahidHeadline

🔸یک گزارش تازه تحقیقاتی نشان می‌دهد که قطعی عمدی اینترنت از سوی دولت‌های شماری از کشورها، در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی ضرر زده است. ضرر این اقدام برای ایران نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
@VahidHeadline

🔸در ادامه ایجاد محدودیت بیشتر در راه دسترسی مردم به اینترنت در ایران، روز چهارشنبه اعلام شد که قوه قضاییه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر نهادهای مرتبط، با «فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند».
خبرگزاری ایسنا این خبر را روز چهارشنبه، ۱۴ دی‌ماه، منتشر کرد، اما منبع صدور این تصمیم را اعلام نکرد و تنها نوشت: «طبق تصمیمات اخذشده در کشور»، که می‌تواند دستور شورای امنیت ملی کشور باشد یا یک نهاد امنیتی که نامش ذکر نشده است.
@VahidHeadline

🔸معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش کشور، خبر داد که «با همکاری وزارت ارتباطات، در زمان برگزاری کنکور» اینترنت در کل ایران قطع خواهد شد. با این حال به گفته وزیر ارتباطات خواسته این سازمان هنوز به تصویب نرسیده است.
@VahidHeadline

🔸محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی بخشی از خاطرات پدرش را روزنامه جمهوری اسلامی منتشر کرد که در آن آمده آیت‌الله خمینی قصد داشته پس از پذیرش قطعنامه از «مسئولیت رهبری کنار» برود.
محسن هاشمی در مقدمه‌ای در روزنامه جمهوری اسلامی نوشته از آنجایی که این بخش از خاطرات پدرش ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۴ نوشته شده، «بصورت عادی، سال‌ها بعد نوبت انتشار پیدا می‌کرد».
@VahidHeadline

🔸در روزی پرماجرا در کنگره آمریکا، کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، در رای‌گیری‌های متوالی برای انتخاب رئیس مجلس شکست خورد.
@VahidHeadline

🔸چین ضمن انتقاد از پیش‌شرط تست منفی کووید ۱۹ که اخیراً از سوی شماری از کشورها برای مسافران چینی اِعمال شده، تهدید به انجام «اقدامات متقابل» علیه این کشورها کرد.
@VahidHeadline

🔸روسیه استفاده غیرمجاز نیروهای نظامی از تلفن همراه را عامل حمله راکتی مرگبار اوکراین دانست که در آن ده‌ها نظامی‌اش در منطقه تحت کنترل روسیه در دونباس کشته شدند.روسیه در اقدامی نادر اعلام کرد که در حمله موشکی که نخستین دقایق سال نو میلادی رخ داد، دستکم ۸۹ سرباز روس کشته شدند.
@VahidHeadline

🔸سازمان ملل متحد و ایالات متحده از بازدید وزیر جدید و راست افراطی امنیت ملی اسرائیل از محوطه مسجد الاقصی در روز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه انتقاد کردند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=124927

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.