• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

پس از «ده» توطئه در سال گذشته …

  • کد خبر : 124878
  • 17 دی 1401 - 20:51
پس از «ده» توطئه در سال گذشته  …

    پس از «ده» توطئه در سال گذشته برای ربودن یا قتل مخالفان جمهوری اسلامی در بریتانیا، قرار است سپاه پاسداران، از سوی دولت بریتانیا رسماً به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شود. روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت:«تام توگندات، وزیر امنیت و سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا هر دو از این اقدام حمایت کرده‌اند […]

 

پس از «ده» توطئه در سال گذشته  … 730123001673112007

 

پس از «ده» توطئه در سال گذشته برای ربودن یا قتل مخالفان جمهوری اسلامی در بریتانیا، قرار است سپاه پاسداران، از سوی دولت بریتانیا رسماً به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شود.
روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت:«تام توگندات، وزیر امنیت و سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا هر دو از این اقدام حمایت کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده این خبر به‌طور رسمی اعلام شود.»
به نوشته تلگراف، مقامات بریتانیا تا کنون در حال تشکیل پرونده علیه سپاه پاسداران بوده‌اند و گفته می‌شود که سرویس‌های امنیتی به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست یافته‌اند.
تحریم این گروه به این معنی است که عضویت در سپاه پاسداران، شرکت در جلسات آن، نمایش آرم آن در انظار عمومی یا تشویق به حمایت از فعالیت‌های آن، جرم محسوب می‌شود.
نویسنده تلگراف معتقد است که این اقدام بریتانیا، یک سخت‌گیری مهم سیاسی در قبال تهران است و می‌تواند به توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران بیانجامد و تلاش‌ها برای حصول توافق جدید‌ با ایران را پیچیده کند.
@VahidHeadline

وزارت کشور بریتانیا به درخواست روزنامه تلگراف برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده است.
روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان، روز یک‌شنبه، چهارم دی در اطلاعیه‌ای گفته بود که نیروهای سپاه ۷ نفر از جمله افراد دوتابعیتی «مرتبط با بریتانیا» را بازداشت کرده‌اند. این اطلاعیه اتهام افراد بازداشت‌شده را «برنامه‌ریزی»، «هدایت»، «تولید محتوا» و «اقدامات میدانی» در اعتراضات ماه‌های اخیر عنوان کرده است.
دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، چهارشنبه گذشته از ایران خواست که از بازداشت شهروندان دوتابعیتی دست بردارد و هشدار داد که ایران نباید از دوتابعیتی‌ها به عنوان یک اهرم دیپلماتیک استفاده کند.
@VahidHeadline

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، طی تماسی تلفنی با اِلی کوهن، وزیر امور خارجه جدید اسرائیل، توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را غیر قابل احیا ارزیابی کرده و تاکید کرد که دولت آمریکا فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش خواهد داد.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=124878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.