نماد سایت خبرکده

‌🔸شهر مهاباد که روز دوشنبه شاه …

‌🔸شهر مهاباد که روز دوشنبه شاه … 478156001673112007 1024x906

 

 

‌🔸شهر مهاباد که روز دوشنبه شاهد مراسم چهلم «شمال خدیری‌پور» یکی از معترضان کشته شده به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بود، شامگاه دوشنبه نیز صحنه تظاهرات خیابانی بود.
این در حالی است که در شهر جوانرود فضای امنیتی‌نظامی، استقرار گسترده نیروهای سپاه پاسداران در خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر و همچنین بازداشت معترضان، ادامه دارد.
ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تعدادی از معترضان شامگاه دوشنبه ورودی دفتر تبلیغات اسلامی شهر سنندج مرکز استان کردستان را به آتش کشیدند.
@VahidHadlin

🔸نزدیک به سه ماه پس از «جمعه خونین زاهدان» و پس از برگزاری سیزده جمعه اعتراضی، روز دوشنبه دست‌کم ۴۰ تن در جریان عملیات مشترک وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان بازداشت شدند.
بر اساس گزارش رسانه‌ها و فعالان منطقه، بازداشت‌های روز دوشنبه زاهدان در دو مرحله انجام شد و ابتدا ۱۰ تن در خیابان کشاورز و سپس ۳۰ تن در ورزشگاه محله کریم‌آباد زاهدان بازداشت شدند.
@VahidHadlin

🔸وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سومین سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی در توییتی نوشت که «ترور بزدلانه سردار سلیمانی در دستیابی به اهداف خود به شکلی فاجعه‌بار شکست خورد».
در این توییت رسمی همچنین آمده است: «ایران به ایفای نقشی قاطعانه ادامه می‌دهد، جای پای آمریکا در غرب آسیا هر روز کم‎‌رنگ‌تر از قبل می‌شود، و توطئه تروریستی طراحی شده از جانب آمریکا در منطقه ما شکست خورده است.»
@VahidHadlin

🔸سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه اتهام دو تن از هفت فرانسوی بازداشت‌شده در ایران را «جاسوسی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» اعلام کرد و گفت کیفرخواست این دو نفر صادر شده است.
مسعود ستایشی در ادامه اضافه کرد که دادگاه این دو شهروند فرانسه هنوز «منتج به صدور رأی نشده است».
آقای ستایشی از اشاره به هویت این دو فرانسوی سر باز زد.
@VahidHadlin

🔸روزنامه شرق قریب به صد روز پس از آغاز اعتراضات در ایران روز دوشنبه در گزارشی به برخورد نهادهای امنیتی با دانشجویان دانشگاه ارومیه طی این مدت پرداخت و نوشت که حدود ۵۰ دانشجو به دانشگاه ارومیه ممنوع‌الورود شده‌اند.
@VahidHadlin

🔸آمریکا در کیفرخواستی که به دادگاه منطقه کلمبیا ارائه کرد، دانیل داگِن، خلبان پیشین نیروی دریایی این کشور، را متهم کرد که در برابر دریافت صد هزار دلار، اقدام به آموزش هوانوردان چینی در مورد نحوه فرود به روی ناوهای هواپیمابر کرده است.
@VahidHadlin

🔸نیروی دریایی ایالات متحده قرار است به جدیدترین اپراتور پهپاد بسیار پیشرفته والکیری ایکس کیو ۵۸ آ تبدیل شود و در ابتدا دو فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین را تحویل بگیرد.
این پهپاد قاتل می‌تواند تا ۱۵ کیلومتر از سطح زمین اوج بگیرد و برد آن بیش از چهار هزار کیلومتر است. حداکثر سرعت این پهپاد به حدود هزار و ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
@VahidHadlin

🔸فلسطینی‌ها، عربستان و امارات متحده عربی دیدار وزیر امنیت ملی اسرائیل از «حرم شریف» در بیت‌المقدس را که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مکان‌های مقدس مذهبی در دنیاست، محکوم کردند.
@VahidHadlin
ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل و رهبر جنبش راست‌گرای افراطی «اقتدار یهودی»، بامداد سه‌شنبه، ۱۳ دی، از «حرم شریف» در شرق بیت‌المقدس، اورشلیم، بازدید کرد و در آن‌جا گفت نباید تسلیم «تهدیدهای حماس شد».
این بازدید تنها ساعاتی پس از آن انجام شد که رسانه‌های اسرائیل دوشنبه شب در پی دیدار اضطراری بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر، با آقای بن‌گویر خبر دادند که او برنامه بازدید خود از این مکان را به زمان نامعلومی موکول کرده است.
اردن هاشمی که متولی اماکن اسلامی در شرق بیت‌المقدس است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هجوم بن‌گویر به الاقصی را با قاطعیت و به‌شدت محکوم می‌کند» و نسبت به عواقب این اقدامات هشدار می‌دهد.
@VahidHadlin

🔸لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در آمریکا، اولین اظهارات الی کوهن، وزیر خارجه جدید اسرائیل، را در ارتباط با «کمتر سخن گفتن» از جنگ روسیه در اوکراین نکوهش کرد.
@VahidHadlin

🔸آکادمی سزار فرانسه، که معادل مراسم اعطای جوایز اسکار در آمریکاست، اعلام کرده به احترام قربانیان خشونت جنسی، کسانی را که به اتهام تعرض جنسی، بالقوه با حکم زندان روبرو باشند، به مراسم راه نخواهد داد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل