• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان: روز گ …

  • کد خبر : 124850
  • 17 دی 1401 - 20:51
‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان: روز گ …

    ‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان: روز گذشته ۱۰ دی، مرتضی اسماعیلیان که حدود ۱۰ سال پیش به اتهام «سرقت» به قطع چهار انگشت دست راست محکوم شده بود برای اجرای حکم از زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شد. @VahidHeadline 🔸گزارش‌ها حاکی است که چند استاد دانشگاه در ایران به دلیل حمایت از خیزش […]

 

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان: روز گ … 113582001673112005

 

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان: روز گذشته ۱۰ دی، مرتضی اسماعیلیان که حدود ۱۰ سال پیش به اتهام «سرقت» به قطع چهار انگشت دست راست محکوم شده بود برای اجرای حکم از زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شد.
@VahidHeadline

🔸گزارش‌ها حاکی است که چند استاد دانشگاه در ایران به دلیل حمایت از خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، تحت فشارهایی چون قطع حقوق خود قرار گرفته‌اند.
بر اساس گزارش منابع دانشجویی، آذین موحد دانشیار و عضو رسمی هیات علمی گروه موسیقی دانشگاه تهران، امیر قادر امرزی و استاد دانشکده ریاضی دانشگاه تهران از جمله این استادان هستند.
@VahidOOnLine

🔸رسانه‌های ایران خبر دادند که الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از سمت نمایندگی کناره‌گیری کرده است.
هنوز دلیل استعفای نادران مشخص نیست ولی ظاهرا او در انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس استعفا داده است و «قصد حضور در دولت را ندارد».
این نماینده مجلس به خبرگزاری ایسنا گفته که دلیل استعفایش را در زمان نطق خود بیان می‌کند.
@VahidHeadline

🔸سازمان امنیت داخلی آلمان اعلام کرد که تمایل سرویس‌های اطلاعاتی روسیه برای انجام فعالیت‌های جاسوسی در آلمان، با طولانی‌تر شدن جنگ در اوکراین، افزایش می‌یابد.
آلمان پیشتر ۴۰ دیپلمات روسیه را با اتهامات مشابه و همچنین انجام پروپاگاندا برای توجیه تهاجم نظامی کرملین به اوکراین اخراج کرده بود.
توماس هالدن وانگ، رئيس سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی)، گفته است چین و ایران نیز جزو کشورهایی هستند که سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها در آلمان فعالند.
او به ایرانیان مقیم آلمان، خصوصا مخالفان جمهوری اسلامی، هشدار داده که جانب احتیاط را رعایت کنند و گفته است که در جریان تظاهرات ایرانی‌های مقیم آلمان در حمایت از معترضان، عوامل جمهوری اسلامی از آن‌ها فیلم و عکس گرفته‌اند.
توماس هالدن وانگ به خبرگزاری آلمان گفت، طی چند سال گذشته مشخص شده که تمایل جمهوری اسلامی برای جاسوسی از جامعه ایرانی مقیم آلمان افزایش یافته است.
@VahidHeadline

🔸امیر رئیسیان، از وکلای تعیینی توماج صالحی خواننده ترانه‌های اعتراضی در مصاحبه با روزنامه «شرق» گفت:‌ «پرونده توماج صالحی مجموعا ۴ جلد است که جلد سوم آن چهارشنبه به ما تحویل داده شد و مقرر شده ۳ جلد دیگر نیز در روزهای آتی به ما تحویل داده شود تا بتوانیم پرونده تشکیل شده برای توماج صالحی را بخوانیم و آماده دفاع از او شویم».
@VahidHeadline

🔸از ایران گزارش شده که حال لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی در زندان عادل‌آباد شیراز با ادامه اعتصاب دارویی رو به وخامت است.
@VahidHeadline

🔸گلشیفته فراهانی، بازیگر سینما، درباره پیام مشترک مخالفان حکومت ایران برای سال نو میلادی، گفت: «همان‌طور که مردم ایران در درون ایران همدل، هم‌صدا و متحد هستند، ما ایرانیان خارج از ایران هم با هم همدل و هم‌صدا هستیم برای رسیدن به آزادی».
او اظهار داشت: «مهم نیست چه کسانی افراد اول هستند. هرچقدر بیشتر باشیم چه بهتر. ما احزاب سیاسی نیستیم که با هم ائتلاف کنیم. ما می‌توانیم با هم متحد و همدل باشیم. ائتلاف بین احزاب سیاسی اتفاق می‌افتد و ما اصلا حزب سیاسی نیستیم».
@VahidHeadline

🔸اوکراینی‌ها در حالی که پدافند هوایی کشورشان موشک‌ها و پهپادهای روسیه را در اولین ساعات سال ٢٠٢٣ در آسمان منفجر می‌کردند، از بالکن‌های خود فریاد شادی سر دادند.
فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت که ۴۵ فروند پهپاد شاهد ساخت ایران را در طول شب منهدم کرده است که ٣٢ فروند از آنها یکشنبه بعد از نیمه‌شب و ١٣ فروند در اواخر روز شنبه سرنگون شدند. این علاوه بر ٣١ حمله موشکی و ١٢ حمله هوایی در سراسر کشور در ٢۴ ساعت گذشته بود.
@VahidHeadline

🔸پس از انتقاد رسانه‌ها در ایران از دریافت تیک آبی حساب ابراهیم رئیسی در اینستاگرام با وجود فیلتر شدن این شبکه اجتماعی، حساب توییتری دولت نوشت که به دلیل صفحات متعدد منسوب به او، «اقداماتی به منظور تشخیص اصالت» از «ماه‌ها قبل انجام شد که اخیرا یکی از شبکه‌ها به آن ترتیب اثر داد»
@VahidOOnLine

🔸امیرنشین دوبی مالیات ۳۰ درصدی بر فروش مشروبات الکلی و کارمزد مجوز استفاده از آن را در راستای گسترش گردشگری در امارات متحده عربی، لغو کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به این تصمیم گزارش داده که دوبی با این کار به یک منبع درآمد طولانی‌مدت خانواده حاکمان این منطقه پایان داد تا گردشگری را توسعه دهد.
@VahidHeadline

🔸کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، خواهان توسعه برنامه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و زرادخانه هسته‌ای کشورش برای مقابله با، به گفته او، تهدیدات تحت رهبری آمریکا شد.
کیم در نشست حزب حاکم بر لزوم تضمین «قدرت نظامی برتر» برای دفاع از حق حاکمیت و امنیت کره شمالی تاکید کرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=124850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.