• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانا …

  • کد خبر : 125014
  • 17 دی 1401 - 20:52
‌🔸جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانا …

    ‌🔸جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز جمعه در آستانه سومین سالگرد شلیک مرگبار سپاه به پرواز پی‌اس۷۵۲ با خانواده‌های قربانیان این پرواز دیدار کرد. در این دیدار که وزیران امور خارجه کانادا، حمل و نقل، مهاجرت، و همچنین کمیسر عالی این کشور در بریتانیا حضور داشتند، بر تعهد کانادا و گروه هماهنگی و واکنش […]

 

‌🔸جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانا … 641268001673112030

 

‌🔸جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز جمعه در آستانه سومین سالگرد شلیک مرگبار سپاه به پرواز پی‌اس۷۵۲ با خانواده‌های قربانیان این پرواز دیدار کرد.
در این دیدار که وزیران امور خارجه کانادا، حمل و نقل، مهاجرت، و همچنین کمیسر عالی این کشور در بریتانیا حضور داشتند، بر تعهد کانادا و گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای پاسخگو دانستن ایران در «کشتار بیرحمانه» سرنشینان این پرواز تاکید شد.
@VahidHadlin

🔸آمریکا روز جمعه ۱۶ دی‌ماه اعلام کرد که شرکت «صنایع هوایی قدس» را به همراه هفت شخص حقیقی ایرانی به دلیل تامین تسلیحاتی روسیه و تحویل پهپاد به مسکو برای استفاده در جنگ علیه اوکراین تحریم کرده است.
بر اساس اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خرانه‌داری آمریکا منتشر شده است، هفت شخص حقیقی وابسته به حکومت ایران شامل نادر خون سیاوش، حمیدرضا شریفی تهرانی، مجیدرضا نیازی انگیلی، رضا خاکی، حجت‌الله قریشی (مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران)، ولی ارلنی‌زاده و قاسم دماوندیان به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شدند.
صنایع هوایی قدس متهم است که با ساخت پهپاد برای گروه‌های شبه‌نظامی مانند حزب‌الله لبنان، به‌طور هم‌زمان اقدام به توسعه و گسترش پهپادهای صادراتی به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین کرده است.
پیشتر، کانادا نیز شرکت صنایع هوایی قدس را به خاطر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای به‌کارگیری در تهاجم نظامی به اوکراین تحریم کرده بود.
@VahidHadlin

🔸‌تعدادی از شهروندان در گالیکش، استان گلستان، بعد از نماز جمعه به امامت محمد حسین گرگیج تجمع اعتراضی برگزار کردند. ‌آنها خواهان بازگرداندن مولوی گرگیج به امامت جمعه اهل سنت در آزادشهر شدند. نمازگزارن امروز در شهر گالیکش از نقاط مختلف استان گلستان آمده بودند تا در نماز جمعه به امامت مولوی گرگیج شرکت کنند.
@VahidHadlin

🔸یک مقام ارشد سپاه پاسداران با طرف خطاب قرار دادن رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که برای براندازی رژیم جمهوری اسلامی «باید از دریای خون گذشت که شما توانش را ندارید.»
عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران، در سخنانی به مناسبت سومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، افزود: «این جا کشوری نیست که با عملیات رسانه‌ای ساقط شود.»
@VahidHadlin

🔸عبدالغفور حوت، فرماندار کنارک در سیستان و بلوچستان اعلام کرد در اثر انفجار سیلندر گاز در خانه یکی از کارکنان نیروی هوایی ارتش ۷ نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.
به گفته او دو نفر از این افراد کارکنان ارتش و نیروی انتظامی بوده‌اند.
@VahidOOnLin

🔸سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در واکنش به مصاحبه اخیر سفیر اسرائیل در باکو گفت که تهران «علاقه‌ای ندارد کشورهای همسایه به محل نزاع با اسرائیل تبدیل شوند».
عباس موسوی، به خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، گفته است: «ما در گفت‌وگوها و مذاکراتی که با مقامات کشور همسایه و دوست جمهوری آذربایجان داریم، نسبت به عواقب حضور و نفوذ اسرائیل در قالب همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و … به صراحت تذکر داده‌ایم.»
@VahidHadlin

🔸روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و مقامات اطلاعاتی آمریکایی به دلیل نگرانی از افشای اطلاعات امنیتی و فن‌آوری‌های آمریکاییِ به‌کار رفته در جنگنده‌های اف-۳۵، خلبانان نیروی هوایی اسرائیل را که دارای گذرنامه کشورهای خارجی هستند، از پرواز با این هواپیماهای پیشرفته منع کرده‌اند.
اسرائیل از چند سال پیش تا کنون حدود ۳۷ جنگنده اف-۳۵ را از یک معامله ۵۰ فروندی دریافت کرده و آن‌ها را در سه اسکادران فعال کرده است. گزارش‌ها همچنین حاکی است که احتمال خرید ۲۵ جنگنده‌ دیگر از این سری هم در دستور کار دولت اسرائیل قرار دارد.
@VahidHadlin

🔸گزارش‌ها حاکی است که طالبان یک قرارداد استخراج نفت با شرکت «شرکت نفت و گاز آسیای مرکزی در سین کیانگ» چین به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار امضا کرده است.
بر اساس این قرارداد که میان سفیر چین در کابل و ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء طالبان در روز جمعه ۱۶ دی‌ماه امضا شد، شرکت چینی مزبور سالانه ۱۵۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
@VahidAfLin

🔸درگیری‌های مسلحانه در مکزیک برای بازداشت پسر «ال چاپو» دست‌کم ۲۹ کشته به جا گذاشت
@VahidHadlin

🔸ایالات‌متحده آمریکا، برای اولین بار در جهان استفاده از یک واکسن را برای زنبورهای عسل تایید کرده است.
این واکسن برای جلوگیری از تلفات ناشی از بیماری «زنبورمرگی» آمریکایی ساخته شده است، یک بیماری باکتریایی که با حمله به نوزاد زنبورعسل باعث تضعیف کلونی‌ها می‌شود.
زنبورها با گرده‌افشانی‌شان در بسیاری از وجوه زیست‌بوم نقش مهمی دارند و کاهش جمعیت آنها نگرانی‌هایی را درباره آثار منفی بر رشد و تکثیر طبیعی گیاهان ایجاد کرده است.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.