نماد سایت خبرکده

گروهی از اعضا و کنشگران جامعه …

گروهی از اعضا و کنشگران جامعه  … 283505001673112020 1024x769

 

 

گروهی از اعضا و کنشگران جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی با اشاره به «حضور آشکار اعضای این جامعه در داخل و خارج از کشور» در «خیزش سراسری»، در مانیفستی خواستار حقوقی برابر با دیگر اقشار جامعه ایران، پس از دوران گذار از جمهوری اسلامی شده‌اند.

این مانیفست که توسط ۷۰ نفر از اعضا و کنشگران این جامعه تهیه و تنظیم شده است با اشاره به احکام شلاق و اعدام برای روابط جنسی «غیرسیس-هترو»، عمل‌های نادرست و غیرضروری بر روی افراد بیناجنسی و ده‌ها موارد دیگر اعلام شده در این مانیفست می‌گویند، این موارد تبعیض آمیز «نشان از وجود خشونت و تبعیض‌ نظام‌مند علیه اعضای این جامعه دارد» که پس از انقلاب ۵۷ با سرکوب نظام‌مند روبرو شده‌اند.

این مانیفست‌ از ۴۶ بند همچون «جرم‌زدایی از انواع روابط غیرسیس-هترو»،‌ «به رسمیت شناختن جنسیت و هویت‌های جنسیتی افراد نان‌باینری»، «ممنوعیت انجام عقیم‌ سازی اجباری افراد اینترسکس، ترنس* و نان‌باینری » و «وجود قوانین محافظتی از کودکان و نوجوانان جامعه‌ی +LGBTIAQ در برابر خشونت خانگی» تشکیل شده که خطاب به کلیت جامعه‌ ایران و اپوزیسیون جمهوری اسلامی تهیه و تنظیم شده است.

امضا کنندگان این مانیفست در پایان ابراز امیدواری کرده‌اند که در ایران فردا «آزادی برای عموم افراد ورای جنسیت، هویت جنسی و جنسیتی، ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی، دین و مذهب، نژاد، اتنیک، ملیت و شغل» محقق شود.

VOAfarsi

📡 @

خروج از نسخه موبایل