نماد سایت خبرکده

‌🔸۱۳ سال از ششم دی، عاشورای ۸۸ …

‌🔸۱۳ سال از ششم دی، عاشورای ۸۸ … 650570001672177833 768x1024

 

 

‌🔸۱۳ سال از ششم دی، عاشورای ۸۸ می‌گذرد.
روزی که به گفته گروهی از شاهدان عینی، مرکز تهران «در دست» معترضان و پایتخت ایران «در آستانه سقوط» بود، با وجود کشته شدن ده‌ها معترض در تهران و سراسر ایران، نیروهای امنیتی مجبور به عقب‌نشینی شده بودند. اما معترضان شب‌هنگام به خانه برگشتند.
@VahidHeadline

🔸روز سه‌شنبه ششم دی، مراسم چهلم آزاد حسین‌پور، کمال احمدپور، محمد احمدی، هیوا جان‌جان و یادبود حمیدرضا روحی، پنج تن از کشته‌شدگان خیزش انقلابی شهروندان علیه جمهوری اسلامی، در شهرهای مختلف برگزار شد.
با وجود محاصره آرامستان‌های شهرهای مهاباد، بوکان و «بهشت‌زهرا» در تهران، مراسم چهلم و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات سراسری با سر دادن شعارهای ضد حکومتی از سوی مردم، به صحنه اعتراض بدل شد.
@VahidOOnLine

🔸سجاد پیرفلک، عموی کیان، در اینستاگرام خود نوشت که هویت شلیک‌کنندگان به خودروی برادرش کاملا مشخص و غیرقابل تغییر است و آنها تحت هیچ شرایطی روایت‌های جعلی و غیرواقعی از قتل کیان را نمی‌پ‍ذیرند. او افزود شکایتی از اسامی مطرح شده در رسانه‌ها و شهروندان ایذه‌ای در بازداشت‌ ندارند.
@VahidOOnLine

🔸روزنامه هاآرتص به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد علی‌رغم کلیپ منتشر شده از جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا که در آن گفته بود «برجام مرده» است»، کاخ سفید همچنان خواهان رسیدن به توافق اتمی با ایران است.
این روزنامه اسرائیلی اضافه کرد که کاخ سفید در این زمینه حمایت نهادهای دفاعی ایالات متحده را نیز دارد.
@VahidOOnLine

🔸در حالی که برخی دیدارها و گزارش‌ها حاکی از احتمال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی عازم عمان شد.
خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد آقای امیرعبداللهیان عصر سه‌شنبه ششم دی تهران را به مقصد مسقط ترک کرد و قرار است در پایتخت عمان با مقام‌های این کشور درباره «موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌الملل» گفت‌وگو کند.
در سال‌های گذشته، همواره از عمان به عنوان یکی از میانجی‌های اصلی میان غرب و جمهوری اسلامی، به ویژه در مذاکرات هسته‌ای، نام برده شده است.
@VahidHeadline

🔸جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا در ویدیویی که در توییتر خود منتشر کرده به اقدامات بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.
او در پاسخ به سئوالی در مورد اقدامات دولت خود در مورد ایران گفته است بریتانیا به منظور جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات اتمی در برجام فعال است و گشت ارشاد و قضاتی را که به سرکوب معترضان ایرانی مبادرت کرده‌اند را هدف تحریم قرار داده است.
او همچنین گفته بریتانیا «کل» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده و همچنین شرکت‌ها و افراد مرتبط با تحویل پهپادهای مرگبار به روسیه برای استفاده در عملیات علیه مردم اوکراین را هدف تحریم قرار داده است.
@VahidHeadline

🔸مولوی عبدالحمید پرنفوذترین روحانی سنی‌مذهب ایران بار دیگر از «تجاوز جنسی» و «شکنجه‌های سنگین» در زندان‌های جمهوری اسلامی انتقاد کرد.
او روز سه‌شنبه ششم دی در توئیتی نوشت: «چه کسی فکر می‌کرد در نظامی که علما در رأس آن هستند و عنوان جمهوری اسلامی دارد، به ‌جای شنیدن صدای معترضان، با آنان رفتارهایی مثل قتل، اعدام، تجاوز جنسی و شکنجه‌های سنگین صورت خواهد گرفت؟!»
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: «آمران و عاملان این جنایات چه جوابی در پیشگاه خدا دارند؟!»
@VahidHeadline

🔸منابعی در ایران به ایران اینترنشنال گفتند فیفا در نامه‌ای از فدراسیون فوتبال ایران خواسته درباره وضعیت امیر نصرآزادانی و احتمال اعدام این فوتبالیست بازداشت‌شده توضیح بدهد. نصرآزادانی بازیکن سابق تراکتور به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری بازداشت شده و با خطر اعدام روبروست.
@VahidOOnLine

🔸مهدی طارمی برای سومین سال پی در پی، در جمع ۵ بازیکن برتر اروپا قرار گرفته است؛ بازیکنانی که بیشترین گل زده و پاس گل را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده‌اند.
طبق آمار امباپه، مسی، لواندوفسکی، انکونکو و طارمی در جمع موثرترین بازیکنان سال ۲۰۲۲ هستند.
@VahidOOnLine

🔸جسد پاول آنتوف، میلیونر روسی، دو روز بعد از مرگ همسفرش، در هتلی در هند پیدا شد.
@VahidHeadline

🔸ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه صادرات نفت به کشورهایی را که برای خرید نفت این کشور سقف قیمت تعیین کرده‌اند، ممنوع کرد.
اتحادیه اروپا به همراه استرالیا، آمریکا، بریتانیا، ژاپن و کانادا ماه گذشته با تعیین سقف قیمت «۶۰ دلار» برای هر بشکه نفت وارداتی روسیه موافقت کردند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل