• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار، …

  • کد خبر : 122518
  • 06 دی 1401 - 0:00
‌🔸یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار،  …

    ‌🔸یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار، حزب حاکم بریتانیا از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر و به امن‌ترین نحو ممکن از ایران خارج شوند. به گزارش رایو چهار بی‌بی‌سی، آلیشیا کرن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا امروز عملکرد جمهوری اسلامی را «گروگانگیری دولتی در ابعاد وسیع» توصیف و از وضعیت بریتانیایی-ایرانی‌ها […]

 

‌🔸یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار،  … 210671001672086602

 

‌🔸یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار، حزب حاکم بریتانیا از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر و به امن‌ترین نحو ممکن از ایران خارج شوند.
به گزارش رایو چهار بی‌بی‌سی، آلیشیا کرن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا امروز عملکرد جمهوری اسلامی را «گروگانگیری دولتی در ابعاد وسیع» توصیف و از وضعیت بریتانیایی-ایرانی‌ها اظهار «نگرانی عمیق» کرد و گفت:
«واقعیت این است که ایران نشان داده با طیب خاطر هر کسی را که تابعیت دوگانه دارد بازداشت می‌کند.»
«اگر یک بریتانیایی دوتابعیتی در ایران است، صد در صد باید آنجا را ترک کند. زیرا کاملا مشهود است که آنها از این افراد برای هر شطرنجی که می‌توانند بازی کنند استفاده می‌کنند. این افراد با سرکوب بی‌رحمانه مواجه می‌شوند و من هر شهروند غربی را که در ایران است ترغیب می‌کنم به امن‌ترین شکل ممکن ایران را ترک کند.»
خانم کرن با انتقاد از اعدام معترضان گفت: «بریتانیا و متحدانش باید اطمینان حاصل کنند که بعد از هر اعدامی تحریم‌هایی را اعلام کنند و بکوشند از کشته شدن معترضان بی‌گناه جلوگیری شود.»
@VahidHead

🔸سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه پنجم دی‌ماه با اشاره به تداوم مبارزه «زنان شجاع» ایران، خواهان «آزادی بی‌‌قید و شرط» تمام معترضانی شد که «به دلیل حق استفاده مسالمت‌جویانه از آزادی‌هایشان» به‌دست جمهوری اسلامی بازداشت و زندانی شده‌اند.
ند پرایس در توییتی نوشت: «جامعه جهانی در حمایت از زنان شجاع ایرانی، جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اخراج کرد.»
@VahidHead

🔸دو شطرنج‌باز ایرانی دیگر قربانی سیاست اسرائیل‌ستیزی جمهوری‌اسلامی شدند
بردیا دانشور ملی پوش ۱۶ ساله شطرنج ایران در دور سوم مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی به گلفاند بوریس، شطرنج‌باز اسراییلی خورد. او مانند همه ورزشکاران ایرانی، مقابل حرف اسرائیلی حاضر نشد و بدون مسابقه شکست را پذیرفت.
در قرعه دور چهارم هم پویا ایدنی دیگر ملی پوش شطرنج ایران با همین شطرنج باز اسرائیلی روبرو شد و او نیز از رقابت با این حریف خودداری کرد و بازی را باخت.
@VahidOOnLine

🔸لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی و زندانی سیاسی سابق هفتمین روز از اعتصاب داروی خود را در زندان عادل‌آباد شیراز سپری میٔکند.وی در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی وجلوگیری از اعزام به پزشکی قانونی و دریافت درمان مناسب با دخالت دستگاه امنیتی دست به اعتصاب زد.
@VahidHead
فریده مرادخانی، خواهرزاده علی خامنه‌ای و فعال مدنی محبوس در کانون اصلاح و تربیت تهران، در اعتراض به‌عدم رعایت اصل طبقه‌بندی زندانیان و با درخواست انتقال به زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است.
@VahidOOnLine

🔸سه سازمان بین‌المللی امدادی در واکنش به اقدام طالبان در ممنوع کردن کار زنان، اعلام کردند که تمامی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کرده‌اند.
توقف فعالیت‌های سه سازمان بین‌المللی امدادی در حالی اعلام شد که مقام‌های ارشد سازمان ملل متحد در افغانستان و همچنین ده‌ها سازمان غیردولتی و بین‌المللی فعال در این کشور نیز در کابل گردهم آمده‌اند تا درباره مسیر فعالیت‌های آتی خود پس از اقدام جدید طالبان در ممنوعیت کار زنان، گفت‌وگو و تصمیم‌گیری کنند.
این سازمان‌های بین‌المللی امدادی تاکید کرده‌اند که اقدام طالبان در ممنوع کردن کار زنان «ضربه‌ای مهلک به فعالیت‌های بشردوستانه» در افغانستان وارد می‌کند.
@VahidAfLine

🔸هزاران ارمنی ساکن خان‌کَندی/اِستِپاناکِرت، مرکز قره‌باغ، روز یک‌شنبه چهارم دی تظاهرات کردند تا از جمهوری آذربایجان بخواهند تنها راه ارتباطی قره‌باغ کوهستانی به ارمنستان را باز کند.
@VahidHead

🥶با ادامه طوفان برف و یخبندان شدید در آمریکای شمالی که یکی از سخت‌ترین دوره‌های سرما در دهه‌های اخیر در این بخش از جهان توصیف شده، شمار قربانیان در آمریکا تا بامداد دوشنبه پنجم دی دست‌کم به ۵۵ نفر رسید.
مقامات نیویورک از جان باختن ۲۷ تن در این ایالت در پی یخبندان اخیر خبر دادند.
هم‌زمان، گزارش‌هایی از کشف اجساد شماری از قربانیان در حالی که داخل خودرو در جاده‌های پربرف گرفتار شده یا در خانه خود در زیر آوار برف مانده بودند، منتشر شده است.
گمانه‌زنی‌ها حاکی است که شمار واقعی قربانیان بسیار بیشتر از اجسادی باشد که تا کنون کشف شده زیرا رانندگان خودروهای بسیاری در حال سفر برای تعطیلات کریسمس با کمبود سوخت در جاده‌های پر از برف و یخبندان در ایالات شرقی گرفتار بودند.
کولاک سرما روزهای جمعه و شنبه گذشته در نیویورک رانندگان را در جاده‌ها سرگردان کرد و میلیون‌ها تن نیز در خانه‌ها در نتیجه قطع برق در سرمای شدید بودند.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122518

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.