• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸در حالیکه در یکماه اخیر شایع …

  • کد خبر : 122424
  • 05 دی 1401 - 1:20
‌🔸در حالیکه در یکماه اخیر شایع …

    ‌🔸در حالیکه در یکماه اخیر شایعاتی درباره کوتاه آمدن مقامات جمهوری اسلامی مطرح شده بود، محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران در نشست روز یکشنبه ۴ دی ماه به خبرنگاران گفت که برداشتن حجاب اجباری «جرم مشهود» است. وی گفت که در چند ماه اخیر از برنامه‌های دشمنان این بود حریم‌ها را بشکنند و […]

 

‌🔸در حالیکه در یکماه اخیر شایع … 574947001672005002

 

‌🔸در حالیکه در یکماه اخیر شایعاتی درباره کوتاه آمدن مقامات جمهوری اسلامی مطرح شده بود، محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران در نشست روز یکشنبه ۴ دی ماه به خبرنگاران گفت که برداشتن حجاب اجباری «جرم مشهود» است.
وی گفت که در چند ماه اخیر از برنامه‌های دشمنان این بود حریم‌ها را بشکنند و خطوطی که برای جمهوری اسلامی قائلیم را کنار بزنند از جمله حجاب و دیدید چقدر تبلیغات کردند و ترغیب کردند که خانم‌ها و دخترخانم‌ها حجاب را بردارند و آن‌ها هم مرتکب جرم مشهود شدند.
وی افزود: «قانون وقتی در داخل و مرزهای جمهوری اسلامی رعایت حجاب را برای زن‌ها در مناظر عمومی الزامی کرده نمی‌توانیم بگوییم [مسئله] شخصی است.»
@VahidHead

🔸شبکه حقوق بشر کردستان که اخبار مناطق کردنشین ایران را پوشش میدهد میگوید که امروز و در پی برگزاری مراسم چهلم کشته شدگان بوکان،‌ «ماموران با گاز اشک آور به خانه یکی از بستگان میلاد معروفی حمله کردند و جعفر معروفی،‌ پدر او و تعدادی از بستگان آنها را بازداشت کردند.»
@VahidHead

🔸سپاه ثارالله استان کرمان می‌گوید به «شبکه‌ای سازمان‌یافته» به نام زاگرس «ضربه» زده است.
در بیانیه روابط عمومی سپاه ثارالله کرمان آمده این شبکه، «با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس»، تیمی «فعال در داخل و خارج کشور» تشکیل داده بود که به «توطئه‌های براندازی بویژه در جریان آشوب‌های اخیر» می‌پرداخت.
به نوشته این بیانیه، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه «در یک عملیات موفق» هفت نفر از «لیدرهای آن در داخل کشور» را شناسایی و دستگیر کرده‌اند و «همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروه‌ها و کانال‌های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود شده است.»
به گفته سپاه کرمان بعضی از دستگیرشدگان «دوتابعیتی» هستند «که مترصد فرار از کشور بودند.»
جزئیات بیشتری ذکر نشده جز اینکه «اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
@VahidHead

🔸حدود سه ماه بعد از «جمعه خونین» زاهدان و اعتراض ادامه دار مردم در استان سیستان و بلوچستان، دولت ابراهیم رئیسی روز یکشنبه محمد کرمی یک فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران را به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی کرد.
رسانه‌های دولت ایران نوشتند محمد کرمی با تصمیم هیات دولت به سمت استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد.
@VahidHead

🔸گزارش‌ها از ایران حاکی است که وقوع انفجار در معدن فلورین دامغان در بعد از ظهر یکشنبه چهارم دی‌ماه، ۲ کشته و ۵ مجروح برجای گذاشته است.
به گفته یک مقام دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، چهار تن از مجروحان به دلیل شرایط «ناپایدار قلبی» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند.
محمود یحیایی افزوده: «شدت سوختگی مصدومان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درجه ۲ است.»
شایق سعیدی ۲۷ ساله و مختار میرزایی ۲۵ ساله به عنوان جان‌باختگان این انفجار اعلام شدند.
خبرگزاری تسنیم به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نوشت که «این انفجار در اتاق محل استراحت کارگران معدن فلورین و در زمان استراحت آنان رخ داده و ارتباطی با نحوه استخراج ماده معدنی یا فعالیت معدن نداشته است».
در همین حال مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان، نیز به خبرگزاری مهر تصریح کرده: «طبق نظر کارشناسان وسیله گرمایشی اتاق استراحت کارگران علت بروز این حادثه بوده است.»
@VahidHead

🔸زوهار پالتی از مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل هشدار داد که جمهوری اسلامی با دستیابی به «بمب هسته‌ای» فاصله چندانی ندارد و کشورش باید برای حمله‌ای «قریب‌الوقوع» به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده شود.
او در مصاحبه‌ای کهدر روزنامه «تایمز اسرائیل» منتشر شد، تصریح کرده که ایران با افزایش غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۹۰ درصد که برای تولید بمب هسته‌ای نیاز است، تنها «چند روز تا چند هفته فاصله دارد».
آقای پالتی که سابقه ریاست بخش اطلاعات موساد، همچنین رهبری شعبه سیاسی-‌نظامی وزارت دفاع اسرائیل را دارد، افزوده: «این بدین معنی نیست که ایران فورا می‌تواند بمب هسته‌ای تولید کند، اما ایران به مرحله‌ای بی‌سابقه از غنی‌سازی اورانیوم رسیده است و هرگز تا این حد به غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نزدیک نشده بود.»
تولید اورانیوم ۹۰ درصدی تنها بخشی از مراحل ساخت بمب اتمی است.
@VahidHead

🔸خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان، مظنون حمله اخیر به نیروهای سازمان ملل در این کشور را که منجر به کشته شدن یک نیروی حافظ صلح ایرلندی شده بود، «تحویل داده است».
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122424

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.